|

شام چی بپزم؟ / طرز تهیه دو نوع املت خیلی خوشمزه و عالی

توی این مطلب طرز تهیه املت معروف خودمون که با گوجه فرنگی آماده میشه و طرز تهیه املت اسفناج و قارچ رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- غذاهای حاضری، غذاهای ساده و سریعی هستن که برای صبحونه یا شام گزینه مناسبی به حساب میان. زمانی که وقت و انرژی زیادی نداری اما دلت یه غذای خوشمزه میخواد باید چند تا دستور عالی داشته باشی تا سریع دست به کار بشی و دلی از عزا در بیاری. املت یکی از این غذاهای حاضری اما جذاب و محبوبه که میشه به سرعت درستش کرد. با شنیدن اسم املت احتمالا ترکیبی از گوجه فرنگی و تخم مرغ به ذهنت بیاد اما باید بگیم که املت های دنیای بی نهایتی دارن.

omlett2

توی تمام دنیا انواع مختلفی از املت ها وجود دارن که میتونی بنا به ذائقه خودت از بینشون انتخاب کنی و به موقع از خجالتشون دربیای! توی این مطلب املت معروف خودمون که با گوجه فرنگی آماده میشه و املت اسفناج و قارچ رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

omlett5

مواد لازم برای تهیه املت گوجه فرنگی

گوجه فرنگی متوسط 4 عدد

تخم مرغ 3 عدد

سیر 2 حبه

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان دلخواه

کره 30 گرم

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

روغن به میزان لازم

omlett4

طرز تهیه املت گوجه فرنگی

مرحله اول

گوجه ها رو رنده می کنیم. تابه رو روی حرارت می ذاریم، روغن می ریزیم و وقتی گرم شد گوجه فرنگی رنده شده رو اضافه می کنیم. گوجه رو تفت می دیم تا آبشون کشیده بشه و به اصطلاح به روغن بیفتن.

مرحله دوم

سیرها رو له کرده و ساتوری می کنیم و داخل تابه می ریزیم. عطر سیر که بلند شد، زردچوبه و فلفل سیاه رو اضافه می کنیم. بعد از یک دقیقه، رب گوجه فرنگی رو اضافه کرده و تفت می دیم.

مرحله سوم

تخم مرغ ها رو داخل یک کاسه می شکنیم و با چنگال هم می زنیم تا یکدست بشن. حالا کره رو به تابه اضافه کرده و سپس تخم مرغ هم زده رو اضافه می کنیم. در تابه رو می ذاریم تا تخم مرغ سفت و پخته بشه. املت گوجه فرنگی خوشمزه ما حاضره. همراه با نون تازه و سبزی خوردن سرو می کنیم.

omlett1

مواد لازم برای تهیه املت اسفناج و قارچ

اسفناج 400 گرم

تخم مرغ ۳ عدد

قارچ ۱۰۰ گرم

پنیر پیتزا نصف لیوان

کره 20 گرم

نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه

آب لیمو ترش یک قاشق غذاخوری

روغن مایع به میزان کافی

omlett8

طرز تهیه املت اسفناج و قارچ

مرحله اول

اسفناج رو چند برش می زنیم و داخل تابه که کمی روغن ریختیم، می ریزیم. در تابه رو می بندیم تا اسفناج ها نرم بشن سپس در رو برمی داریم تا آب اسفناج ها کشیده بشه.

مرحله دوم

داخل یک تابه دیگه قارچ ها رو که ورقه ورقه خرد کردیم می ریزیم. کره رو هم اضافه می کنیم و تفت می دیم تا آب قارچ هم کشیده بشه. آب لیمو ترش تازه هم اضافه می کنیم. سپس قارچ ها رو به اسفناج ها اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

omlett7

مرحله سوم

تخم مرغ رو داخل یک کاسه می شکنیم، نمک و فلفل سیاه اضافه کرده و هم می زنیم تا یکدست بشن. تخم مرغ ها رو به تابه اضافه کرده و در تابه رو می بندیم. وقتی تخم مرغ ها پخته شدن، پنیر پیتزا رو اضافه می کنیم و مجددا در تابه رو می بندیم تا پنیر آب بشه. کمی نمک و فلفل سیاه روی املت اسفناج و قارچ خوشمزه مون می ریزیم و تمام! نوش جان.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها