|

طرز تهیه کوکو سبزی با مزه بی نظیر / همراه با رازهای خوشمزه شدنش که باید بدونی

کوکو سبزی محبوبترین کوکوی ایرانیه که پرطرفداره و توی خیلی از مهمونی ها میز غذا رو جذاب میکنه. توی این مطلب طرز تهیه کوکو سبزی رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- درست کردن کوکو با انواع گوشت ها و سبزیجات امکان پذیره. میتونی با گوشت چرخ کرده کوکوی گوشت بپزی. میتونی با گوشت مرغ، کوکوی مرغ درست کنی. میشه با بادمجون کوکوی خوشمزه ای درست کرد که طعم عالی ای داره. همینطور با سیب زمینی، کالباس، ماکارونی و خیلی چیزهای دیگه هم میشه کوکوهای خوشمزه ای درست کرد.

کوکو سبزی معروف ترین و محبوب ترین کوکوی ایرانیه که خیلی پرطرفداره و توی خیلی از دورهمی و مهمونی ها میز غذا رو جذاب میکنه. کوکو سبزی هم به عنوان ناهار و هم برای شام بسیار مناسبه و به سادگی اماده میشه. توی این مطلب می خوام طرز تهیه یه کوکو سبزی عالی رو همراه با فوت و فن خوشمزه شدنش بهت بگم. تا پایان همراهم باش.

kookoo-sabzi5

مواد لازم برای تهیه کوکو سبزی

سبزی کوکویی 400 گرم

تخم مرغ  4 عدد

گردوی خرد شده ۲ قاشق غذاخوری

زرشک 2 قاشق غذاخوری

سیر ۳ حبه

آرد یک  قاشق غذاخوری

روغن مایع به مقدار لازم

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار لازم

این میزان مواد اولیه برای 3 تا 4 نفر کافیه و شما می تونید بسته به تعداد نفراتی که قصد دارین، کوکو سبزی براشون بپزید، این مقادیر رو کم و زیاد کنید.

kookoo-sabzi4

طرز تهیه کوکو سبزی

مرحله اول

سبزی کوکویی رو شسته و وقتی آب اضافی اون خارج شد، ساتوری خرد می کنیم. سپس داخل یک کاسه ریخته و تخم مرغ ها رو داخل ظرف می شکنیم. با یک چنگال سبزی و تخم مرغ رو کاملا مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

سیرها رو هم پوست گرفته و له می کنیم. سپس به مایه کوکو اضافه می کنیم. نمک، فلفل و زردچوبه، آرد و گردوی خرد شده رو هم اضافه کرده و کاملا مخلوط می کنیم.

kookoo-sabzi7

مرحله سوم

یک تابه روی شعله متوسط گاز می ذاریم و داخلش روغن مایع مخصوص سرخ کردنی می ریزیم. وقتی روغن داغ شد، نصف مایه کوکو سبزی رو داخل ماهیتابه ریخته و بلافاصله با پشت قاشق مواد رو کف تابه پهن و مسطح می کنیم.

مرحله چهارم

زرشک ها رو که از قبل شستیم و آب اضافی اون خارج شده روی مایه کوکو می ریزیم و سپس بقیه مواد کوکو رو به ماهیتابه اضافه کرده و سطح اون رو صاف می کنیم. حرارت رو ملایم کرده و در تابه رو می ذاریم تا یک طرف کوکو سرخ بشه.

kookoo-sabzi3

مرحله پنجم

کوکو رو برمی گردونیم تا طرف دیگه کوکو سبزی هم سرخ بشه. وقتی کوکو حاضر شد اون رو داخل ظرف مناسب می کشیم و همراه با نون تازه، گوجه فرنگی و ترشی سرو می کنیم.

رازهای خوشمزه شدن کوکو سبزی

-کوکو سبزی از ترکیب سبزی های اسفناج، شوید، جعفری، گشنیز، تره، ساقه پیازچه و سیر به دست میاد. مقدار تره و جعفری رو از بقیه سبزی ها بیشتر بریزید.

kookoo-sabzi6

-موقع پاک کردن سبزی، ساقه های سبزی رو دور نریزید و از اون ها در درست کردن کوکو استفاده کنید. این کار مزه بهتری به کوکو سبزی شما میده.

-اگر اسفناج در دسترس نبود، برگ چغندر رو جایگزین این سبزی کنید.

-اگر سیر تازه در بازار وجود داره، حتما یک بوته سیر تازه رو جایگزین سیر خشک کنید.

-استفاده از گردوی خرد شده و زرشک مزه بهتری به کوکو سبزی میده. اگر در کوکو سبزی زرشک می ریزید، برای جلوگیری از سوختن اون، بهتره زرشک رو وسط کوکو بریزید.

kookoo-sabzi1

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها