|

عناصر جذاب در دکوراسیون / خونه ای که جون داره بهت جون میده! از بی روحی درش بیار

اگر خونتون این مدلیه که هیچ رنگ و روح جذابی نداره، خیلی راحت میتونید با خرید آیتم های کوچیک دیزانی شارپ و بی نظیر بسازید.

لینک کوتاه کپی شد

شایاینوز-  چیدمان و دکوراسیون اغلب خونه های ایرانی اینجوریه که خانوم میره بازار که واسه خونه خرید کنه، اما ناخودآگاه همه لوازم رو کرم قهوه ای میخره! اینجوری پیش میره که یهو می بینه ای دل غافل چرا انقدر خونمون بی روح و یکدست شد. البته که میدونید این سبک رنگ و دیزاین خودش کلی طرفدار داره و به سبک مونوکروم مشهوره، اما تا جایی که افراد با حضور در چنین فضایی دلزده نشن! دکوراسیون خونه در اصل باید طوری باشه که یه ترکیب از سلیقه و خواسته های شما باشه، و از طرفی هم مناسب و رو اصول طراحی دکوراسیون پیش بره تا بتونه اون انرژی و گرمای یه خونه رو داشته باشه.

هماهنگ بودن فضاهای مختلف خونه مثل اتاق خواب ها، نشیمن و سالن پذیرایی، آشپزخانه و حتی سرویس بهداشتی و حمام ها نیز باید ارتباطی درست و جذاب با همدیگه داشته باشن تا یه خونه، خونه بشه! حالا یه وقتایی هم پیش میاد که خب وسیله ها تو خونه هستن و نمیشه بیایم از اول تغییرشون بدیم و با توجه به گرونی لوازم، همرو از نو بخریم. اما خب چشممون هم به فضا عادت کرده و دچار یه یکنواختی نه چندان جالب شدیم و نمیدونیم هم چیکار کنیم تا یکم زندگی جذاب تر بشه. آخه میدونید که خونه نقطه امن ماست و ما شاید 24 ساعته حتی خونه باشیم! خب خوب اینجاست که اصلا جای نگرانی نیست چرا که شما خانوم زیبای خونه میتونید خیلی راحت و آسوده فضای خونه رو از یکنواختی در بیارید، اونهم نه با هزینه های گزاف، بلکه با وسایل ریزی که میشه تغییر داد و یا اضافه کرد و به دیزاین خونه یه جلوه و جلای یونیک بخشید. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

دیزاین جون دار خونه

گل و گیاه طبیعی بگیر به خونت جون میده

تا همین چند سال پیش میدیدیم که گل های مصنوعی بودن که تو هر خونه ای طرفدار داشتند، اما خداروشکر تو چند سال اخیر نگهداری از گل های طبیعی به شدت ترند شده و مورد توجه قرار گرفته. مخصوصا اینکه از گل و گلدان های بزرگ استفاده کنید تا بتونه قسمتی از دکوراسیون خونه رو بگیره. رنگ سبز گیاهان میتونه هر رنگ خنثایی رو بشکنه و بهش یه جذابیت جدید ببخشه. از انرژی بی نظیری که گیاها به انسان میدن هم غافل نشید.

دیزاین جون دار خونه

دیزاین جون دار خونه

حتما از شال مبل استفاده کن که خیلی دلبره

خب تو اکثر خونه ها برای مبلمان از کوسن های همرنگ و یا رنگی استفاده می کنند که میتونه ایده خوبی باشه. اما اگر دلتون میخواد تا کمی متفاوت تر از دیگران عمل کنید، میتونید خیلی راحت با خرید شال مبل به خواسته خود برسید. اگر مبلمان شما تک رنگ هستش و به شدت هماهنگ با فرش و پرده ها،  خیلی میتونه جذاب باشه که از شال مبل های خوشرنگ کمکم بگیرید که کمی جیغ هم باشه. یه شال مبل متفاوت اما هماهنگ میتونه گزینه ای مناسب برای دکور خونه شما باشه. بی شک خونه ای که فرش و گردش همرنگ، از طرفی هم رنگ دیواراش سفید و یا استخوانی هستند، خیلی بی روحه و نیاز به یه رنگ شارپ داره. 

دیزاین جون دار خونه

تابلویی که مناسب دیزاین فضا باشه رو پیدا کن

تابلو از دست عناصری محسوب میشه که کاملا جنبه دکوراتیو داره و کاربر آنچنانی نداره! وجود یه تابلوی خاص، نقاشی باشه یا پتینه، حتی استفاده از قاب‌ های پلی استر که امروزه به صورت خالی دیوارها رو میتون پر کنه گزینه‌ های مناسبی برای شما هستند. فقط در نظر داشته باشین که تابلوی شما به هر سبکی که هست باید با مبلمان فضا همخونی خوبی داشته باشه تا بتونه ارتباط برقرار کنه و نکته دومی که اهمیت زیادی هم داره رنگ هستش. شما باید ، دقت کنید باید، دیگه تو انتخاب تابلو رنگ هیا خنث رو کنار بزارید و تابلو رو جوری انتخاب نمایید که با رنگ های جذابش فضای تک رنگ شما رو بشکنه و بشه شادابی ببخشه.

دیزاین جون دار خونه

اکسسوری و میز کنسول معجزه گر هستن

در اینجا می تونید برای میز کنسول و یا میز تلویزیون و شلف ها و غیره، از اکسسوری هایی استفاده نمایید که رنگ خنثای فضای شما رو تحت تاثیر قرار بدن. مثل اگر کنسول دارید خیلی دست و بالتون بازه و میتونید انواع شمع ها و مجسمه ها و گل و گلدان و غیره بچینید تا خونتون یه روح خوشگل و تازه به خودش بگیره.

دیزاین جون دار خونه

استفاده از کتاب ها رو فراموش نکنید

کتابخونه! کتابخونه واسه این هدف واقعا عالیه. حالا هم میتونه کتابخونه باشه و هم شلف های دیواری. میتونی چند تایی کتاب بر روی اونها و یا داخلشون بچینید و از زیبایی و جذابیت کتاب ها لذت ببرید. البته دقت کنید که کتاب ها رنگ  رخسار مناسبی داشت باشند و دوباره مثل فضا سفید و کرم رنگ نباشند.

دیزاین جون دار خونه

مبل تک رنگ خیلی میتونه خوشگل باشه

اگر مبلمان شما خیلی تک رنگ هستند و دیگه کاری از دستتون بر نمیاد، خب میتونید خیلی راحت و آسوده پارچه یکی از مبل های تک نفره رو تغییر بدین تا این فضا از راکد بودن در بیاد و این موضوع اونقدری بولد خواهد شد که خیلی زود متوجه تغییر فضا خواهید شد. خرید یک مبل تک نفره هم جالبه و یا مبل های ریلکسی که در بازار موجود هست.

دیزاین جون دار خونه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی