|

طرز تهیه پیتزا تابه ای / اگه فر نداری غمت نباشه با این دستور یه پیتزای عالی بساز

توی این مطلب طرز تهیه پیتزا تابه ای خوشمزه رو یاد میگیری که بشمار سه آماده میشه و برای درست کردنش نیازی به فر نداری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- پیتزا یه غذای فوق العاده محبوب توی همه دنیاست. انواع و اقسام پیتزا با مواد اولیه مختلف وجود داره و میشه گفت برای هر سلیقه ای حداقل یک نوع پیتزا وجود داره. اما اکثر افراد این غذا رو یه فست فود رستورانی میدونن و کمتر توی خونه به فکر درست کردنش میفتن. ولی خب باید بگیم که به راحتی میشه توی خونه پیتزا رو با هر طعم و مزه ای که دوست داشته باشی درست کنی؛ تازه سالم تر و رژیمی تر و حتی بدون فر! توی این مطلب قصد دارم طرز تهیه پیتزا تابه ای رو بهت آموزش بدم که بشمار سه آماده میشه و برای درست کردنش نیازی به فر نداری. تا پایان همراهم باش...

pizza7

مواد لازم برای تهیه پیتزا تابه ای

گوشت چرخ کرده ۱۰۰ گرم

پیاز یک عدد

قارچ ۱۰۰ گرم

فلفل دلمه ای نصف یک عدد

زیتون ۴ عدد

پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

سس کچاپ یک قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان دلخواه

پودر آویشن، پاپریکا و زردچوبه به میزان دلخواه

pizza6

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا

آرد یک و نیم لیوان

ماست ۲ قاشق غذاخوری

تخم مرغ  یک عدد

روغن مایع ۲ قاشق غذاخوری

بیکینگ پودر یک قاشق مرباخوری

نمک، پودر سیر و پودر آویشن به میزان دلخواه

pizza5

طرز تهیه پیتزا تابه ای

مرحله اول

ابتدا خمیر پیتزا رو آماده می کنیم. برای این کار ماست رو به همراه تخم مرغ، روغن مایع و مقداری نمک، پودر سیر و پودر آویشن داخل یک کاسه می ریزیم و با چنگال یا همزن دستی مخلوط می کنیم تا یکدست بشه.

مرحله دوم

مواد خشک خمیر پیتزا رو با هم مخلوط کرده و سه بار الک می کنیم. سپس اون رو کم کم به مخلوط ماست و تخم مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم. وقتی خمیر سفت شد دستمون رو به آرد آغشته کرده و ورز می دیم تا یه خمیر لطیف و یکدست داشته باشیم. روی خمیر رو می پوشونیم و کنار می ذاریم. (پیتزا تابه ای رو میشه با خمیر آماده پیتزا هم درست کرد.)

pizza1

مرحله سوم

پیاز رو نگینی خرد کرده و داخل کمی روغن تفت می دیم. وقتی پیاز طلایی شد گوشت چرخ کرده رو اضافه می کنیم. تفت میدیم تا رنگ گوشت تغییر کنه. نمک و ادویه ها رو اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله چهارم

فلفل دلمه ای رو نگینی خرد می کنیم. قارچ رو هم ورقه ای خرد می کنیم و هر دو رو به مایه گوشتی اضافه می کنیم و اجازه میدیم آبشون کشیده بشه. سپس رب گوجه فرنگی می ریزیم و بعد از یک دقیقه تفت دادن از روی حرارت برمی داریم. (مایه گوشتی رو میشه با سینه مرغ هم آماده کرد.)

pizza3

مرحله پنجم

کف یک ماهیتابه تفلون رو با روغن مایع چرب می کنیم. خمیر پیتزا رو داخل ماهیتابه پهن می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دیم. سس کچاب روی خمیر می مالیم.

مرحله ششم

مایه گوشتی رو روی خمیر می ریزیم و سطحش رو صاف می کنیم. با پنیر پیتزا روی مایه گوشتی رو می پوشونیم و زیتون ها رو هم که خرد کردیم روی پیتزا قرار میدیم. در تابه رو می ذاریم و حدود 30 دقیقه زمان میدیم تا پیتزا بپزه و آماده بشه.

مرحله هفتم

بعد از اینکه پیتزا آماده شد، اون رو داخل ظرف مورد نظرمون قرار می دیم و نوش جان.

اگه به آشپزی علاقمند هستی، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو از دست نده.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها