|

فرش های مدرن آشپزخانه / تا وقتی اینا هست آدم عاقل نمیره سراغ اونا که عکس قابلمه دارن

در این مقاله نمونه ای از فرش های مدرن آشپزخانه رو بهتون نشون دادیم تا با دیدن اون ها در جریان مدهای روز قرار بگیرید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- فرش رو میشه یکی از اون آیتم هایی بشمار آوورد که در خونه ی ما ایرانی ها از جایگاه بسیار مهمی برخورداره که این موضوع میتونه هم به علت تعدد و تنوع اون در منزل باشه و هم میتونه به علت تو چشم بودن این آیتم باشه چرا که شما میتونید با استفاده از اون نقطه ی کانونی در دکوراسیون خودتون به وجود بیارید که در این بین باید حواستون رو حسابی برای ست شدن اون با سایر آیتم های بزرگ مثل مبلمان و پرده جمع کنید به همین دلیل هست که خیلی ها به دنبال نحوه ست کردن فرش و مبل میگردن تا با قواعد پیش برن و یه دکوراسیون اصولی برای خودشون دست و پا کنن که هر کسی با دیدنش به سلیقه ی اون ها غبطه بخوره.

خب برای ست شدن هم خیلی ها در وهله ی اول جهت ست کردن رنگ ها اقدام میکنن مثلا برای خیلی ها سواله که مبل قهوه ای رو با چی فرشی ست کنیم البته که تنها کاری که میشه کرد ست کردن رنگ نیست و شما باید از لحاظ طرح هم به این موضوع دقت کنید به عنوان مثال در صورتی که مبلمانتون شلوغ بود باید فرشتون طرح ساده و خلوتی داشته باشه تا تعادل در دکور بهم نریزه و بالعکس. اما خب ست بودن مبل با فرش تنها برای پذیرایی مهم هست در حالی که ما چندین فرش در خونه برای قسمت های مختلف داریم از فرش برای راه پله بگیر تا فرش های مدرن آشپزخانه که در ادامه میخواهیم چندتا از این فرش های زیبا برای آشپزخانه رو بهتون نشون بدیم و یه سری نکات رو در خصوص این آیتم بهتون بگیم تا برای خرید ایده داشته باشید، پس با ما همراه باشید.

فرش های مدرن آشپزخانه

برای آشپزخانه فرش بخریم یا نه؟

برای خیلی ها سواله که تو آشپزخانه فرش بندازن یا نه که خب در جواب به این افراد باید بگیم که پهن کردن فرش در این فضا علاوه بر این که به اون نظم و روح میده سبب زیبایی بینظیر این فضا میشه و همچنین شمایی که کارهایی زیادی در این فضا برای انجام دادن دارید از ظرف شستن بگیر تا غذا پختن دیگه پا درد نمیگیرید چون رو زمین خشک و سفت بودن به پا و کمرتون فشار میاره پس فرش رو به هیچ وجه حذف نکنید و هم از کارایی این آیتم و هم از زیباییش در فضای آشپزخانه بهره ببرید و این محیط رو به یکی از زیباترین قسمت ها در خونتون تبدیل کنید.

فرش های مدرن آشپزخانه

فرش های مدرن آشپزخانه

فرش های مدرن آشپزخانه

رنگ و مدل فرش های مدرن آشپزخانه

رنگ و طرح فرش آشپزخانه یکی از مهم ترین مسائلی هست که باید هنگام خرید این آیتم بهشون دقت کنید چرا که بالاخره شما قراره ساعت های طولانی رو در فضای آشپزخانه باشید و در صورتی که میز ناهارخوری هم در این فضا قرار داشته باشید دیگه همه ی اعضای خانوده در روز چندبار در این فضا جمع میشن بنابراین خیلی مهمه که رنگ و طرح رو به درستی انتخاب کنید و درصدد این که او رو ست کنید باشید. 

یه نکته ای که در این بین باید به اون توجه بسیاری داشته باشید این هست که به علت تردد و استفاده ی زیاد از آشپزخانه شما باید به سراغ فرش های پتینه و پر نقش و نگار برید تا در صورت لک شدن لکه ها کمتر خودشون رو روی فرش نشون بدن که خب از اون جایی هم که این روزا خیلی ها علاقمند به خرید فرش های مدرن هست پیدا کردن یه همچین فرشی شاید در وهله ی اول سخت باشه ولی غیر ممکن نیست چون فرش های مدرن اغلب طرح های ساده و خلوتی دارن ولی خب در صورتی که رنگ اون ها رو از بین رنگ های تیره انتخاب کنید مسلما لکه ها کمتر دیده میشن.

فرش های مدرن آشپزخانه

فرش های مدرن آشپزخانه

در فرش های مدرن آشپزخانه به دنبال پرز بلندها باشیم یا پرز کوتاه ها؟

خیلی از ماها دوست داریم که وقتی پا روی فرش میذاریم احساس گرمی و نرمی رو زیر پاهامون داشته باشیم طوری که نیازی به پوشیدن پاپوش هم نداشته باشیم که خب در این بین فرش های پرز بلند این احساس رو برای ما به وجود میارن و از راحتی بسیاری برخوردار هستن و میشه از اون ها در قسمت های مختلف خونه بهره گرفت که بهترین فضا برای اون ها اتاق خواب هست چرا که امکان کثیفی و رفتن آت و آشغال لا به لای پرزهای اون در این فضا بسیار کمتره پس با این حساب به نظرتون برای یه جایی مثل آشپزخانه هم این مدل از فرش ها مناسب هستن یا نه؟

خب مشخصه که نه چرا که در این فضا امکان کثیفی و آلودگی زیاده و مسلما جمع کردن موادی مثل نون خرده و یا ذرات نمک و... از لا به لای پرزهای این مدل از فرش ها بسیار سخت خواهد بود.

فرش های مدرن آشپزخانه

فرش های مدرن آشپزخانه

دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • Reyhaneh ارسالی در

    من در درجه اول به عنوان یک آرشیتکت و بعد یک دیزاینر از لندن، اصولاً با با پهن کردن هر نوع فرش با هر طرح و نقشی در فضای آشپزخانه کاملا مخالفم. با توجه به عدم چیدمان و طراحی درست آشپزخانه در ایران بنا به هر دلیلی، هماهنگ نبودن بخش طراحی و بخش سازه و تأسیسات ، کوچک بودن متراژ، ورود انبوه سازان مسکن بیسواد در عرصه ساختمان سازی و....... منظورم از چیدمان درست، جدا سازی آشپزخانه تر و خشک هست و از طرفی در بسیاری از متراژهای بالا و آشپزخانه های بزرگ بنا به هر دلیلی که من بیشتر مشکل تاسیسات میدانم، طراحی مثلث گاز ، سینک و یخچال رعایت نشده،پس طراحی آشپزخانه اصولا دارای مشکل است در کشور ما(چیزی که به چشم خود بارها در بازسازی و نوسازی ها دیده ام) کاملا مخالفم. حتما کف آشپزخانه باید قابل شستشو و تی کشیدن باشه، و حتما باید از متریال قابل شستشو در کف استفاده بشه، حتی مخالف مکالئوم طرح پارکت هستم، چون این کف پوش چربی و کثافت را به خود جذب میکنه، برای گرم شدن فضای آشپزخانه ترجیحاً در طراحی های خودم از سنگهای مصنوعی با رنگ گرم و یا پارکت استفاده میکنم. عدم استفاده از سنگ طبیعی چه در کف و چه روی کانتر ، از بین رفتن و عدم مقاومت این سنگها در مقابل مواد شوینده و آسیب پذیری آنان است مگر اینکه نانو شده باشند. همه ما میتونیم با صندل مناسب و راحت در آشپزخانه راه بریم و کار کنیم.
    ولی در قسمت صبحانه خوری که فضای خشک و عموما چسبیده به آشپزخانه تر هست که از آن آشپزخانه خشک هم یاد میشه و میز و صندلی آشپزخانه جهت سرو غذا و نوشیدنی...... در آنجا قانونا باید قرار بگیره ، شاید با پهن کردن یک قالیچه به اندازه ابعاد میز و صندلی آشپزخانه و مشخص کردن فضای غذاخوری در آشپزخانه موافق باشم.
    که خودم در طراحی هام اگر فضای آشپزخانه اجازه بده این فضا رو با یک جزیره جهت وجود مکان مناسب برای فعالیت خانم منزل و یا هر کس که در این فضای مسکونی مسئول تهیه غذا و نوشیدنی و شیرینی و کیک........ تجهیز و از فضای صبحانه خوری که بیشتر با پلنت و گیاهان سبز ریشه دار در گلدان دیزاین می‌کنم (در صورت وجود نور و انتخاب گیاهان مناسب ) جدا میکنم و آشپزخانه تر و خشک در حالتیکه به هم چسبیده اند و تا محسوس برای کارفرما و اعضای خانواده از هم جدا میشوند.
    ولی کلا با فرش در آشپزخانه موافق نیستم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها