|

گیاهان آپارتمانی در باغ شیشه ای / پتوس همینجوریش دلبره تو تراریوم رشد کنه چه شود

اگر دلتون میخواد پتوس نگهداری کنید اما خب به سبکی خوشگل تر، پس حتما از باغ شیشه ای تراریوم استفاده کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- روشهای مختلفی برای پرورش یک گیاه وجود داره. مثلا گیاه آپارتمانی پتوس که خب هم میشه ازش داخل گلدون نگهداری کرد و به شکل آبشاری ساقه و برگاش رو ریخت، و هم به شکلی وارونه از دیوار آویزون کرد و به زیباسازی دیوار پرداخت، و در نهایت هم میشه در تراریوم قرار داد تا به ادامه رشد خودش بپردازه. سبک تراریوم رو میشه یکی از جذاب ترین روش های نگهداری از گل دونست چرا که گیاه داخل شیشه به زندگیش ادامه میده و ظاهری بسیار زیبا میسازه. اما نکته اینجاست که باید بدونید این روش نکات مختص به خودش رو داره تا بتونه به بهترین شکل ممکن انجام بشه.

پتوس گیاهی سبز و رونده محسوب میشه که با برگ های سبز و پهن خود خوشگلیه خاصی به محیط میبخشه. پتوس یکی از مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی در برابر شرایط می باشد به طوری که با اغلب موقعیت ها سازگاری داره و به همین دلیل از محبوبیت بالایی هم برخورداره.

پتوس در تراریوم

نکات مهمی که در مورد پرپشت کردن گیاه پتوس باید بدونی

پتوس خب به شکل خدادادی خودش یه گیاه آپارتمانی پرپشت محسوب میشه، اما به جهت جلوگیری از اینکه برگاش نسوزه و آسیب نبینه باید نکاتی همچون نور خورشید به شکل غیر مستقیم رو رعایت کنید. یادتون نره گیاه رو جایی بذارین که مستقیم نور خورشید روش نباشه وگرنه باعث سوختگی برگ ها خواهد شد.

از طرفی هم پتوس رو مرتب آبیاری کنید اما مراقب باشید که خاکش زیادی خیس نشه چرا که خیسی بیش از حد باعث پوسیدگی ریشه خواهد شد. پتوس جان رو باید هر دو سه سال یکبار به گلدونی بزرگتر انتقال بدید و به هرس کردن برگاش در تایم های مناسب هم دقت داشته باشید. چرا که هرس کردن باعث تحرک بیشتر ساقه ها شده و باعث میشه تا پرپشت تر بشن.

پتوس در تراریوم

خوبی استفاده از باغ شیشه ای تراریوم چیه؟

استفاده از تراریوم باغ شیشه‌ ای واسه رشد گیاه های مختلف مزایای زیادی داره که یکی از خوبی های اصلیش حفظ آب و رطوبت لازمه بیا گیاه می باشد. در واقع به دلیل بسته بودن فضای تراریوم، رطوبتی که داخلش وجود داره حفظ شده و کمتر به آبیاری نیازمند میشه. از طرفی هم این سبک از نگهداری از گیاه باعث میشه که یکسری حیوانات ریز هم فضایی برای زندگی داشته باشن  یه جورایی مثل محیط زیست براشون عمل میکنه.

پتوس در تراریوم

و اما نحوه نگهداری و آبیاری تراریوم

اگر دلتون میخواد که تراریون داشته باشید و گیاه رو به این شکل بزرگ کنید، اول باید دقت کنید که گیاه مورد نظر شما با چنین شرایطی سازگار هست یا نه. سپس باید مقدار و زمان آبیاری رو به نحو احسن تنظیم کرده تا گیاه بتونه به درستی رشد کنه و زیبایی منحصر به فرد خود رو داشته باشه.

پتوس در تراریوم

واسه محیط اداری چه گیاه آپارتمانی مناسبه؟

اونچه که مشخصه اینه که گیاهان طبیعی علاوه بر خوشگلی که میتونن به هر فضا ببخشند، مزایایی همچون بهبود کیفیت هوا به دلیل تصفیه هوا و همچنین کاهش استرس کارمندان داره. اما نکته اینجاست که هر گیاهی مناسب این فضا نیست و شما باید دقت داشته باشید که گیاهانی که نیاز کمتری به نور دارن رو انتخاب کنید. از طرفی هم باید مقاومت خوبی در برابر دمای هوا داشت باشن و مراقبت اونچنان دقیقی نخوان. گیاهانی به مانند پوتوس، زامیوکولاس، یا آسپراگوس برای محیط اداری مناسب هستند.

پتوس در تراریوم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها