|

اشتباهات رایج خانوما در شستن و طبخ مرغ / جان خونوادت برات مهمه اینطوری سم تولید میکنه

در این مقاله چندتا از اشتباهات رایج خانوم ها در شستن و طبخ مرغ رو گفتیم تا با نرفتن به سراغ اون ها این ماده ی غذایی رو به خوبی بپزید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همه ی خانوم ها دوست دارن که کارهای خونشون رو خیلی تند و تیز راست و ریس کنن و برای خودشون اوقات فراغت داشته باشن و در اون زمان سیو شده کارهای مورد علاقشون رو انجام بدن مثل اینستاگردی که این روزا تبدیل شده به یه روتین و عادت و همه رو درگیر خودش کرده که خب شما به عنوان یه خانوم در صورتی که به سراغ استفاده از ترفندها برید میتونید زمان اضافه داشته باشید مثلا در صورتی که ترفندهایی شستن پرده بدون چروک شدن رو یاد بگیرید دیگه نیازی به این که وقتی برای اتو زدن پرده بذارید نخواهید داشت و خب اینطوری کارتون سریع تر پیش میره.

یه خوبی هم که ترفندها دارن این هست که قبل از شما یه عده ی بسیار زیادی اونا رو تست کردن و به کارآمد بودن یا نبودن اون ها پی بردن پس شما میتونید با خیال راحت به سراغ استفاده از اون ها برید حالا میخواد در هر زمینه ای باشه از تمیز کردن شیرآلات بگیر تا شستن فرش و... پس در صورتی که چگونه انجام دادن کاری براتون سوال بود بدون درنگ و تامل به سراغ پیدا کردن ترفند برای انجام دادن برید. یه موضوعی هم که در خصوص ترفندهای خانه داری وجود داره این هست که شما میتونید با  وجود اون ها تجربه ی خودتون رو بالا ببرید و به یه کدبانو تبدیل بشید مثلا شاید پختن مرغ برای کسی کاری نداشته باشه در حالی که یه سری اشتباهات رایج در شستن و طبخ مرغ وجود داره که شما باید ازشون اطلاعات داشته باشه تا یه وقت مرتکبشون نشید که ما در این مقاله به عنوان ترفندهای خانه داری میخواهیم چندتا از این اشتباها رو بهتون بگیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

اشتباهات رایج خانوم ها در شستن و طبخ مرغ

مرغ رو برای مدت زمان طولانی رها نکنید

یه عادت اشتباهی که خیلی از خانوما دارن این هست که مرغ رو برای مدت زمان طولانی بدون این که کاری کنن روی میز رهاش میکنن در حالی که این افراد باید بدونن که دمای محیط میتونه یه عامل خطرناک برای رشد باکتری روی مرغ باشه پس به هیچ وجه مرغ رو بعد از خرید و یا حالا به هر دلیلی در دمای محیط رهاش نکنید و اون رو در یخچال قرارش بدید و در صورتی هم که قصد پختن اون رو دارید در صورتی که توی فریزر بود و یخ زده اون رو از یخچال خارج کنید و اجازه بدید که یخش در دمای محیط آب بشه و به هیچ وجه روی اون آب گرم نریزید.

اشتباهات رایج خانوم ها در شستن و طبخ مرغ

مزه دار کردن اشتباه مرغ

اضافه کردن طعم های زیاد به مرغ ممکن هست که به کلی مزه ی اون رو عوض کنه البته که در صورتی که مزه دار کردن مرغ به روش درست انجام بشه میتونه مرغ رو ترد تر کنه اما دقت کنید که در صورتی مرغ رو برای مدت زمان طولانی ادویه دار کرده باشید باز هم امکان رشد باکتری در اون افزایش پیدا میکنه پس برای جلوگیری از این موضوع باید موقعی که مرغ رو ادویه زدید اون رو داخل یه کیسه ی پلاستیکی و یا ظرف در بسته بذارید و توی فریزر قرارش بدید.

اشتباهات رایج خانوم ها در شستن و طبخ مرغ

مرغ باید قبل از طبخ خشک بشه

درآووردن مرغ از فریزر  و یخ شدن آب اون کار راحتیه و خب برخی از اوقات پیش میاد که یه سری از افراد از یه پارچه برای خشک کردن مرغ استفاده میکنن تا یه وقت وقتی اون رو داخل روغن قرار میدن آبش باعث پریدن و پاشیدن روغن نشه ولی بهتره که اجازه بدید مرغ به شکل طبیعی خشک بشه چون اینطوری مزه ی اون تردتر و دلنشین خواهد شد همچنین این رو هم اضافه کنیم که در کل خیسی و رطوبت مرغ موقع طبخ سبب ایجاد طعم نامناسب در اون میشه.

اشتباهات رایج خانوم ها در شستن و طبخ مرغ

از مواد اسیدی برای مزه دار کردن مرغ استفاده نکنید

استفاده کردن از مواد و چاشنی های اسیدی تاثیر خوبی روی نرمی و مزه ی مرغ نمیذاره پس توصیه میشه که موادی مثل سرکه و یا هر چیز دیگه ای مثل اون رو به مرغ اضافه نکنید. در صورتی هم که میخواهید مرغ رو مزه دار کنید باید درون اون حفره هایی ایجاد کنید و اون رو به تکه های کوچکی تقسیم کنید تا مواد به خوبی جذب بافت مرغ بشه و اینجوری یه مرغ با طعم بینظیر داشته باشید.

اشتباهات رایج خانوم ها در شستن و طبخ مرغ

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها