|

چیکار کنیم باد کولر آبی خنک تر بشه؟ / سره ظهر که میرسه بادش گرم میشه یخ در بهشتش کن

در این مقاله در خصوص این که چیکار کنیم باد کولر آبی خنک تر بشه صحبت کردیم و یه سری راهکارها برای این منظور بهتون ارائه دادیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- راست و ریس کردن کارها در کمترین زمان ممکن برای هر کسی یکی از دغدغه ها بشمار میاد مثلا برای یه خانوم خونه دار خیلی کارهای ریز و درشت توی خونه هست که انجام دادن تک تک اون ها صبر و حوصله و صد البته انرژی میخواد چرا که یه خانوم با این شرایط حتی باید کوچکترین کارها رو هم مدیریت کنه از شستن توت فرنگی بگیر تا شستن مبل و پرده و... و جالبه که در این بین باید به عنوان یه مادر ، همسر  یه خانوم امروزی علاوه بر این که خونش مثل دسته ی گل هست خودش هم زیبا و آراسته باشه و همیشه با یه لبخند در انتظار اعضای خونواده بشینه و خب با همه ی این ها خیلی وقتا در حق این افراد اجحاف میشه!

چرا که خیلی ها در این بین تلاش میکنن که کاهای خونه رو کم اهمیت جلوه بدن و جوری رفتار میکنن که انگار اصلا کار سختی نیست در حالی که شاید سخت نباشه ولی خسته کننده هست که خب در این بین میشه یه مقدار از بار اون رو با استفاده از ترفندها کم کرد چرا که ترفندهای یه سری راه حل هستن که قبلا توسط عده ی زیادی تست شدن و کارآمدیشون ثابت شده و جالبه که شما در هر زمینه ای که بخواهید میتونید ترفند پیدا کنید از پوست کندن نارگیل بگیر تا از بین بردن موی کله پاچه و... پس اصلا مهم نیست که چه کاری برای انجام پیش روتون هست میتونید با یه سرچ ساده در خصوص اون ترفندهای کاربردی یاد بگیرید که به کارتون میاد حالا به علت کاربردی بودن ترفندها میخواهیم در این مقاله هم یه ترفند دیگه در خصوص خنک کردن باد کولر بهتون یادبدیم که احتمالا این یکی رو بتونید بندازید گردن آقای خونه، پس در ادامه با ما همراه باشید.

چیکار کنیم باد کولر آبی خنک تر بشه

جهت خنک شدن باد کولر براش سایه بان نصب کنید

یکی از بهترین کارهایی که میتونید با انجامش کیفیت باد کولر رو بالا برید استفاده از سایه بان هست اون هم برای ظهرهای بسیار گرم تابستون که آفتاب خیلی شدید و سوزانه چرا که در این حالت آب موجود در کولر و پوشال های اون تبخیر میشه و خب مسلما بدون آب هم کولر باد گرم خواهد زد پس در این شرایط نصب یه سایه بان عاقلانه ترین کار برای جلوگیری از تبخیر آب کولر هست. برای این منظور هم شما میتونید یه تخته ی بزرگ رو روی سقف کولر آبیتون قرار بدید طوری که هر چهار طرف اون رو بپوشونه به این نکته هم دقت کنید که سایه بان رو حتما محکم کنید تا یه وقت با باد شدید نیفته.

همچنین شما میتونید از بازار سایه بان های آماده هم تهیه کنید. این رو هم در خصوص خوبی های سایه بان اضافه کنیم که علاوه بر خنک تر کردن باد کولر میتونه توی افزایش عمر اجزای کولر و همچنین کاهش مصرف برق هم نقش موثری داشته باشه. 

چیکار کنیم باد کولر آبی خنک تر بشه

برای خنک کردن باد کولر آبی از یخ در اون استفاده کنید

یکی از راهکارهای مفید و عالی برای خنک کردن باد کولر استفاده از یخ هست که میتونه آب ریخته شده روی پوشال ها رو خنک تر و از اون ور توی روزهای بسیار گرم فضای خونه شما رو سرد و دلپذیر کنه. این رو هم ذکر کنیم که باید مراقب شیلنگ آبرسان به کولر باشید تا در معرض تابش شدید آفتاب قرار نداشه باشه که میتونه آب داخل اون رو گرم کنه به همین دلیل بهتره که از شیلنگ آبرسان به رنگ سفید استفاده کنید همچنین میتونید دور شیلنگ رو برای خنک موندن آب تا وقتی که به کولر میرسه نوارپیچی کنید.

چیکار کنیم باد کولر آبی خنک تر بشه

همه ی درها و پنجره ها رو نبندید

بیشتر افراد این عقیده رو دارن که موقع روشن بودن کولر باید تمامی راه های خروجی هوا مثل دریچه ها، در و پنجره ها رو ببندین که خب این تصور در خصوص کولر گازی درسته ولی در صورتی که از کولر آبی استفاده میکنید کار اشتباهیه و نتیجه ی عکس میده چون در صورتی که همه ی خروجی های خونه بسته باشه پرتاب باد کولر خیلی کاهش پیدا میکنه که از این رو احساس خنک بودن از فضا رو دریافت نخواهید کرد و این کار هم به مرور زمان حتی به موتور کولر هم آسیب میزنه! دلیل این موضوع هم وجود اختلاف فشار در داخل و بیرون خونه هست چون بادی که به یه محیط بسته وارد میشه باید راه خروجی هم داشته باشه.

چیکار کنیم باد کولر آبی خنک تر بشه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • علیرضا ارسالی در

    برای مطبوع کردند و از نظر ذهنی هم بد نیست و آن اینکه مقداری گلاب در ظرف کولر بریزیم بوی خوشايندی دارد .. و اگر امکان بود رنگ سفيد به تمام کولر بزنيم تا جذب حرارت‌ نکند . البته‌ به تجربه من پوشالهای کولر را سه سال یک‌بار تعویض کنیم . به دلیل کلر داشتن در آب روی پوشال ها یک دیواره سنگی نازکی کشیده میشود و در خنکی تأثیر دارد. تجربه‌ کردم خوب بوده

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها