|

کاربردهای عالی جوش شیرین در تمیز کردن منزل / شوینده های شیمیایی رو فراموش کن

در این مقاله درباره کاربردهای جوش شیرین برای تمیز کردن بخش های مختلف خونه و وسایل گوناگون صحبت می کنیم که حتما مورد استفاده تون قرار میگیره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تمیز کردن منزل، کارهای خیلی زیادی رو شامل میشه که هیچوقت تموم نمیشن و باید به طور منظم انجام بگیرن. گردگیری، جارو کردن، تی کشیدن، تمیز کردن دیوارها و کمد دیواری، تمیز کردن کابینت ها و وسایل آشپزخونه و و و که لیست بلند بالایی رو تشکیل میدن. استفاده از شوینده های مختلف شیمیایی و طبیعی برای تمیز کردن خونه مورد استفاده افراد مختلف قرار میگیره که یکی از مهم ترین اونها جوش شیرین هست. جوش شیرین یک ماده شگفت انگیز برای تمیز کردن منزل به حساب میاد که استفاده از اون بر خلاف مواد شوینده و تمیز کننده شیمیایی، برای سلامتی خطری نداره. در این مقاله در مورد کاربردهای جوش شیرین برای تمیز کردن بخش های مختلف خونه و وسایل گوناگون صحبت می کنیم که حتما مورد استفاده تون قرار میگیره. تا پایان همراه ما باشید.

jush-e-shirin1

تمیزکننده عالی سطوح

یکی از مهم ترین کاربردهای جوش شیرین، تمیز کردن و برق انداختن سطوحی مثل کاشی و سرامیک هست. ترکیب این ماده با آب، سرکه و یا آبلیمو، خاصیت تمیزکنندگی فوق العاده ای به اون میده تا هر لکه سرسخت و قدیمی رو ابتدا نرم و سپس پاک کنه.

jush-e-shirin6

برای تمیز کردن رسوبات آب بر روی کاشی های سرویس بهداشتی و حمام، لکه های قدیمی و چربی های خشک شده بر روی کاشی و کابینت آشپزخانه و... می تونید مقدار مورد نیاز جوش شیرین رو با آب ترکیب کرده و خمیری رقیق درست کنید و سپس بر روی نقاط مورد نظرتون بکشید. بسته به سرسختی لکه ها بین 15 دقیقه تا یک ساعت زمان بدید و بعد آبکشی کنید.

jush-e-shirin7

تمیز کردن اجاق گاز، مایکروویو و توستر

می دونستید که اجاق گاز، مایکروویو و توستر خودتون رو می تونید به راحتی با جوش شیرین تمیز کنید؟ یکی دیگه از کاربردهای خوب این ماده شگفت انگیز، تمیز کردن و برق انداختن وسایل آشپزخونه ست.

jush-e-shirin4

مقداری جوش شیرین و سرکه رو با هم مخلوط کنید و این ترکیب جادویی رو روی لکه های چربی داخل مایکروفر و توستر بمالید. چند دقیقه زمان بدید و سپس با دستمال نمدار تمیز کنید. خواهید دید که لکه های چربی به خوبی از روی سطح وسیله های شما پاک میشن.

برای تمیز کردن سطح اجاق گاز و چدن های روی اون هم می تونید از خمیر جوش شیرین استفاده کنید. بعد از حدود نیم ساعت با یک برس نرم یا مسواک کهنه روی چدن ها بکشید و بعد با یک دستمال نمدار تمیز کنید.

jush-e-shirin8

ضدعفونی کردن تشک تخت

روی سطح تشک تخت خودتون رو با جوش شیرین پر کنید و دو سه ساعت زمان بدید تا این ماده تمیز کننده و ضد عفونی کننده بمونه و باکتری ها رو از بین ببره. بعد از گذشت این مدت، تمام سطح تشک رو با جاروبرقی به دقت جارو بکشید.

jush-e-shirin3

از بین بردن زردی استکان و ماگ

استکان های بلور بعد از مدتی استفاده زرد و کدر میشن، ماگ ها سرامیکی و لعابی هم با مایعاتی مثل چای و قهوه، رنگ میگیرن. با جوش شیرین میشه به جنگ با این زردی ها و لکه ها رفت و به راحتی اونها رو تمیز کرد.

اسکاچ نرمی برداشته و اون رو کمی مرطوب کنید، سپس اسکاچ رو به جوش شیرین آغشته کرده و استکان و لیوان ها رو بشویید و تمیز کنید.

از بین بردن بوی بد یخچال

یکی دیگه از کاربردهای جالب جوش شیرین، از بین بردن بوی نامطبوع وسیله پرکاربردی مثل یخچال هست که به دلیل نگهداری مواد غذایی داخل اون، ممکنه گاهی بوی نامطبوعی بگیره.

jush-e-shirin5

برای از بین بردن این بوی بد، کافیه مقداری جوش شیرین داخل یک ظرف بریزید و یکی دو ساعت داخل یخچال قرار بدید. خواهید دید که بوی نامطبوع بعد از گذشت این مدت، از بین خواهد رفت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی