|

ترفندای خوشمزه شدن قورمه سبزی / بهترین روش برای پخت محبوب ترین خورش ایرونی

وقتش رسیده که ترفندای خوشمزه و لعاب دار شدن خورش قورمه سبزی رو یاد بگیری و به جمع آشپزهای مجرب وارد بشی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خورش قورمه سبزی فوت و فن زیادی داره تا خوشمزه و جا افتاده بشه؛ از ترکیب سبزی و سرخ کردنش گرفته تا گرفتن نفخ حبوبات، نوع گوشت، میزان ترشی اون و کلی نکته دیگه که هر علاقمند به آشپزی باید اون ها رو بدونه.

به عقیده خیلی ها، کسی که بتونه یه خورش قورمه سبزی خوش طعم و لعاب دار درست کنه، میتونه یه آشپز ماهر و تموم عیار باشه. پس وقتش رسیده که تو هم ترفندای خوشمزه و لعاب دار شدن خورش قورمه سبزی رو یاد بگیری و به جمع آشپزهای مجرب وارد بشی. در ادامه رازهای خوشمزه شدن خورش قورمه سبزی رو باهات به اشتراک می ذاریم. تا پایان همراه ما باش.

ghorrme-sabzii-8

گوشت مرغوب؛ راز خوشمزه شدن خورش قورمه سبزی

نوع گوشت یکی از مهم ترین عوامل خوش طعم و لذیذ شدن خورش قورمه سبزیه. اگه میخوای یه خورش چرب و خوشمزه داشته باشی بهتره از گوشت گوسفند همراه با چربی و استخون استفاده کنی اما اگه با چربی گوشت میونه خوبی نداری اون رو حذف کن.

برای خورش قورمه سبزی که واسه مهمونی درست می کنی هم می تونی از گوشت گوساله مرغوب و تازه استفاده کنی تا یه خورش قرمه سبزی مجلسی داشته باشی.

ghorrme-sabzii-7

ترکیب سبزی؛ راز خوشمزه شدن خورش قورمه سبزی

نسبت سبزی ها در خورش قورمه سبزی خیلی مهمه اگه سبزی رو با مقادیر درست انتخاب کنی، خورش خیلی خوشمزه ای خواهی داشت.

برای پخت خورش قورمه سبزی برای 4 نفر به 400 گرم تره، 100 گرم گشنیز، 100 گرم شنبلیله و 100 گرم برگ چغندر یا اسفناج نیاز داریی. باید بگیم که برگ چغندر یا اسفناج باعث لعاب دار شدن قورمه سبزی میشه.

برای سرخ کردن سبزی هم در ریختن روغن دست و دلباز باش و وقتی روغن داغ شد سبزی ساطوری خرد شده رو اضافه کن و با حرارت متوسط تفت بده. یادت باشه سبزی رو زود به زود هم بزنی تا ته نگیره و تلخ نشه. وقتی رنگ سبزی تیره و به دلخواهت شد اون رو از روی حرارت بردار و یک ساعت پس از پخت گوشت، به خورش اضافه کن.

ghorrme-sabzii-6

گرفتن نفخ لوبیا؛ راز خوشمزه شدن خورش قورمه سبزی

راه های زیادی برای گرفتن نفخ حبوبات وجود داره، اما ساده ترین اون خیس کردن اون ها به مدت حداقل 12 ساعت هست. در خورش قورمه سبزی معمولا از لوبیا قرمز یا لوبیا چیتی استفاده میشه، از شب قبل اون رو بشور و با مقداری آب خیس کن. در این مدت دو سه بار آبش رو عوض کن. خیس کردن لوبیا علاوه بر از بین بردن نفخ اون، باعث نرم شدن بافتش بعد از پخت میشه.

ghorrme-sabzii-5

مزه ترش؛ راز خوشمزه شدن خورش قورمه سبزی

مزه ترش برای خورش قورمه سبزی یکی از مهم ترین عوامل خوشمزه شدن اونه. البته میشه این ترشی رو با توجه به ذائقه کم و زیاد کرد. لیمو عمانی جزو جدایی ناپذیر یه قرمه سبزی اصیل و خوشمزه ست اما باید تلخی اون رو گرفت. یکی دو ساعت لیمو عمانی ها رو داخل آب گرم قرار بده تا تلخیش گرفته بشه بعد آبش رو دور بریز و به خورش اضافه کن.

برای ترشی بیشتر خورش قورمه سبزی میتونی از آبغوره یا آبلیمو استفاده کرد اما آبغوره طعم بهترین به این غذا میده.

ghorrme-sabzii-2

نمک و ادویه؛ راز خوشمزه شدن خورش قورمه سبزی

زمان اضافه کردن نمک و ادویه به خورش قورمه سبزی تاثیر زیادی در خوشمزه شدن این غذا داره، برای دراومدن عطر قورمه سبزی بهتره نصف مقدار نمک مورد نظرت رو در ابتدا و وقتی که خورش به جوش اومد اضافه کنی و در انتهای پخت مزه خورش رو بچشی و میزان نمک رو اندازه کنی.

بهترین ادویه برای خورش قورمه سبزی، فلفل سیاه و زردچوبه هست که موقع تفت دادن گوشت باید اضافه کرد.

ghorrme-sabzii-1

زمان پخت طولانی؛ راز خوشمزه شدن خورش قورمه سبزی

4 تا 5 ساعت بهترین زمان برای پخت خورش قرمه سبزیه. حرارت باید بسیار ملایم باشه و خورش خیلی ریز بجوشه تا حسابی جا بیفته و لعاب بندازه. آب رو ابتدا به اندازه بریز تا در حین پخت نیازی به اضافه کردن آب نداشته باشی. این کار روی طعم نهایی خورش تاثیر میذاره.

اگه به آشپزی علاقمند هستی، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو از دست نده.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها