|

تزیین پلو مرغ واسه یه میز مهمونی توپ / اینجوری همه طعم غذارو یادشون میره محو دیزاینن

تزیین پلو مرغ یکی از کارای جذابیه که میتونه خوشمزگی غذا رو دوبرابر کنه و در اینجا نمونه هایی جذاب از دیزاین مرغ رو آموزش داده ایم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تزیینات نیمی از خوشمزگی غذاست. شاید در اینجا وقتی که هنوز غذای خوشمزه ای جلوی شما قرار نگرفته این جمله رو چندان باور نکنید، اما درست زمانی که یک غذا تزیین شده خوشگل و خوش آب و رنگ مقابل شما قرار میگیره، یک غذای بدون تزیین کاملا معمولی هم کنارش باشه، اونوقته که متوجه خواهید شد چشم و دل شما کدوم غذا ور جذاب تر و خوش طعم تر می بینه و حس میکنه. از طرفی هم تزیین کردن غذا جزوی از سلیقه و خانه داریه یک بانو به حساب میاد چرا که وقتی بهترین دستپخت رو داشته باشید، اما غذا و یا سالاد و دسر رو بدون دیزاین و خوشگلاسیون در مقابل مهمان قرار بدید، اونوقت چه اتفاقی خواهد افتاد؟ قطعا اون برداشت و حس درجه یکی که به فرد باید میدادید رو انتقال نداده و حتی شاید خوشمزگی غذا هم حیف و میل بشه. یکی از جذاب ترین غذاهایی که میتونه با رنگ آمیزی مواد غذایی خیلی خوشگل تر بشه پلو مرغ هستش. ما ایرانی ها شیفته این غذا هستیم و ازش هم به عنوان خوراک روزمره و هم خوراک مجلسی استفاده می کنیم. برنج مرغ میتونه با زعفرون و زرشک و دیگر خوشمزه جات دلبخواهی تزین بشه اما چطور؟ در مطلب قبلی راجب تزیین سالاد صحبت کردم، اما اینبار میخوایم بریم سراغ تزیین پلو مرغ. پس با ما همراه باشید.

تزیین پلو مرغ

با برنج زعفرانی و زرشک یکی درمیون تزیین کن

اگر قرار بر اینه که یک یا چند دیس پلو مرغ داشته باشید میتونید ابتدا برنج سفید رو زیر ریخته و بعد به شکل یکی در میون از برنج زعفرانی و زرشک استفاده داشته باشید. یادتون نره که جای مرغ رو هم در نظر داشته باشید و در نهایت نیز میتوان با استفاده از خلال های مورد علاقه تزیینات نهایی رو انجام دهید.

تزیین پلو مرغ

تزیین ساده اما خیلی خوشگل پلو مرغ

یکی دیگه از روش های تزیین پلو مرغ که اتفاقا روش بسیار ساده و کم تایمی هم هست این سبک از دیزاین غذا هستش که در این جا شما برنج رو داخل دیسی که مد نظر دارید میکشید. دیس میتونه دایره یا مستطیل و مربع و هر شکلی که دوست دارید باشه فرقی نداره. بعد مرغ رو به شکل اسلایس شده در حالی که با زعفران کمی رنگ دار شده و حالت کمی سرخ شده هم داره، با زرشک مخلوط کنید و دور تا دور برنج سفید رو از این مواد پر کنید. در نهایت نیز با زرشک خالی یا زرشک و خال بخش وسط برنج رو هم کمی مستفیض کنید اینجوری خوشگل تر میشه.

تزیین پلو مرغ

برنج دیزاین شده با نیمی از زرشک و زعفران

یکی از خوشگل ترین مدل ها میتونه این سبکم باشه. در این دیزاین ابتدا برنج سفید رو ریخته و دیگه مرغ رو قاطی نکنید. این دیس تنها مختص برنج هستش و نیمی از دیس رو برنج زعفرانی ریخته و نیم دیگر رو زرشک و خلال بریزید. در بخش میانی نیز از دو دایره زرشک و زعفران تزیین نمایید تا دیزاین برنج تکمیل بشه. مرغ رو هم در دیس دیگر که بهتره دیس ها ست هم باشند، دیزاین نمایید.

تزیین پلو مرغ

یه دیزاین فوق مجلسی واسه مهمانی های خفن

اگر قرار بر اینه که یک مهمانی بسیار رسمی و مجلسی رو میزبانی کنید و غذا پلو مرغ است، اصلا نگران نباشید چرا که شما در اینجا میتونید از ایده ای بسیار زیباتر کمک بگیرید. مرغ رو به شکل قطعه قطعه شده در بیارید و سپس دور تا دور ظرف بچینید. برنج رو به شکل گرد و کاملا تمیز در بخش میانی ریخته و سپس ته دیگ سیب زمینی که دارید رو با قالب های قلبی و یا هر مدلی که دارید برش دهید. در نهایت نیز زرشک و در قسمت میانی و ته دیگ ها رو دورش بچینید. در آخر هم جهت زیبایی هرچه بیشتر از خلال سفید و سبز استفاده کرده و بر روی مرغ و زرشک بریزید.

تزیین پلو مرغ

با مرغ بریونی چجوری دیس و برنج رو تزیین کنم؟

در این بخش مرغ جذاب بریانی رو داریم که خب شاید یکی بخواد چنین تدارکی ببینه اونوقته که در این شرایط نمیدونه چطور دیزاین کنه بهتره. اما نگران نباشید چرا که برای چنین مهمانی هم ما تزیین داریدم و شما میتونید به راحتی نیمی از دیس بزرگ و مستطیلی خود را برنج دیزاین شده قرار بدید و بخش دیگرش رو هم مرغ رو به شکل کامل بزارید. فراموش نکنید که تمیزی و آراسته بودن در این مدل اهمیت فراوونی داره چرا که در صورت شلوغ برنج رو ریختن شمایل چندان خوبی پیدا نمیکنه.

تزیین پلو مرغ

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها