|

گیاهانی که به آب کم نیاز دارند / مگه بیکاری هر روز به گلا آب بدی اینا هر ماه یه باره

در این مقاله چندتا از گیاهانی که به آب کم نیاز دارند رو معرفی کردیم که در صورتی که وقت رسیدگی مداوم به گل هاتون رو ندارید برید سراغشون.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا همه به دنبال اضافه کردن آیتم هایی به دکور هستن که زیبایی اون رو بیشتر و بیشتر کنه و به چشم بیاره که در این بین یکی از این آیتم ها میتونه گیاهان آپارتمانی باشه که طراحان دکور نگهداری از اون رو بسیار توصیه میکنن و اینطور عنوان میکنن که در صورت حذف کردن هر المانی از دکوراسیون هم شما نباید به هیچ وجه این زیبارویان رو حذف کنید چون بودنشون از واجباته و در این بین فرقی نمیکنه که از دسته ی گیاهان باکلاس آپارتمانی باشن و یا یه گیاه ساده و ارزون در هر صورتی اون ها میتونن زیباسازیه فضای شما رو به عهده بگیرن و به زیبایی هر چه تمام تر از پس اون بربیان طوری که شوکه بشید.

ولی خب شما باید در این بین به ویژگی های گیاهی که قصد نگهداری از اون رو دارید هم توجه کنید و طبیعتا شرایط نگهداریه اون رو بدونید چون در غیر این صورت گیاه تو دستتون زیاد دووم نمیاره و بعد میرید تو گروه به اون افرادی که این عقیده رو دارن که گل به دستم نمیفته در حالی که نمیدونن در اصل انتخابشون اشتباه بوده و گلی که مناسبشون نبوده رو برای پرورش انتخاب کردن که البته این دسته از افراد میتونن برای شروع هر چه راحت تر به سراغ گیاهان آپارتمانی برای افراد مبتدی برن و اقدام به پروش اون ها کنن چون این دسته از گیاهان شرایط نگهداریشون ایزی پیزی هست و هر کسی از پس اون ها برمیاد. اما در این بین یه عده هم هستن که شرایط زندگی و لایف استایلشون جوریه که نمیتونن اونقدرا که باید و شاید به گلاها برسن ولی دوست دارن که اونا رو داشته باشن مثلا در صورتی که شما هم از این دسته از افراد هستید که نمیتونید مدام به گلتون آب بدید توصیه میکنیم به سراغ گیاهانی که به آب کم نیاز دارند برید که در اغین مقاله چندتا از اونا رو بهتون معرفی میکنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

گیاهانی که به آب کم نیاز دارند

سانسوریا از گیاهانی که به آب کم نیاز دارند

یکی از گیاهان همیشه سبز، آسان رشد و سرسخت که میتونید اون رو تو خونه، بالکن و یا حتی باغچه نگهداری کنید سانسوریا هست که جلوه ی مدرنی به فضا میبخشه و خودش رو با شرایط محیطیه مختلف سازگار میکنه و به قدری سرسخت هست که میتونه توی هوای خیلی مرطوب تا خیلی خشک زنده بمونه و با قدرت هر چه تمام تر به رشد خودش ادامه بده و از این رو با وجود این ویژگی ها تبدیل شده به یه گیاه آپارتمانی معروف و محبوب که دیگه این روزا باید تو هر خونه ای یه دونه ازش باشه چون در غیر این صورت خیلی بی کلاسیه!

در خصوص شرایط نگهداری از این زیبارو باید بگیم که نور مستقیم سبب سوختن برگ های اون میشه به همین دلیل بهتره که پشت پنجره های جنوبی و غربی قرار بگیره. اما دلیل اصلی که این گل رو در لیست این مقاله معرفی کردیم این هست که سانسوریا هر دو تا شش هفته یه بار نیاز به آبیاری داره و از این رو اگر از اون دسته از افرادی هستید که مدت طولانی حضور ندارید میتونید بدون نگرانی از خشک شدن این گیاه اون رو در منزل نگهداری کنید.

گیاهانی که به آب کم نیاز دارند

آگلونما از گیاهانی که به آب کم نیاز دارند

بریم سر وقت یه گیاه همیشه سبز و تزیینی که به علت رنگ های جذابی که داره بسیار مورد توجه مردم در سراسر دنیاست یعنی آگلونما که از رشد آهسته ای برخورداره و در صورتی که مایل باشید که رگه های سفید روی برگ های اون ظاهر بشه باید تو یه مکان دور از تابش ور خورشید قرارش بدید. این گیاه نسبت به دمای پایین و سرما بسیار حساس هست پس باید در این خصوص بسیار مواظبش باشید.

همچنین آگلونما نمیتونه هوای خشک رو هم تحمل کنه پس باید رطوبت لازم در محیط رو هم براش فراهم کنید در خصوص آبیاریش هم باید بگیم که شما میتونید در زمانی که خاکش رو به خشکی رفت و یه مقدار نم داشت بهش آب بدید.

گیاهانی که به آب کم نیاز دارند

بگونیا از گیاهانی که به آب کم نیاز دارند

یکی دیگه از گیاهانی که در لیست این مقاله بهتون معرفیش میکنیم بگونیا هست که یه گیاه بومی مناطق نیمه گرمسیری و استوایی هست که از برگ ها و شکوفه های رنگارنگی برخورداره  از این رو یه انتخاب جذاب برای هر کسی ک به نگهداری از گل و گیاه علاقمند هست بشمار میاد. این گیاه گونه های مختلفی داره که بعضیاش در محیط نیمه سایه و بعضیاش در محیط هایی که نور آفتاب کامل هست عملکردشون خوبه. در خصوص آبیاری هم نیازی به این که به طور منظم بهش آب بدید نداره.

گیاهانی که به آب کم نیاز دارند

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها