|

طرز تهیه کوکو سبزی خوشمزه / با این روش بپزی همه دستورشو ازت میگیرن

کوکو سبزی برای اینکه ترد و پفکی بشه و طعم خوبی داشته باشه، لازمه که ترفندایی رو به کار بگیری که توی این مطلب بهش می پردازیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- کسی هست کوکو سبزی دوست نداشته باشه؟ خوشمزه ترین و محبوب ترین کوکو که اگه به روش اصیل و با ترکیب سبزی درست، آماده بشه طعم و مزه بی نظیری پیدا میکنه. کوکو سبزی در کنار کوکو سیب زمینی و کوکوی مرغ خیلی مورد توجه قرار داره خیلی ها برای مهمونی هاشون هم این کوکوها رو درست میکنن.

کوکو سبزی برای اینکه ترد و پفکی بشه و طعم خوبی داشته باشه، لازمه که ترفندایی رو به کار بگیری که توی این مطلب بهش می پردازیم. تا پایان همراه ما باشید.

kookoo-sabzi-7

مواد لازم برای تهیه کوکو سبزی

سبزی کوکویی ۵۰۰ گرم

تخم مرغ  ۵ عدد

گردوی خرد شده 3 قاشق غذاخوری

زرشک 2 قاشق غذاخوری

سیر ۳ حبه

آرد یک  قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار لازم

روغن مایع به مقدار لازم

kookoo-sabzi-5

طرز تهیه کوکو سبزی

مرحله اول

سبزی کوکویی رو بشویید و وقتی آب اضافی اون خارج شد، ساتوری خرد کنید.

مرحله دوم

سبزی خرد شده رو داخل یک کاسه بریزید و تخم مرغ ها رو داخل ظرف بشکنید. با یک چنگال سبزی و تخم مرغ رو کاملا مخلوط کنید.

kookoo-sabzi-3

مرحله سوم

سیرها رو هم پوست گرفته و له کنید. سپس به مایه کوکو اضافه کنید. نمک، فلفل و زردچوبه، آرد و گردوی خرد شده رو هم اضافه کرده و کاملا هم بزنید.

مرحله چهارم

تابه مناسبی رو روی شعله متوسط گاز بذارید و داخلش روغن مایع مخصوص سرخ کردنی بریزید. وقتی روغن داغ شد، نصف مایه کوکو سبزی رو داخل تابه بریزید و سریع با پشت قاشق مواد رو پهن کنید.

kookoo-sabzi-2

مرحله پنجم

زرشک ها رو که از قبل شستید و آب اضافی اون خارج شده رو روی مایه کوکو بریزید و سپس بقیه مواد کوکو رو به تابه اضافه کرده و سطح اون رو صاف کنید. حرارت رو ملایم کنید. در تابه رو بذارید و اجازه بدید یک طرف کوکو سرخ بشه.

مرحله ششم

کوکو رو برگردونید تا طرف دیگه کوکو سبزی هم سرخ بشه. وقتی کوکو حاضر شد اون رو داخل ظرف مناسب بکشید و با گوجه فرنگی، پیازچه و خیارشور تزئین کنید.

kookoo-sabzi-6

رازهای خوشمزه شدن کوکو سبزی

-ترکیب سبزی کوکویی شامل گشنیز، تره، اسفناج، جعفری و شوید از هر کدوم به مقدار مساوی میشه. اگه اسفناج تازه توی بازار نبود، برگ چغندر رو جایگزین کنید.

-زرشک رو لایه میانی کوکو بریزید تا نسوزه و شکل کوکو سبزی شما رو ناخوشایند نکنه.

-مقدار روغن رو به اندازه بریزید. روغن کم باعث میشه کوکو به خوبی برشته و ترد نشه و روغن زیاد باعث چرب شدن کوکو سبزی میشه.

-کوکو سبزی رو می تونید به شکل قالبی هم درست کنید. قالب ها رو داخل روغن قرار بدید داخلش از مایه کوکو بریزید و وقتی خودش رو گرفت، قالب رو از تابه خارج کنید.

اگه به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها