|

طرز تهیه کیک یزدی با بهترین دستور / طعم عالی پف زیاد و بافت فوق العاده

کیک یزدی یکی از شیرینی های جذاب خونگیه که به راحتی آماده میشه. در این مطلب، طرز تهیه کیک یزدی رو با بهترین دستور یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تو اهل کیک و شیرینی های خونگی هستی؟ مثلا یه برش کیک هویج و گردو چقدر خوشحالت می کنه؟ چند تا دونه شیرینی نخودچی چطور؟ دوست داری توی خونه کیک و شیرینی بپزی و عطرهای خوب راه بندازی؟

کیک و شیرینی پختن توی خونه خیلی جذابه و واسه کسانی که علاقمند هستن یه سرگرمی فوق العاده ست. کیک شکلاتی، کیک سیب و گردو، کیک خرمالو، شیرینی برنجی و شیرینی پفکی گردویی از بهترین گزینه ها هستن که درست کردنشون سخت نیست. کیک یزدی یکی دیگه از این شیرینی های جذاب خونگیه که به راحتی آماده میشه. در این مطلب، طرز تهیه کیک یزدی رو با بهترین دستور بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

yazdi-cake-4

مواد لازم برای تهیه کیک یزدی

آرد یک و نیم پیمانه

شکر دو سوم پیمانه

روغن مایع دو سوم پیمانه

شیر نصف پیمانه

تخم مرغ 2 عدد

گلاب 4 قاشق غذاخوری

بیکینگ پودر یک قاشق غذاخوری

وانیل یک قاشق مرباخوری

پودر هل یک قاشق مرباخوری

نمک میوه یک چهارم قاشق چایخوری

کنجد به میزان لازم

yazdi-cake-5

طرز تهیه کیک یزدی

مرحله اول

برای شروع آرد، بیکینگ پودر، پودر هل و نمک میوه رو سه بار الک کنید و کنار بذارید. فر رو با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم بشه.

مرحله دوم

تخم مرغ ها رو در یک ظرف بشکنید و به همراه شکر و وانیل به وسیله دور تند همزن برقی، هم بزنید تا وقتی که مواد حجیم و کشدار بشن.

مرحله سوم

حالا شیر، روغن و گلاب رو اضافه کنید و در حد مخلوط شدن، هم بزنید. سپس مخلوط آرد رو کم کم به مایه کیک یزدی اضافه کنید. در این مرحله از دور کند همزن برقی یا همزن دستی استفاده کنید.

yazdi-cake-3

مرحله چهارم

وقتی مایه کیک یزدی یکدست شد، کپسول های کاغذی رو داخل قالب های کیک یزدی قرار بدید و دو سوم قالب ها رو با مایه کیک پر کنید. در این مرحله روی اون ها کنجد بریزید.

مرحله پنجم

قالب ها رو در سینی فر بچینید و داخل فر بذارید. حدود 20 دقیقه زمان بدید تا کیک یزدی ها پف کنن و بپزن. سپس اون ها رو از فر خارج کنید.

مرحله ششم

کیک یزدی خوشمزه و عالی شما حاضره و می تونید بعد از خنک شدن اون ها رو سرو کنید.  نوش جان.

yazdi-cake-2

اگر به آشپزی علاقه دارید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو با کلی دستورهای عالی دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها