|

روش های نگهداری از پیاز به مدت طولانی در منزل / دیگه نگران خراب شدن پیازها نباش

در این مقاله چند روش ساده و خونگی برای نگهداری از پیاز رو بهتون میگیم تا در موقع لزوم به کارتون بیاد و ازش استفاده کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شاید تا حالا براتون پیش اومده باشه که یه ماده غذایی رو خیلی بیشتر از نیاز فعلی تون خریداری کرده باشید و بعد این سوال رو از خودتون بپرسید که چجوری ازش نگهداری کنم که تا پایان مصرف، خراب نشه و سالم بمونه؟ پیازداغ به خاطر مصرف زیاد در آشپزی و انواع غذاها، از جمله مواد غذایی هست که معمولا به صورت کیسه ای و در حجم زیاد خریداری میشه. اما نکته اینجاست که با چه روش هایی میشه پیاز رو نگهداری کرد که سالم بمونه؟ در این مقاله چند روش ساده و خونگی برای نگهداری از این ماده غذایی رو بهتون میگیم تا در موقع لزوم به کارتون بیاد و ازشون استفاده کنید. تا پایان همراه ما باشید.

negahdari-piaz1

نگهداری طولانی مدت از پیاز

پیاز یه ماده غذایی پر مصرف در تمام خونه هاست و خیلی ها پیاز رو به صورت کیسه ای خریداری می کنن. اما اگه پیاز رو در کابینت یا محیط آشپزخونه در حجم زیاد و به مدت طولانی رها کنیم، جوانه میزنه و یا ممکنه گندیده بشه.

negahdari-piaz4

روش های ساده ای وجود داره تا پیاز رو به مدت طولانی تری نگهداری کنیم که در ادامه به اونها اشاره خواهیم کرد.

پیاز سفت و سالم بخرید

در زمان خریداری پیاز دقت کنید تا پیازها سفت و سالم باشن. اینطوری به مدت طولانی تری میشه ازشون نگهداری کرد. وجود پیاز گندیده در بین پیازها، باعث خراب شدن بقیه پیازها میشه و به همین خاطر مهمه که از سالم بودن همه پیازها و جدا کردن پیازهای خراب مطمئن بشید.

negahdari-piaz5

سرخ کردن پیاز

برای درست کردن انواع غذاهای ایرانی به پیاز سرخ شده نیاز داریم. یکی از روش های راحت و خوب برای نگهداری از پیاز به مدت طولانی، سرخ کردن اون و گذاشتن در یخچال و فریزر هست.

پیازها رو پوست بگیرید و خرد کنید و سپس اونها رو با مقداری روغن در ماهیتابه سرخ کنید. وقتی پیاز سرخ شده کاملا خنک شد می تونید مقداری رو در یخچال قرار بدید و به مرور در غذاهاتون ازش استفاده کنید.

negahdari-piaz3

اگر حجم پیاز داغ زیاد بود می تونید اونها رو به اندازه هر وعده غذایی تون، داخل قالب های یخ سیلیکونی بریزید و در فریزر نگهداری کنید. اینجوری تا مدتی، زمان غذا پختن شما کمتر میشه و از خراب شدن پیازهای تازه هم جلوگیری خواهد شد.

نگهداری از پیاز در کیسه توری

گذاشتن پیازها در کیسه توری و قرار دادن اون در محیطی خنک و تاریک هم باعث میشه تا پیاز به مدت طولانی تری سالم و تازه بمونه. کیسه توری امکان تبادل هوا رو فراهم میکنه و از گندیده شدن پیازها در مدت زمان کم، جلوگیری خواهد کرد.

negahdari-piaz6

نگهداری از پیاز در فریزر

شاید تا حالا نمی دونستید که میشه پیاز خام رو در فریزر هم نگهداری کرد. برای این کار لازمه که پیاز رو رنده کرده و آب اون رو کامل بگیرید سپس اون رو در ظرف های مخصوص فریزر و یا پاکت های فریزر بریزید و تا 6 ماه در فریزر نگهداری کنید.

negahdari-piaz7

برای نگهداری پیاز به صورت کامل در فریزر هم می تونید پیازها رو داخل پاکت های نایلونی بذارید و هوای داخل اون رو کاملا خارج کرده و اون رو وکیوم کنید. به این صورت هم پیاز تا 6 ماه داخل فریزر سالم می مونه و می تونید در موقع لزوم ازش استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها