|

گیاهان آپارتمانی مقاوم و ارزان / نه نور میخوان نه آب تازه خیلیم ارزونن دیگه چی میخوای

در این مقاله به معرفی تعدادی از گیاهان آپارتمانی مقاوم و ارزان پرداختیم که میتونید اون ها رو در شرایط سخت هم پرورش بدید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یه سری کارها هستن که در برخی از فرهنگ ها بسیار باب میشن مثلا نگهداری از گل و گیاه تو خونه بین ما ایرانی ها بسیار رواج داره و این روزا به هر خونه ای که سر بزنی حداقل یه دونه گلدون رو داره و حتی این موضوع راجبه دفاتر کار، بیمارستان ها و بانک ها هم صدق میکنه که خب برای این فضا گیاهان مناسب محل کار وجود داره که باید به سراغ اون ها رفت چرا که در محیط های کاری یه مقدار شاید به علت مشغله ی کاری فرصت این که به گل و گیاه زیاد رسیدگی کرد وجود نداشته باشه بنابراین باید اون گیاهانی رو که در مقابل شرایط سخت مقاوم هستن رو انتخاب کنیم که یه وقت به عنوان مثال با فراموش شدن آبیاریشون برای چند روز خشک نشن.

البته که نگهداری و پرورش گل و گیاه توی خونه هم میتونه برای خودش یه سری شرایط سخت داشته باشه مثلا ممکنه که خونه ی شما نورگیر نباشه و اونقدرا نور خورشید به داخل اون نتابه که خب در این موقع شاید فکر کنید که هیچ گلی رو نتونید بدون حضور نور پرورش بدید در حالی که گیاهان آپارتمانی که نیاز به نور ندارند در نبود این عامل هم میتونن به خوبی هر چه تمام تر رشد کرده و به حیات خودشون ادامه بدن پس در صورتی که این شرایط رو دارید به سراغ اون ها برید و در خونتون رو به روشون باز کنید. حالا برسیم به موضوع مقاله امروز که در طول اون میخواهیم یه سری از گیاهان آپارتمانی مقاوم و ارزان رو به اون دسته از افرادی که هم خدا رو میخوان هم خرما معرفی کنیم تا با یه قیمت پایین یه سری گیاه جون سخت رو که در بیشتر مواقع در مقابل کم نوری و کم آبی مقاوم هستن رو تهیه کنن، پس در ادامه با ما همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی مقاوم و ارزان

پتوس از گیاهان آپارتمانی مقاوم و ارزان

پتوس رو میشه از جمله گیاها آپارتمانی بشمار آورد که رشد بسیار سریع و برق آسایی داره که میتونه در گلدون های آویز هم بسیار خاص و زیبا جلوه کنه. برگ های این گیاه به شکل ابلق هم موجود هستن که جذابیت اون رو دو چندان میکنه. پتوس در برابر شرایط سخت بسیار مقاومه و شرایط نگهداری خیلی راحتی داره از این رو یکی از اولین ها در لیست هر کسی که گل و گیاه پرورش میده هست. البته یه موضوعی هست و اون اینه که پتوس گونه های مختلفی داره و هر چقدر به سمت نگهداری از گونه های خاص اون برید به همون میزان هم نگهداریشون سخت تر میشه بنابراین توصیه میکنیم که به سراغ پتوس نئون، پتوس ارتشی و طلایی برید که خیلی راحت خودشون رو با محیط وفق میدن.

این رو هم در خصوص نقاط قوت پتوس یادآوری کنیم که در صوت فراموش کردن آبیاری اون حتی تا یک هفته تنها اتفاقی که میفته پژمرده شدن برگ هاست که بعد از گذشت چند ساعت از آبیاری مجدد دوباره به حالت اول برمیگردن.

گیاهان آپارتمانی مقاوم و ارزان

آگلونما از گیاهان آپارتمانی مقاوم و ارزان

گل آگلونما رو میشه یکی از پر طرفدارترین گیاهان آپارتمانی بشمار آوورد که نقش بسیار مفیدی هم در تصفیه ی هوای محیط داره و میتونه آلودگی های هوا و مواد شیمیایی موجود در محیط اطراف خودش رو جذب کنه و با آزاد کردن اکسیژن سبب تصفیه ی هوا بشه به همین دلیل خیلی ها توصیه میکنن که برای داشتن یه خواب راحت اون رو در اتاق خواب خودتون قرار بدید. 

شما میتونید آگلونما رو در داخل خونه، بانک ها، دفاتر کار و در کل در هر محیطی که تاریک بود و به نظرتون هیچ گل و گیاهی قادر به رشد در اون نبود نگهداری کنید چرا که یه گیاهی بشمار میاد که نیاز کمی به نور و آبیاری داره و جون سخته. اما یه موضوعی هست که در خصوص آگلونما باید بهش خیلی دقت کنید و اون تامین رطوبت برای این گیاه هست تا سلامت اون رو برای مدت زمان طولانی تضمین کنید که برای این منظور میتونید یه ظرف همراه با سنگریزه و آب رو زیر گلدون اون قرار بدید.

گیاهان آپارتمانی مقاوم و ارزان

سانسوریا از گیاهان آپارتمانی مقاوم و ارزان

یکی از گیاهان همیشه سبز که که میتونید بدون در نظر گرفتن شرایط نوری اون رو در بی نور ترین مکان ها نگهداری کنید حالا فرقی نمیکنه که خونه باشه یا محل کار سانسوریا هست که به زبان مادرشوهر هم شهرت داره و حتی نیاز آبی کمی هم داره و میشه اون رو از جمله گیاهان زینتی بشمار آوورد که حسابی جان سخته.

این گیاه همچنین طول عمر بالایی داره و شرایط نگهداریش هم آسونه از این رو برای اون هایی که در پرورش گل و گیاه تازه کار هستن گزینه ی بسیار مناسبیه.

گیاهان آپارتمانی مقاوم و ارزان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی