|

گیاهان آپارتمانی که گل میدهند / یعنی خانوم باشی و مدعیه سلیقه ولی اینا تو خونت نباشه!

در این مقاله چندتا از گیاهان آپارتمانی که گل میدهند رو بهتون معرفی کردیم تا با وجود اون ها فضای خونه رو زیبا و خاص جلوه بدید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا همه دیگه یکی دو تا گلدون رو توی خونه هاشون دارن و با وجود اون ها به فضای خونه زیبایی بخشیدن و اون رو خاص و زیبا جلوه میدن چرا که بالاخره یکی از کارهای گیاهان زیباسازی فضای اطرافشون هست و حالا در این بین فرقی نمیکنه که از دسته ی گیاهان آپارتمانی مقاوم و ارزان باشن و یا گیاهان گران قیمت چرا که همه ی اون ها زیبایی خاص و منحصر به فرد خودشون رو دارن و میتونن با وجود این زیبایی بدرخشن و محیط رو بسیار شیک و پیک جلوه بدن اون هم بدون این که شما هزینه ی زیادی صرفش کنید و یه وسیله ی آنتیک و گرون بخرید. در اصل این روزا جایگاه گیاهان در برخی از مواقع از اون وسیله ی گرون و آنتیک هم حتی خیلی بالاتره و برای خودشون سری تو سرها پیدا کردن و میتونن دکوراسیون خونه رو حسابی بهبود ببخشن.

ولی در این بین شما به هر میزانی که به گیاهانتون توجه کنید باید منتظر این باشد که گیاهتون هم به زیبایی محیط پیرامون شما توجه کنه مثلا خیلی ها هستن که گیاهشون سفیدک میزنه و زیباییش رو از دست میده ولی خب برای دونستن علت سفیدک زدن گیاهان آپارتمانی و درمان اون تلاشی نمیکنن و این موضوع رو پشت گوش میندازن در حالی که زیبایی فضاشون بهش وابسته هست و خب ما در مقالات قبلیمون برای رفع این مشکل شایع گیاهان راه حل ارائه دادیم که میتونید برید سراغ خوندنش حالا بریم سراغ موضوع مقاله ی امروز که در طی اون برای شیک و پیک جلوه دادن هر چه بیشتر خونتون میخواهیم چندتا از گیاهان آپارتمانی که گل میدهند رو بهتون معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

 گیاهان آپارتمانی که گل میدهند

آنتوریوم از گیاهان آپارتمانی که گل میدهند

برسیم سر وقت یکی از گیاهان آپارتمانی زیبا یعنی آنتوریوم دوست داشتنی که از جلمه گیاهان آپارتمانی هست که زیباییش چشم هر بیننده ای رو به خودش مجذوب میکنه که خب یکی از دلایل این موضوع برگ های قلبی شکل اون و گل های خاصش هست. آنتوریوم برای شکوفه دادن نیازمند نور روشن و متوسط هست ولی خب میتونه با نور کمتری هم رشد کنه البته که در این شرایط فقط شاخ و برگ خواهد داشت.

یه نکته ای که در خصوص آنتوریوم باید بهش دقت ویژه داشته باشید اینه که از جمله گیاهان آپارتمانی سمی هست که بهتره در دسترس کودکان و حیوانات خانگی نباشه چرا که در صورت جویده شدن توسط اون ها میتونه آلرژی ایجاد کنه. این گیاه بسیار مقاومه اما ممکن هست دچار بیماری هم بشه که در این صورت باید سریعا تشخیص داده و درمان بشه.

 گیاهان آپارتمانی که گل میدهند

گل آویز از گیاهان آپارتمانی که گل میدهند

برسیم به دومین گیاهی که شما میتونید با نگهداری اون در منزلتون شاهد گل های زیبا و خاص باشید یعنی گل آویز که دارای ساقه ی بلندی هست و گل های آویزون و زیبای اون به سمت پایین رشد میکنن و پرچم های بلند اون ها توی چشم هست. گل های این گیاه به رنگ صورتی و قرمز هست. نگهداری از این گیاه بسیار راحته طوری که حتی مبتدی هم باشید از پسش برمیایید مثلا در خصوص آبیاری اون باید بگیم که موقعی که خاکش کاملا خشک شده باید برای این کار اقدام کنید که خب میشه گفت چیزی حدود ده الی پونزده روز یکبار که از این جهت هم میشه گفت برای اون دسته از افرادی که فراموشکار هستن هم گیاه مناسبیه چون لازم نیست همش به فکر آبیاریش باشید.

همچنین این روز هم اضافه کنیم که نور غیر مستقیم و زیاد هم از نیازهای اساسی این گیاه بشمار میاد که از این رو برای بودن پشت پنجره ی جنوبی بسیار مناسبه. بیشترین زیبایی که این گیاه داره به علت گل های خاص و خوشگلش هست بنابراین در صورتی که گل هاش ضعیف شدن بهتره که ماهی یه بار با کود مخصوص گیاهان گل دار اون ها رو تقویت کنید.

 گیاهان آپارتمانی که گل میدهند

آزالیا از گیاهان آپارتمانی که گل میدهند

آزالیا از جمله گیاهان آپارتمانی هست که تنوع در رنگ گل های اون بالاست مثلا شما میتونید گل های این گیاه رو در رنگ های سرخابی، صورتی و سفید مشاهده کنید. در خصوص شرایط نگهداری اون هم باید بگیم که باید هر روز آبیاریش کنید و نور زیادی هم بهش برسونید. آزالیا نیاز رطوبتی بالایی داره بنابراین باید از این نظر هم برای اون رطوبت کافی رو تهیه کنید که خب شاید با این شرایط بگید که نگهداریش سخته ولی خب به زیبایی که داره میارزه. همچنین این گیاه علاوه بر زیبایی خاصیت تصفیه کنندگی بالایی هم داره و میتونه هوا رو پاکسازی کنه.

 گیاهان آپارتمانی که گل میدهند

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی