|

طرز تهیه پلو مخلوط با گوشت چرخ کرده و سبزیجات / بهترین غذا واسه تو که وقت کافی نداری

توی این مطلب طرز تهیه یه پلو مخلوط خوشمزه با گوشت چرخ کرده و سبزیجات رو یاد میگیری که خیلی خوشمزه ست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- گوشت چرخ کرده کمک خیلی خوبی برای درست کردن غذاهای متنوع و خوشمزه ای هست واسه وقتی که زمان زیادی نداری و مثلا نمی تونی خورشت قورمه سبزی که سه چهار ساعت وقت میخواد، بپزی. با گوشت چرخ کرده غذاهای زیادی مثل ماکارونی، کباب تابه ای و کتلت میشه درست کرد. انواع پلو مخلوط ها رو هم میشه با گوشت چرخ کرده و قلقلی پخت که واقعا خوشمزه هستن؛ مثل عدس پلو، رشته پلو و...

گاهی هم میشه خیلی در قید و بند دستورها و اسم های خاص نبود و با توجه به ذائقه و مواد غذایی در دسترس یه پلو مخلوط خوشمزه درست کرد. توی این مطلب می خوام طرز تهیه یه پلو مخلوط خوشمزه با گوشت چرخ کرده و سبزیجات رو بهتون آموزش بدم. تا پایان همراهم باشید.

polo-makhlut4

مواد لازم برای تهیه پلو مخلوط با گوشت چرخ کرده و سبزیجات

برنج 3 پیمانه

گوشت چرخ کرده 300 گرم

پیاز متوسط 2 عدد

نخود فرنگی یک لیوان

هویج متوسط یک عدد

سیب زمینی متوسط یک عدد

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

شوید خشک 2 قاشق غذاخوری

کره 20 گرم

زعفرون دم کرده 2 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان دلخواه

روغن 3 قاشق غذاخوری

polo-makhlut3

طرز تهیه پلو مخلوط با گوشت چرخ کرده و سبزیجات

مرحله اول

یک پیاز رو پوست گرفته و نگینی خرد می کنیم. وقتی سبک شد، هویج خرد شده رو بهش اضافه می کنیم و کمی تفت می دیم. سپس نخود فرنگی رو اضافه کرده و کمی دیگه تفت می دیم.

مرحله دوم

کمی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه می زنیم و بعد از یکی دو دقیقه رب گوجه فرنگی رو اضافه می کنیم و دو لیوان آب می ریزیم تا به مدت 30 دقیقه بپزن.

polo-makhlut5

مرحله سوم

پیاز رو رنده ریز می کنیم و آبش رو کاملا می گیریم. سپس با گوشت چرخ کرده، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه کاملا مخلوط می کنیم. به مدت 20 دقیقه داخل یخچال قرار می دیم. سپس از مخلوط گوشت چرخ کرده قلقلی هایی کمی بزرگتر از فندق درست می کنیم و داخل تابه و کمی روغن تفت می دیم.

مرحله چهارم

وقتی هویج و نخود فرنگی پخت، برنج رو که از نیم ساعت قبل خیس کردیم، به قابلمه سبزیجات اضافه می کنیم. آب رو به اندازه ای می ریزیم و که یک بند انگشت روی مواد رو آب بگیره.

polo-makhlut6

مرحله پنجم

شعله گاز رو زیاد می کنیم تا به جوش بیاد. سپس زعفرون دم کرده و شوید خشک رو اضافه می کنیم. حرارت رو ملایم می کنیم تا آب برنج کشیده بشه.

مرحله ششم

وقتی برنج نیمه پز شد، سیب زمینی رو نگینی خرد و اضافه می کنیم. قلقلی ها رو روی سطح پلو می چینیم و کره رو هم روی اون می ذاریم و پلو مخلوط با گوشت چرخ کرده و سبزیجات رو دم می کنیم. بعد از 40 دقیقه، غذای خوشمزه ما حاضره و می تونیم داخل ظرف مورد نظرمون بکشیم و نوش جان.

polo-makhlut1

این پلو مخلوط به شیوه دمی آماده میشه ولی اگر تمایل دارید تا برنج رو آبکش کنید، اجازه بدید آب سبزیجات کشیده بشه سپس موقع دم کردن برنج اونها رو به علاوه سیب زمینی خرد شده، شوید خشک و زعفرون لابلای پلو بریزید و دم کنید.

اگه به آشپزی علاقه دارید صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها