|

ترکیب رنگ‌های غلط در دکور خونه / وقتی دو تا رنگ شارپ کنار هم بذاری دعواشون میشه

اگر قصد دکوراسیون سازی دارید و تو انتخاب رنگ سردرگم شده اید، پس حتما به این مطلب سر بزنید که مختص شماست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- رنگ ها در دنیای انسان ها تاثیر فراوونی دارند. از اهمیتشون در دنیای مد فشن گرفته، تا جهان دکوراسیون ها. دکوراسیون تنها مختص به خونه زندگی نیست و در واقع هر چهار دیواری نیاز به یک دکوراسیون داره. حالا میخواد دفتر کاری باشه یا ادارات و تالار و رستوران و کافه و حتی سرویس بهداشتی! دیگه دستشویی کم اهمیت ترین فضا بود که مثال زدیم اما حتی سرویس ها نیز نیاز به دکوراسیون دارند رنگها درشون به شدت موثرند.

رنگ ها تاثیر عمیقی بر فضا، حس و حال و حتی رفتار افراد دارند و میشه از اونها جهت ایجاد جوی مطلوب در یک محیط استفاده داشت. در واقع رنگ اتاق میتونه شخصیت شما رو نشون بده و احساسات و حالات ذهنی رو تغییر بده و تاثیر قابل توجه و زیادی بر روحیه افراد داشته باشه. فرض کنید در یک محیط با رنگ های ملایم بنشینید قطعا حس آرومی هم خواهید داشت و در مقابل در یک فضا با رنگ های قرمز و تند بنشیند، احتمالا روحیات شما دچار خدشه و شلوغی خواهد شد! یه ترکیب رنگ مناسب در فضا حس و حال سرزندگی و شادی رو در افراد ایجاد میکنه و میتونه دلمردگی و غم رو از اونها دور کنه. و همچنین برعکس یه ترکیب رنگ نامناسب برای دکوراسیون فضا میتونه جذابیت و آرامش رو برهم بزنه. اصلا به همین دلیله که کارشناسان طراحی داخلی بر این نظرند که واسه داشتن دکور جذاب و آروم از ترکیب کردن زیاد رنگ ها با هم خودداری کنید.

ترکیب رنگ‌های نامناسب در دکور خونه


رنگای گرم و خاکستری و کنار هم نذار فِس میشن

در سبک اسکاندیناوی از دیوارهای خاکستری رنگ استفاده میشه و یا به منظور ایجاد یک پس زمینه خنثی جهت به نمایش گذاشتن عناصر زیبا و تزئینی به شدت میتونن عالی باشند. البته که با همه این تفاسیر طراحان داخلی پیشنهاد میکنن برا اینکه جوی بهتر در فضا داشته باشید، اگر میخوایم پالت رنگی گرم استفاده کنید، دیگه از به کار بردن خاکستری خودداری داشته باشید! مثلا اگر خاکستری رو در فضا کنار رنگ هایی مثل آبی، نارنجی سوخته و قرمز استفاده کردید، بدونید که شما اون فضا رو از یک محیط پر جنب و جوش و شارپ، به یه فضای بی انرژی تبدیل کرده اید.

ترکیب رنگ‌های نامناسب در دکور خونه


سفید کنتراست آبی تیره رو بیشتر میکنه

رنگ شناسی اهمیت زیادی داره. مثلا رنگ آبی حس درام و غنا رو به فضا انتقال میده و خاکستری احساس آرامش رو تو فضا تزریق میکنه. اینکه رنگ آبی و خاکستری رو با هم ترکیب کنید میشه یه انتخاب پیچیده که میتونه عمق و ظرافت رو به نمایش بگذاره. در حالی که وقتی رنگ سفید بیاد کنار آبی تیره، با ایجاد کنتراست بالا، شدت رنگ آبی رو میتونه تقویت و غلیظ تر کنه. پس بهترین کار اینه که در کنار رنگ آبی تیره یا مشکی، به جای سفید از خاکستری کمک بگیرید.

ترکیب رنگ‌های نامناسب در دکور خونه


انتخاب رنگ ایده آل واسه فضاهای خلاقانه

اگر قصد تزیین اتاق کودک و یا دفتر و آشپزخونه رو دارید، بهتره که رنگای گرم رو در کنار هم دیگه نیارید. در واقع بهره گیری از این رنگ ها برای فضاهای خلاقانه خیلی مناسب نیست. اگر میخواین یه محیط خلاقانه داشته باشید باید بدونید انتخاب رنگ مناسب اهمیت بسیار زیادی داره چرا که مستقیما بر روی ذهن شما تاثیر گذاره. در واقع رسیدن به ایده های نو و شکوفایی و نوآوری نیازمند کمک هستش که با رنگ ها ذین اتفاق میفته. رنگ هایی مثل سبز و آبی میتونن برای این فضا ایده آل باشند.

ترکیب رنگ‌های نامناسب در دکور خونه


قرمز و برنزه جاهای آروم نباید کنار هم قرار بگیرن دعواشون میشه!

برنز و قرمز هر دو رنگ هایی پرطرفدار هستند که تو دکوراسیون مخاطبین خاص خودشون رو دارند. همه ما میدونیم که قرمز یه رنگ شاد و احساسی و قدرتمنده، و از طرفی هم برنزه یه رنگ زندست که حس قوی و راحتی رو القا میکنه. این رنگ ها میتونن خیلی زود توجه رو به سمت خودشون جلب کنند و به دلیل اینکه قرمز به شدت دور از آرامش هستش، کارشناسان بر این نظرند که از استفاده این دو رنگ کنار هم برای جاهای که میخواین آروم باشه استفاده نکنید.

ترکیب رنگ‌های نامناسب در دکور خونه


رنگ ها دارای شخصیت هستن، تندخو و ملایم باهم 

رنگ ها شخصیت دارند. همونطور که بالاتر هم اشاره شد نباید رنگایی که خیلی تند خو هستن کنار هم قرار بگیرند. همیشه باید یه رنگ ملایم رو در چنین فضاهایی داشته باشید تا از نظر بصری و روانی محیطی متعادل ساخته بشه. با ترکیب رنگ های پررنگ، سایه‌ های ملایم‌ این رنگ ها و رنگ های خنثی در کنار همدیگه میتونن فضایی آرامش بخش و جذاب ایجاد نمایید.

ترکیب رنگ‌های نامناسب در دکور خونه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها