|

گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان/ هر روز آب دادن به گلا حوصله میخواد نداری اینا نمیخوان

در این مقاله چندتا از گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان رو بهتون معرفی کردیم که میتونید با وجودشون خونتون رو زینت ببخشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قدیما که خونه ها بیشتر ویلایی بود حیاطشون پر بود از گل و گیاه و هر گوشه یه گلدون به چشم میخورد ولی خب این روزا دیگه این خونه ها بسیار کمتر شدن و جاشون رو دادن به آپارتمان های قوطی کبریتی ولی خب یه موضوعی که در این بین تغییر نکرده علاقه ی ما به گل و گیاه هست به همین دلیل خیلیامون این زیبارویان سبز رو توی خونه هامون داریم و اصلا خیلی از طراحان دکور هم توصیه میکنن که از گل و گیاه در زیباسازی فضای خونه کمک بگیریم که در این بین اصلا فرقی نمیکنه که گیاهان آپارتمانی لاکچری رو برای این منظور انتخاب کنید یا یه گیاه ساده و گوگولی چون در هر صورت اون ها فضای شما رو زیبا و خاص جلوه خواهند داد.

ولی در این بین یه سری از افراد این ذهنیت رو دارن که گل و گیاه به دستشون نمیفته به همین دلیل به قولی چشمشون از نگهداری اون ها ترسیده چون هر وقت که رفتن سر وقت یه گیاهی زدن بنده خدا رو ناکار کردن و گیاه زیر دستشون مرده و از بین رفته در حالی که در حالی که این افراد نمیدونن که شاید گیاهی که انتخاب کردن مناسب اون ها و شرایطشون نبوده مثلا شاید خونشون نورگیرش بد بوده و اونا به جای این که به سراغ گیاهان آپارتمانی مخصوص خانه تاریک برن رفتن یه گلی رو انتخاب کردن که نور بسیار زیادی برای رشد میخواد و در غیر این صورت میخشکه پس به این موضوعات در نگهداری از گیاهان توجه کنید حالا در همین راستا و در این مقاله میخواهیم گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان رو بهتون معرفی کنیم که میتونید در شرایطی که خونتون نورگیرش بد بود و یا یادتون میرفت که منظم به گلتون آب بدید نگهداریشون کنید، پس برای شناختن این زیبارویا جون سخت در ادامه با ما همراه باشید.

گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان

زاموفیلیا از گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان

بریم سر وقت اولین گیاهی که در لیست این مقاله قصد معرفی اون رو به شما داریم یعنی زاموفیلیای زیبا که یکی از گیاهان مقاوم در برابر نور کم و سایه دوست هست. این گیاه از بومیان شرق و جنوب آسیاست از رشد بسیار کندی برخورداره و حداکثر نود سانتیمتر رشد میکنه. این گیاه زیبا در مدل های سبز، ابلق و بلک وجود داره که خب طبیعتا هر کدوم طرفدارهای خاص خودشون رو دارن.

شاید براتون جالب باشه که در خصوص زاموفیلیا بدونید که به دلیل مقاومت بالایی که داره در شرایط نامساعد خیلی سخت پیش میاد که خشک بشه و از این رو حسابی سخت جون بشمار میره. در خصوص آبیاری اون هم باید بگیم که شما باید این زیبارو رو موقعی که خاکش خشک شد آبیاری کنید و گلدونش رو توی محلی که نور غیرمستقیم بهش میتابه قرار بدید.

گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان

دراسنا پرچمی از گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان

بریم سر وقت گیاه دومی که در این مقاله بهتون مغعرفی میکنیم یعنی دراسنا پرچمی که یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی بشمار میره که که زادگاه اون به مناطق استوایی و آفریقا برمیگرده. این گیاه زیبا دارای برگ های بلند و کشیده هست که ظاهری شبیه به نخل بهش دادن به همین دلیل در هر فضایی که قرار بگیره میتونن یه زیبایی منحصر به فردی خلقی میکنه. 

شاید براتون جالب باشه که در خصوص دراسنا این رو بدونید که در صورتی که جوونه های انتهایی اون رو حذف کنید دو یا سه تا شاخه ی جدید روی اون رشد خواهند کرد. در حالت کلی دراسنا نسبت به شرایط نامساعد بسیار مقاومه به همین علت هر موقع که خاکش خشک شد اون رو آبیاری کنید و دغدغه ای برای آبیاری روزانه اش نداشته باشید. دقت کنید که باید دراسنا رو در محیطی که نور کم تا متوسط داره قرار بدید.

گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان

سانسوریا از گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان

یکی از گیاهانی که میشه اون رو توی کورترین نقاط خونه و هر جایی که فکرش رو میکنید قرار داد سانسوریا هست. این گیاه زیبا و جذاب از برگ های باریک و کشیده ای برخورداره و میتونه جلوه ی ویژه ای به محیط اطراف خودش ببخشه. فرم رشد این زیبارو به شکل افشان و بوته ای هست و برخی از گونه های اون برگ های کشیده و باریکی دارن در حالی که یه سری از گونه هاش به شکل گوشتی و کوچک رشد میکنن. 

این گیاه مقاوم در رنگ های زرد، سبز و ابلق موجوده و از اون جایی که شرایط نگهداری آسونی داره برای افراد مبتدی هم بسیار مناسبه. در خصوص آبیاری اون در فصل های گرم مثل تابستون هفته ای یه بار و توی زمستون هر سه هفته یه بار براش کفایت میکنه.

گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها