|

گیاهان آپارتمانی / وقتی رفتی سفر با این تکنیک های طلایی گلت خودش به خودش آب میده

اگر قصد رفتن به سفر رو دارید اما میترسین گیاه آپارتمانی که دارید از بی آبی خشک بشه، پس حتما با این مطلب همراه باشید که مختص خودتونه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همونطور که مد و ترند ها خیلی موارد رو تحت تاثیر قرار میدن و با خودشون به اینور و اونور میبرند، گل و گیاهان نیز در این تونل قرار دارند! حالا منظور ما چیه؟ میدونید که کلا مد و مد بازی اینجوریه که یه چیزی میاد مد میشه و یه دو سه سالی هم روی بورس باقی میمونه، اما بعدش ممکنه از ترند بیفته و دیگه کسی بهش توجهی نداشته باشه! درسته؟ نگهداری از گیاهان آپارتمانی نیز دقیقا به همین شکل می باشد و اگر یادتون باشه مامان بزرگامون خیلی شیفته این کار بودن و تو هر خونه قدیمی که میرفتیم چند تایی گل و بلبل میدیدیم که داخل خونه و یا تو حیاط گذاشته شده و ازشون نگهداری میشه. بعش گذشت و گذشت یه چند سالی دیگه کسی از این خوشگلای سبز نگهداری نکرد و بسیاری از خانومای خونه دار رو آوردن به گل های مصنوعی و تو هر خونه ای یک یا چند گل مصنوعی همراه با گلدان می دیدیم!

اما نسل نو! در این نسل و در چند سال اخیر میبینیم که بانوان بسیاری هستن که در سنین مختلف از تینیجر بگیر تا سن بالا، از گیاهان آپارتمانی طبیعی نگهداری می کنند و خیلی هم حس و حال خوبی باهاش برقرار دارند. در واقع این رفیقان سبز به زندگی میتونن روح ببخشن و همونقدر که انرژی مثبت دارن، به تصفیه هوای خونه هم کمک می کند. اما باگ قضیه اینجاست که تو تعطیلات عید به سر میبریم و خیلی از خونواده ها دارن میرن مسافرت. خب این گل های طفلکی نیاز به آبیاری دار و خیلی از خانوما نگران این موضوع هستن که برنگردن ببینن گل جانشون دار فانی رو وداع گفته و یا بسیار ضعیف شده. 

اما راه حل چیه؟ اصلا چیکار میشه کرد تا این اتفاق نیفته؟ اگر این سوال شما هم هست، پس حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید که قراره با آبیاری خودکار گیاهان آپارتمانی اشنا بشیم. اینجوری با خیال راحت میرید مسافرت و گل یا خوشگلتون هم خودشون رو به خودشون آب میدن. 

آبیاری خودکار گیاهان آپارتمانی

ترفند اول بطری آب وارونه هستش

یکی از راحت ترین روش ها استفاده از بطری‌های پلاستیکی آب هستش که در اینجا میتونید درِ بطری مورد نظرتون رو سوراخ کنید و اون رو وارونه کرده و داخل خاک گلدون فرو کنید. باید سرعت خروج آب رو با تنظیم اندازه سوراخ، متناسب با نیاز گیاه تنظیم نمایید.

آبیاری خودکار گیاهان آپارتمانی

با سیستم فیتیله‌ ای گیاهت خودش به خودش آب میده

در این روش باید از یه نوار پارچه‌ ای ضخیم و یا طناب به عنوان فیتیله کمک بگیرید و یه سر فیتیله رو داخل خاک گلدون گذاشته و سر دیگش رو در ظرفی پر از آب قرار  بدید. فیتیله میتونه به شکل مداوم و یواش آب رو به خاک گلدون شما منتقل کنه.

آبیاری خودکار گیاهان آپارتمانی

حوله و ظرف آب ایده ای جالب

بهتره که یه حوله بردارید و داخل یه ظرف پر از آب قرار دهید و گلدون رو هم روی حوله بگذارید. به این ترتیب، ریشه گیاه از طریق حوله به طور مداوم میتونه آب مورد نیازش رو جذب کنه.

آبیاری خودکار گیاهان آپارتمانی

زیر گلدانی خودآبیاری

در واقع زیر گلدونی های مخصوصی تو بازار هستن که مخزن آب و سیستم آبرسانی خودکار دارن. شما میتونید با پر کردن مخزن، گیاه رو یه شکل منظم و بدون نیاز به دخالت دست، آبرسانی کنید.

آبیاری خودکار گیاهان آپارتمانی

گلخانه پلاستیکی بساز راحت

گلخونه حتما نباید بزرگ باشه و حقیقت اینه که ایجاد یه گلخونه کوچیک با پلاستیک، رطوبت محیط رو بالا میبره و نیاز گیاه به آب رو به میزان خوبی کاهش میده.

آبیاری خودکار گیاهان آپارتمانی

و اما نکات مهم که باید بدونی

حتما یادتون باشه که پیش از رفتن به سفر گیاهتون رو به میزانی که لازم داره آبیاری کنید و اونهارو در فضایی خشک و نسبتا خنک بزارید تا آبشون به سرعت تبخیر نشه. خاک گلدون رو بررسی کنید که خشک نشده باشه. اگر میتونید از یک فرد معتمد جهت سر زدن و آبیاری به گیاهتون کمک بگیرید.

آبیاری خودکار گیاهان آپارتمانی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی