|

چیکار کنم گوشی بیشتر شارژ نگه داره؟ / کلا به پریز و شارژر وصلی وقته تموم شدن این وضعه

در این مقاله درباره این که چیکار کنیم گوشی بیشتر شارژ نگه داره صحبت کردیم تا از طریق ترفندهای گفته شده مدت زمان بیشتری رو با گوشی کار کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از همیشگی ترین وسیله هایی که افراد در هر لحظه و هر جا همراه خودشون دارن گوشی هست که مورد دیده شده که بعضیا این وسیله رو تا حموم هم میبرن حتی و ترجیح میدن که باهاش موزیک پلی کنن و زیر دوش بزنن زیر آواز حتی با وجود این که صداشون اونقدرا که باید و شاید خوب نباشه! پس با این حساب میشه گفت که گوشی در زندگی ما از جایگاه بسیار مهمی برخورداره و نمیشه دنیایی بدون اون رو حتی متصور شد چون نه تنها سرگرمی خیلی ها از دست میرفت بلکه ارتباط گرفتن با دیگران هم سخت میشد مثلا اگر یکی از اعضای خونواده دیر میکرد نمیشد که بهش زنگ زد و باید منتظرش میموندیم و تا وقتی که برسه جون به لب میشدیم!

پس باید خدا رو بابت وجود و اختراع گوشی شکر کنیم البته که بدی هایی هم داره این وسیله ی الکترونیکی کوچک مثلا در صورتی که کیفیت خوبی نداشته باشه و مدام هنگ کنه مسلما این موضوع روی مخمون خواهد رفت و پول رو دستمون خواهد گذاشت چون باید بالاخره گوشی رو به یه تکنسین موبایل نشون داد تا دردش رو پیدا کنه ولی برخی از اوقات هم پیش میاد که گوشی درد و بلای خاصی نداره ولی اونطور که ما میخواهیم عملکرد از خودش نشون نمیده مثلا برای خیلی ها مهم هست که شارژدهی گوشیشون بسیار بالا باشه طوری که برای مدت زیادی بدون شارژ زدن اون باهاش کار کنن که خب صد البته که برای این منظور شما باید گوشی تهیه کنید که در زمینه ی باتری و شارژدهی خوب باشه ولی برخی از اوقات پیش میاد که شما میتونید با پیاده سازی یه سری ترفندها کاری کنید گه گوشی شارژ بیشتری نگه داره که در این مقاله راجع به این ترفندها باهاتون صحبت میکنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

چیکار کنم گوشی بیشتر شارژ نگه داره

موقعیت مکانی گوشی رو ببندید

یکی از بهترین راهکارها که میتونه سبب افزایش طول عمر باتری و همچنین شارژدهی اون بشه خاموش کردن موقعیت مکانی هست چرا که شما نمیتونید تصور کنید که  وقتی جی پی اس همیشه روشن باشه میتونه چقدر روی عملکرد باتری تاثیر بذاره و اون رو ضعیف کنه بنابراین در صورتی که میخواهید از این موضوع جلوگیری کنید توصیه ی ما به شما اینه که این آپشن رو تو گوشیتون خاموش کنید همچنین مجوز استفاده از اون رو برای برنامه هایی که به اون نیاز ندارید هم غیر فعال کنید تا به این ترتیب برنامه هایی که از سرویس لوکیشن توی پس زمینه استفاده میکنن دیگه این قابلیت رو نداشته باشن و در نهایت در باتری گوشی هم صرفه جویی بشه.

برای انجام این کار هم باید تو منوی تنظیمات به بخش لوکیشن برید و بعد رو قسمت App permissions کلیک کنید و در این قسمت همه ی برنامه هایی رو که مجاز به استفاده از موقعیت مکانی هستن رو سلب اجازه میکنید.

چیکار کنم گوشی بیشتر شارژ نگه داره

حالت تاریک (Dark Mode) رو اعمال کنید

در صورتی که گوشیتون صفحه نمایش امولد داشته باشه استفاده از حالت تاریک، مصرف باتری اون رو به شکل خیلی زیادی کم میکنه چون صفحه نمایش هایی که امولد هستن میتونن تمام پیکسل ها رو غیر فعال کنن و در صورتی که پس زمینه های سیاه داشته باشید مصرف انرژی شما کمتر خواهد شد.

همچنین دقت کنید که شما میتونید حالت تاریک رو روی تمامی قسمت های سیستمتون اعمال کنید و همچنین در اپ هایی مثل اینستاگرام، جیمیل، یوتیوب و... این گزینه کار میکنه.

چیکار کنم گوشی بیشتر شارژ نگه داره

محدود کردن اجرای برنامه ها تو پس زمینه

هر اپلیکیشنی که توی پس زمینه ی گوشیتون در حال اجرا باشه از انرژی باتری شما استفاده میکنه و موقعی که ما یه برنامه ای رو میبندیم فقط از اون خارج شدیم و این برنامه هنوز برای بررسی اطلاعات جدید توی پس زمینه در حال اجرا هست که خب این موضوع شارژ مصرف میکنه.

بنابراین چطور باید اپلیکیشن ها رو به شکل کامل ببندیم تا از مصرف باتری جلوگیری کنیم؟ خب شما برای این منظور باید چند مرحله ی ساده رو انجام بدید تا دسترسی یه برنامه رو به باتری تو پس زمینه محدود کنید. برای این منظور هم باید در ابتدا وارد تنظیمات گوشیتون بشید و روی گزینه ی Apps کلیک کنید و بعد برنامه ی موردنظرتون رو پیدا کنید و به قسمت تنظیمات اون وارد بشید و بعد  تو این صفحه روی Battery کلیک کرده و در نهایت هم Restricted انتخاب کنید و تمام.

چیکار کنم گوشی بیشتر شارژ نگه داره

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها