|

طرز تهیه پودینگ قهوه / یه دسر درجه یک واسه جشن ها و مهمونی های باشکوه

توی این مطلب طرز تهیه یه دسر خیلی خوشمزه به نام پودینگ قهوه رو یاد میگیری که حسن ختام قشنگی برای یه دورهمی خاطره انگیز میتونه باشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- چند سالی میشه که تمایل ایرانی ها به قهوه و نسکافه خیلی بیشتر از قبل شده و علاوه بر اینکه در طول روز نوشیدنی های بر پایه قهوه رو میل می کنن این طعم خوب و عالی رو به کیک ها، دسرها و خوراکی های دیگه هم بردن و تنوع خوبی توی مزه ها ایجاد کردن.

دسر نسکافه ای، چیز کیک نسکافه، کیک با طعم قهوه و... دهها خوراکی که با این طعم شگفت انگیز آماده میشه همگی عاشقان قهوه رو راضی میکنه. توی این مطلب هم می خوام یه دسر خیلی خوشمزه به نام پودینگ قهوه رو بهتون آموزش بدم که برای مهمونی هاتون گزینه خیلی خوبیه و حسن ختام قشنگی برای یه دورهمی خاطره انگیز میتونه باشه. تا پایان همراه من باشید.

Coffee-Puding3

مواد لازم برای تهیه پودینگ قهوه

قهوه یا نسکافه غلیظ یک چهارم پیمانه

بیسکوییت پتی بور یا مادر ۳ بسته

نشاسته ذرت ۴ قاشق غذاخوری

شیر ۲ پیمانه

موز بزرگ ۲ عدد

پنیر خامه ای ۱۰۰ گرم

شکر یک سوم پیمانه

کره ۲۵ گرم

زرده تخم مرغ ۲ عدد

خامه صبحانه ۱۰۰ گرم

وانیل نصف قاشق چایخوری

مغز گردو و شکلات به میزان دلخواه

Coffee-Puding8

طرز تهیه پودینگ قهوه

مرحله اول

خامه صبحانه رو از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسه. زرده تخم مرغ، نشاسته ذرت، نصف مقدار شیر و شکر رو داخل یک قابلمه بریزید و با همزن دستی مخلوط کنید تا یکدست بشن.

مرحله دوم

بقیه شیر رو کم کم اضافه کرده و با همزن مدام هم بزنید تا نشاسته ذرت کاملا باز و مخلوط بشه. مایه آماده شده رو روی حرارت ملایم رو به متوسط گذاشته و به مدت ۱۵ دقیقه هم بزنید تا غلیظ بشه.

Coffee-Puding7

مرحله سوم

کرم پودینگ که به غلظت خامه زده شده، دراومد، اون رو از روی حرارت بردارید. سپس کره و وانیل رو اضافه و ترکیب کنید تا یکدست بشه.

مرحله چهارم

قهوه اسپرسو غلیظ یا قهوه فوری که در مقدار کمی آب حل کردید رو اضافه و ترکیب کنید.

مرحله پنجم

پنیر خامه ای رو با پشت چنگال یا همزن دستی هم بزنید تا یکدست بشه سپس به همراه خامه صبحانه به کرم اضافه کنید و همه مواد رو مخلوط کنید تا یکدست بشن. روی پودینگ رو با نایلون بپوشونید تا رویه نبنده.

Coffee-Puding6

مرحله ششم

بیسکوییت مادر یا پتی بور وانیلی رو با میکسر یا گوشتکوب پودر کنید، موز‌ها رو پوست گرفته و خرد کنید.

مرحله هفتم

بهتره ظرف‌ های دسر خوری تک نفره آماده کنید و به ترتیب بیسکوییت پودر شده، موز، شکلات خرد شده و گردوی خرد شده رو روی هم بریزید، حالا از مایه پودینگ آماده شده روی اونها بریزید و این کار تا آخر ادامه بدید.

(در صورت تمایل می تونید از یک ظرف بزرگ برای آماده کردن پودینگ قهوه استفاده کنید.)

Coffee-Puding2

مرحله هشتم

در نهایت روی دسر رو با شکلات رنده شده و گردوی پودر شده تزئین کنید و به مدت 12 ساعت داخل یخچال بذارید تا دسر یک دست شده و طعم ها با هم ترکیب بشن. بعد از این مدت می تونید دسر پودینگ قهوه خوشمزه رو سرو و نوش جان کنید.

Coffee-Puding1

اگه به آشپزی علاقه دارید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو با کلی دستورهای غذایی، کیک، شیرینی و دسر دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها