|

گیاهان گلدار پاییز و زمستان؛ تو سرما هم از دیدن زیبایی محروم نباش، مناسب حیاط و بالکن

در این مقاله چندتا از گیاهان گلدار رو بهتون معرفی کردیم که میتونید به راحتی در پاییز و زمستون که هوا سرد هست پرورششون بدید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در صورتی که یه فرد امروزی باشید ارتقا دادن دکوراسیون خونتون یکی از بزرگترین دغدغه هاتون خواهد بود و خب طبیعتا برای این موضوع به دنبال راه حل های مختلف خواهید بود تا اون راهی رو که مناسب شماست رو پیدا کنید که خب به عوامل مختلفی مثل سلیقه، بودجه و... بستگی داره و خب در این بین یکی از راه های ارتقای دکور که با هر بودجه و سلیقه ای سازگار هست استفاده از گیاهان آپارتمانی هست که میتونن با قرارگیریشون در هر فضایی به اون زیبایی و زینت بینظیری ببخشن و در این بین حتی نقطه ی کانونی هم ایجاد کنن طوری که هر نگاهی جذب اون ها بشه مثلا شما میتونید با گیاهان آپارتمانی برگ بنفش یه همچین کاری کنید چرا که کسی به سبب رنگ برگ های اون ها از نگاه کردن بهشون نمیگذره.

ولی خب موضوعی که وجود داره این هست که گیاهان تنها و تنها زیباییشون رو به ما هدیه نمیدن به عنوان مثال یه سری از اون ها هستن که در فنگ شویی نگهداریشون بسیار توصیه میشه چرا که انرژی های منفی رو گیر میندازن و به جای اون ها انرژی مثبت از خودشون ساتع میکنن به همین دلیل خیلی ها اونا رو به عنوان گیاهانی که خوش شانسی می آورند میشناسن و از این رو علاقمند هستن که اقدام به نگهداری از اون ها کنن و یه جورایی دست موفقیت رو بگیرن بیارن تو خونشون. ولی شما باید در نگهداری از گیاهان به این موضوع دقت کنید که یه سری از اون ها تنها مختص یه سری از فصل ها هستن و یه سری هاشون هم چهارفصل و همیشه سبز اند و خب حالا که در پاییز هستیم هم که یه جورایی طبیعت میره که برای خواب زمستونیه خودش آماده بشه خیلی ها شاید اینطور فکر کنن که دیگه خبری از گل نیست در حالی که میخواهیم در ادامه ی این مقاله چندتا از گیاهان گلدار مناسب پاییز رو بهتون معرفی کنیم تا در فصل خزان هم حتی از زیبایی این زیبارویان محرم نباشید، پس در ادامه با ما همراه باشید.

گیاهان گلدار

گل مینای پاییزه یا مارگاریت

یکی از گل های مناسب برای پاییز و حتی زمستون گل مینای پاییزه هست که نه تنها مقاومت اون در سرما باعث حیرت و شگفتی میشه بلکه زیبایی فوق العاد ه اش هم هر کسی رو جذب میکنه چرا که رنگ های این گل میتونن تنوع بسیار زیادی داشته باشن مثلا صورتی، بنفش، سفید، زرد و قرمز باشن. این زیبارو علاقه ی بسیار زیادی به آفتاب داره ولی خب در سایه هم به خوبی رشد میکنه از این رو در صورتی که میخواهید توی بالکن نگهداریش کنید و تراستون اونقدرا نورگیر نیست هم مانعی براتون وجود نداره. این گیاه بومی جزایر کاناری هست و رنگ اصلیش سفیده ولی گفتیم که رنگ های دیگرش هم اگر مدنظرتون بود به راحتی میتونید تهیه شون کنید.

گیاهان گلدار

گل آتشی یا فلوکس

گل آتشی و یا فلوکس یه گل مخصوص پاییز و زمستون هست که از رشد بسیار آهسته ای برخورداره و میتونه به شکل گسترده روی زمین پهن بشه و به طور معمول توی باغچه ها، لبه ی دیوارها و باغچه های سنگی رشد کنه. این زیبارو در اواخر بهار و همچنین اوایل تابستون گل های خوشه ای و خوشبو با پنج گلبرگ تولید میکنه که هر گلبرگ اون حدود سه سانتیمتر هست و بعد از این که فصل گلدهی خودش رو میگذرونه همچنان سبز باقی میمونه و سبزی اون تو زمستون هم پابرجا خواهد بود.

گیاهان گلدار

گل زنبق دره ای

زنبق دره ای رو میشه یکی از اون دسته از گیاهانی که توی پاییز گل میدن بشمار آوورد که بومی اروپا، شمال آسیا و آمریکای شمالی هست و همیشه برای اون دسته از افرادی که در پاییز و زمستون به دنبال دیدن زیبایی گل ها در دل سرما بودن یکی از اولین انتخاب ها بوده و هست. این گل از شکوفه های کوچک، خوشبو و سفید برخورداره و به اسم های مختلفی مثل اشک های بانو، می لیلی و نردبان پری هم شناخته میشه. این زیبارو از گل های سفید و برگ های بزرگ، براق و مستطیلی همراه با رگبرگ های برجسته برخورداره که توی پایه ی گیاه قرار میگیرن.

گیاهان گلدار

گل شکوه برف

گل شکوفه برگ رو میشه یه گیاه پیازدار و چند ساله از خونواده ی مارچوبگان بشمار آوورد که تو لیست گل های فصل پاییز و زمستون قرار میگیره. شاید براتون دونستن این موضوع هم راجع به اون جالب باشه که بومی مناطق شرقی مدیترانه خصوصا ترکیه، کرت و قبرس هست. این زیبارو در اوایل بهار و موقعی که برف ها هنوز کامل آب نشدن شکوفا میشه از این رو هست که بهش شکوه برف میگن.

گیاهان گلدار

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها