|

دکوراسیون واسه خونه خیلی کوچیک / مبل و پرده و سیو باکس و همه چی رو گفتم حال کنی

این روزا دیگه خیلی از خونه ها کوچیک هستن و خب سخته دکور کردنش در حالی که راه حل های کاربردی وجود داره که میتونه این شرایط رو حل کنه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزها دیگه خیلی از خونه ها کوچیک شدن چرا چون خونواده ها در توانشون نیست بزرگترش رو تهیه کنید. اما چه باید کرد؟ باید در غم و رویای خونه بزرگ موند و هیچ کاری برای خودمون نکنیم؟ خب همه آدما دل دارن و دلشون میخواد تا فضایی ایده آل و زیبا برای زندگی داشته باشند. خونه نقطه امن ماست، همونجایی که همه ما وقتی از خستگی های کاری و جامعه به خونه میرسیم نیاز داریم تا تو فضایی آروم و مطابق با سلیقمون دراز بکشیم و استراحت کنیم. دکوراسیون خونه تنها برای زیباسازی فضا نیست و اینکه شما در این مکان آروم بگیرید و روحتون جلا پیدا کنه یا خیر اهمیت فراوونی داره که خب همه اینها، این نگاه مثبت و منفی برمیگرده به دکوراسیونی که برای خونمون در نظر میگیریم. شاید در نگاه اول بگید بابا خونه من که از نقلی هم گذشته و خیلی کوچیکه، پس هیچ دکوراسیون خاصی براش نمیشه در نظر داشت و حتی وسیله هامونم داخلش جا نمیشه! که خب ما در پاسخ باید بهتون بگیم هیچ کاری نشد نداره. تنها کافیه تا بلدش باشید اونوقته که به زیبایی تمام انجام میشه. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم و بدونیم چطور میشه یه خونه با متراژ خیلی پایین رو دیزاین و چیدمان کرد.

دکوراسیون خونه کوچیک

استفاده درست درمون از فضای کوچیک برای دکوراسیونی جذاب

انواع دکوراسیون وسایل تو خونه های کوچیک میتونن به ایجاد فضایی راحت و کارآمد کمک جذابی داشته باشند. در منازل کوچیک به دلیل محدودیت جا، خب انتخاب و بعد هم چیدمان لوازم از اهمیت فراوونی برخوردار میشن که البته با استفاده از روش های هوشمندانه و مناسب این مسئله حل شدنیست. شما میتونید با انتخاب لوازم و دکوراسیونی مناسب به بهترین نحو ممکن از فضا بهره برید و محیطی هم زیبا و هم کاربردی بسازید. این روند میتونه شامل انتخاب مبلمان مناسب و همچنین استفاده از رنگ های درست که به سمت روشن میرن و تکنیک های سازنده، به بهینه سازی فضای کوچیکتون کمک کرده و منزلی جذاب حلق کنید.

دکوراسیون خونه کوچیک

مبلمانی که میتونن واسه خونه کوچیک عالی باشن

یکی از مهمترین بخش های دیزاین منزل کوچیک انتخاب مبلمان چند منظوره هستش که خب قابلیت های منحصر به فردی دارند. مثلا اینکه میتونن هم مبل باشن هم تخنخواب، هم میز ناهارخوری و هم حتی فضایی جهت ذخیره سازی. در واقع این سبک از مبلمان میتونه به صرفه جویی فضا کمک خوبی داشته باشه. به عنوان مثال میز های تاشو و یا صندلی های جمع شونده میتونن در مواقع نیاز به فضای بیشتر جمع بشن و به راحتی عملکردی کامل ارائه بدن. همچنین انتخاب و استفاده از مبلمانی که پایه هایی بلند دارند همراه با بدون دسته میتونن حس داشتن فضایی بلند القا کنند که این به بزرگتر نشون دادن فضای کمک میکنه. 

دکوراسیون خونه کوچیک

با نور و پرده و رنگا اینجوری تو خونه کوچیک بازی کن

همونطور که در ابتدای مطلب هم ااشره کریم، رنگ ها در بزرگ و یا کوچیک تر نشون دادن فضا اهمیت فراوونی دارند. درست مثل وقتی که شما لباس تیره می پوشید تا لاغر تر نشون داده بشید. در واقع رنگ های روشن و خنثی کمک کننده شما در این راه هستند و میتونن نقش بسیار مهمی داشته باشند. رنگ‌ های مثل سفید، کرم و آبی روشن میتونن به انعکاس نور و همچنین ایجاد احساس بزرگتر بودن فضا کمک جذابی کنند. دیوارهایی که روشن هستند همراه با نورپردازی مناسب، میتونن منزل شما رو بزرگتر و دلنشین تر کنند. همچنین انتخاب یک پرده نازک که رنگ روشنی هم داشته باشه برای پنجره های خونمون میتونه راه حلی جذاب جهت ورود نور طبیعی به فضا باشه و در نتیجه افزایش روشنایی و فشرده نشدن فضای خونه.

دکوراسیون خونه کوچیک

دکوراسیون خونه کوچیک

از عناصر کمکی و ذخیره سازی های این مدلی ایده بگیرید

همونطور که تا به اینجا دیدیم و شنیدیم، استفاده از فضاهای بهینه و همچنین سازماندهی مناسب فضای ذخیره سازی میتونه به جمع و جور کردن خونه کوچیک کمک بزرگی داشته باشه. در اینجا ما به شما  استفاده از قفسه‌ های دیواری، کشوهای زیر تخت و همچنین فضای ذخیره‌ سازی در مبلمان رو پیشنهاد میدیم که میتونن به راحتی شلوغیه فضا رو کاهش بدن و یه نظم جذابی به محیط ببخشند. از طرفی هم بهتره که لوازم غیر ضروری رو نگهداری نکنید و از وسایل کمکی همچون سبدها و جعبه ها استفاده نمایید تا به جمع کردن لوازم در خونه کمک دهی داشته باشند. شما با رعایت این نکات به راحتی میتونید خونه ای نقلی اما با دکوراسیونی مناسب و مرتب داشته باشید. 

دکوراسیون خونه کوچیک

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها