|

چیدمان پذیرایی به سبک شیک و مدرن / نکاتی که یه دکوراسیون بی نقص و آس تحویل میدن

چیدمان پذیرایی مدرن چیزیه که شاید هر کسی بلدش نباشه در حالی که اگر به ریز نکاتش توجه بشه بی شک جذابیت قابل توجهی خواهد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- چیدمان و دکوراسیون واسه ما ایرانی ها خیلی مهمه. چرا که این کار رو به شکلی غلیظ انجام میدیم و چندان مثل اروپایی ها ساده پسند نیستیم. البته که هستند افراد و خونواده هایی هم که سادگی رو در دکوراسیون دوست دارند و اونقدر ها به سنتی بودن و شلوغی علاقمند نیستند. اما خب امروزه سلیقه بیشتر افراد به سمت و سوی چیدمان مدرن رفته. وقتی حرف از دکوراسیون شیک و مدرن پذیرایی میشه، باید حواسمون باشه که همه چیز به هم بیاد و علاوه بر کاربرد، ترکیب بندی ستی داشته باشیم. البته این به اون معنی نیست که حتما باید یه دیزاین مونوکروم کپی شده از وسایلمون رو تدارک ببینیم خیر، بلکه هماهنگ کردن و همخون بودن لوازم با هم چه سبکی و چه رنگی اهمیت زیاد داره. از نظر کاربرد هم سبک مدرن میگه مثلا بیا و به جای استفاده از یه عالمه مبل و صندلی، یه دست مبلمان راحتی شیک با چند تا کوسن بگیر که طراحی مینیمالی داشته باشند. یه فرش ساده و شکیل هم انتخاب کن که به باقی وسایل بیاد. حالا اگه دلت میخواد تا یکم رنگ هم به فضا بدی، پس از چند تا گلدون و گل خوشگل استفاده کن که به خونه روح میده، همراه با نورپردازی و نور طبیعی که خیلی مهمه. بله سبک دکوراسیون مدرن اینچنین زیبا و باکلاس پیش میره. برای آشناییت بیشتر با این سبک در ادامه مطلب با ما همراه باشید. 

چیدمان پذیرایی شیک و مدرن

وسایلی که یه پذیرایی مدرن کوچیک نیاز داره

اگر فضای پذیرایی تون کوچیکه نگران نباشید، شما میتونی با یه چیدمان درست همون فضای کوچیک و به بهترین شکلش در بیاری. اول از همه یادت باشه که از رنگ های روشن مثل سفید، کرم، طوسی روشن واسه دیوار ها و سکری لوازم انتخاب کنید که این رنگا میتونن به خودیه خود فضا رو بزرگتر نشون بدن. مدل مبلمان رو هم بهتره که چند منوره و کم جا استفاده کنید تا بزرگ و خیلی مجلل. مثلا مبلمانی که تخت خواب شو هستند و یا باکس دار که بتونید داخلشون وسایل ریز و درشت رو هم قرار بدید و این میشه چندمنظوره. از طرفی فراموش نکنید که آینه های بزرگ و نصبشون بر روی دیوار میتونه هم نور رو بیشتر منعکس کنه و هم اینکه محیط رو بزرگتر نشون بده. فرشتون هم سایز کوچیک باشه ایده آل تره، اینجوری که از وسط فضا شروع بشه و باز هم پذیرایی رو بزرگتر نشون بده. در نهایت هم نورپردازی و استفاده از آیتم هایی مثل آباژور میتونن از نظر بصری خونه رو روشن و دلنشین تر کنند. 

چیدمان پذیرایی شیک و مدرن

اکسسوری هایی که میتونن فضا رو از بی حالی دربیارن

همه ما دلمون میخواد که خونمون شیک باشه. ولی خب باید حواسمون باشه که پیچیده کردن و استفاده زیاد از وسایل نمیتونه ما رو به این مقصود برسونه. دکوراسیون مدرن هم همینه و در واقع میخواد تا با کمترین وسیله بیشترین کاربرد و داشته باشه. رنگ هایی که خنثی هستند مثل سفید، بژ و خاکستری بهترین انتخاب ها هستن وی شاید یکم بی روح به نظر بیان که شما میتونید جهت حل این مسئله از اکسسوری هایی همانند گلدون و کوسن و تابلو  بازی با نور استفاده نمایید. کوسن ها میتون از پارچه هایی خاص مثل کتان یا مخمل و البته رنگی باشند. میز قهوه خوری هم گزینه خوبیه ولی به شرط اینکه سایزی متناسب با فضا داشته باشه. لوستر های جدید هم زیبایی خاصی برای یک دیزاین مدرن دارند که در پینترست طرح های مختلفی ازشون رو داره و میتونید ایده بگیرید.

چیدمان پذیرایی شیک و مدرن

تلفیق دکوراسیون سنتی ایرانی با مدرن

دکوراسیون سنتی ایرانی همیشه تم مخصوصی داشته. مثلا فرش های دستباف و پرده هایی سنگین و طرح دار و مبلمانی استیل. اما خب دیگه دکوراسیون سنتی ایرانی هم رنگ و بوی مدرنیته گرفته و در واقع این دو با هم تلفیق شده اند. مثلا فرش ایرانی با طرح مدرن و یا وسیله هایی با چوب طبیعی و ساده. رنگهای گرم مثل زرشکی و سبز و طلایی اما با خطوط ساده. مبل ها به جای طراحی های سنگین به سمت سادگی و نئوکلاسیک رفتن که خب همه اینها با هم باید همخونی مناسبی داشته باشند.

چیدمان پذیرایی شیک و مدرن

تابلو با طرح انتزاعی

یه سالن پذیرایی مدرن یعنی هم شیکی و هم سادگی. تاکید بر روی خطوط ساده و رنگ های خنثی هستش همراه با یکسری شیطنت ها که نقطه قوت دیزاین هستند. مثلا دیوار رنگ روشن با وسایل چوبی و فلزی. و یا جهت دادن یک جلوه خاص از یه تابلو بزرگ با یه طرح انتزاعی یا مدرن روی دیوار استفاده کنید. کف سالن رو هم میتونید با پارکت یا سنگ‌ های براق پوشیده کنید که هم خوشگلن و هم راحت تمیز میشن. لوستر با نور های مخفی سقفی هم یه حس لوکس بودن جذابی به دکور مدرن میدن.

چیدمان پذیرایی شیک و مدرن

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها