|

کاشت سبزی خوردن در خانه / عمو سبزی فروش سبزی کم فروشو ولش کن خودت بکار عشق کن

کاشت و برداشت سبزی خوردن تو خونه خیلی حس جذابیه اما برخی افراد نمیدونن دقیقا چه سبزیجاتی رو میشه کشت که در این مطلب باهاشون اشنا میشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اغلب ما ایرانی ها سبزی خوردن رو دوست داریم. اصلا عشق می کنیم وقتی با غذاهای خورشتی و یا آبگوشت و خیلی از خوشمزه جات ها دیگه، سبزی بخوریم. سبزی خوردن انواع مختلفی داره که برخی از اونها محبوبیت بسیار بیشتری دارند. حالا شما فرض کنید که این سبزی خوردنه رو با دستای خودتون بچینید. یا یکم بیایم عقب تر و بهتره بگیم این سبزی خوردنه رو با دستای خودمون کاشته باشیم و بعد بچینیم و نوش جان کنیم. بی شک حس بی نظیری داره تا اینکه بخوایم همون سبزیجات رو از مغازه و سوپری و غیره بخریم. 

خیلی از افراد بر این ذهنیت هستند که برای کاشت و برداشت سبزی خوردن حتما باید باغ و باغچه داشته باشن تا شدنی بشه، که خب این فکر کاملا اشتباهه و درواقع شما میتونید به راحتی و در گلدان تو آشپزخونه خونتون سبزیجات مورد نظرتون رو کاشت و برداشت کنید. اما بی شک هر کاری قلق خاص خودش رو داره و این کار هم اینچنین هستش. اما خب میشه گفت اغلب آدما فکر میکنن که خیلی کار سختیه و حتما از پسش بر نمیان، در حالی که اگر از راه درستش انجام بشه به شدت آسون و جذاب و شیرین خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید تا با سبزی های قابل کاشت در گلدان آشنا بشیم.

کاشت سبزی خوردن

1- ریحان

ریحان یکی از پر طرفدار ترین هاست چرا که گیاهی معطر و خوش طعم از تیره نعناعیان محسوب میشه و به عنوان یه مدل سبزی خوردن و طعم دهده غذا نیز به حساب میاد. مثلا تو پاستا و سالاد ریحان بریزید و لذتش رو ببرید. این گیاه به دلیل علاقه فراوونش به گرما، تو دمای منزل به راحتی میتونه رشد کنه طول گونه بالغ ان بین 30 تا 60 سانت خواهد رسید. یادتون نره که ریحان برای رشد به آفتاب کامل و خاک مرطوب با زهکشی مناسب نیازمنده. پس بهترین ایده قرار دادنش کنار یه پنجره رو به جنوب با حدود 6 ساعت آفتاب گیری روزانه هستش.

کاشت سبزی خوردن در خانه

2- پیازچه

پیازچه رو خیلی از افراد دوست دارند. این پیاه یه چاشنی بی نظیره که از نظر ظاهری خیلی شبیه به پیاز و تره شده. طعم ملایم تری به نسبت پیاز داره و میشه همراه با غذا به راحتی خورد. این سبزی رو هم میتونید به عنوان سبزی خوردن استفاده کنید و هم به عنوان طعم دهنده داخل سوپ و سالاد و سیب زمینی سرخ شده بریزید. پیازچه میتونه بخوبی در شرایط نوری مختلف دوام بیاره و کافیه تا اون ور کنار یه پنجره رو به جنوب با حدود 6 ساعت آفتاب روزانه قرار بدید تا رشد کنه. پیازچه بالغ بین 30 تا 45 سانت رشد خواهد داشت.

کاشت سبزی خوردن در خانه

3- جعفری

جعفری نوعی گیاه علفی محسوب میشه که برگ هی پر شاخه ای داره. به عنوان منبع غنی از انواع و اقسام ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستش که البته رشد کندی داره  با شراط داخل خونه به خوبی سازگاره. گونه بلغ این گیاه بین 30 تا 45 سانتی متر رشد داره. میتونید آویشن و جعفری رو تو یه گلدان کاشته و کنار هم قرارشون بدید. چرا که هر دو گیاه شرایط نگهداری یکسانی دارند و چفت هم میتونن خوش و خرم رشد کنند. 

کاشت سبزی خوردن در خانه

4- نعناع

همه ما نعنا خشک رو تو خونه هامون داریم. این گیاه معطر و خوشبو با برگ های دندانه دار، میتونه به شکل های مختلفی همچون خشک شده، دمنوش، چای و یا عصاره نعنا مورد استفاده قرار بگیره. نعناع طبع گرم و خشکی داره که علاوه بر طعم دهندگی، خواصی دارویی فراوونی رو در خود جای داده. نعناع نوعی گیاه تهاجمی محسوب میشه که باید به تنهایی در یک گلدان رشد کنه و نیاز به نور زیادی هم داره. سعی کنید که این گیاه رو در طول روز جایی بزایرد که به شکل غیر مستقیم مقداری از نور خورشید رو دریافت کنه. برای رشد به خاک با زهکشی مناسب نیازمنده و بالغش بین 30 تا 60 سانتی متر رشدخواهد کرد.

کاشت سبزی خوردن در خانه

5- آویشن

آویشن یه گیاه مدیترانه ای از نوع نعناعیان هستش که به عنوان مصرف دارویی و غذایی و زینتی مورد استفاده قرار میگیره. به عنوان مصلح یکسری از خوراکی ها مثل پنیر، ماست، سیب زمینی، لوبیا سبز و نخود سبز نیز هستش و واسه پیتزا هم عالیه. این سبزی خیلی یواش رشد میکنه و آب و نور زیادی هم میخواد.

کاشت سبزی خوردن در خانه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها