|

مرتب کردن نشیمن / با این 5 قانون انگار یه خدمتکار نامرئی داری خونتو تمیز میکنه

مرتب کردن نشیمن اینجوریه که شما هر چقدر هم که تمیزش می کنید باز یه جای کار میلنگه و بهم ریختست که در این مطلب با نکات طلایی اشنا میشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خونه نقطه امن ماست. همه ما وقتی از زندگی و کار و جامعه خسته ایم، حتی وقتی خوشحالیم و از سفر و عروسی و مهمونی برگشتیم، در هر حالت وقتی میرسیم خونمون میگیم آخیش هیچ جا خونه خود آدم نمیشه! بله به این دلیله که میشه نقطه امن ما. نشیمن یکی از اصلی ترین فضاهای هر خونه ای محسوب میشه. نشیمن جاییه که خونواده درش جمع میشن و یا اینکه وقتی دوستامو رو دعوت می کنیم میشینیم نشیمن و فیلم می بینیم گپ میزنیم و خوراکی میخوریم. نشیمن دقیق اون قسمت از خونه محسوب میشه که میتونه افراد رو دور هم جمع کنه. این فضا اگه تمیز باشه حس آرامش کل خونه رو فرا میگیره و اگر هم بی نظم و بهم ریخته شده باشه قطعا کل خونه کثیف به نظر میاد و یتونه تاثیر زیادی روی کل خونه بزاره.

اما چیکار میشه کرد تا این فضا که انقدر از مهم بودنش تعریف کردیم همیشه تمیز باشه؟ احتمالا براتون این مرحله قفله و میگین بابا بیخیال مگه میشه! که خب در پاسخ میگیم بله میشه. کافیه تا با ادامه مطلب ما همراه باشید.

مرتب کردن اتاق نشیمن

متفکرانه لوازم رو انتخاب و چیدمان کن

قانون سازماندهی در رابطه با انتخاب و چیدمان وسایل تو نشیمن حرف قشنگی میزنه و میگه در این فضا کیفیت بر کمیت ارجحیت داره. چیدمان این سبکی باعث میشه تا اتاق نشیمن منظم تر و کاربردی ترین به نظر برسه که باعث باکلاس تر دیدینش هم میشه. بنابراین بهترین کار اینه که به جای چیدن یه عالمه وسیله بزرگ و تزیینی، چند تا با ارزش و جذابش رو انتخاب کنید و فضا رو دیزاین نمایید. بزارید کمکتون کنیم. فکر کنید تازه وارد این اتاق شدین، کدوم وسیله بیشتر توجهتون رو به خودش جلب میکنه؟ همون خوبه.

مرتب کردن اتاق نشیمن

ببین کدوم وسیله کجا برای قرار دادنش مناسب تره

یکی دیگه از قوانین طلایی برای اینکه یه اتاق نشیمن به یه فضای آروم و خوش انرژی تبدیل بشه، اینه بدونین هر وسیله رو کجا باید قرار بدین. سه ترفند اینه که به جای اینکه دائما در حال جمع کردن به هم ریختگی ها باشید اینه که سعی کنید اون دست از آیتم هایی که باعث شلوغی و کثیفی فضا میشن رو شناسایی کنید و مکان مناسبی که میتونه براشون وجود داشته باشه رو پیدا کنید. سعی کنید از سازماندهندگان شیک و متناسب با دکوراسیون اتاق نشیمن خود برای قرار دادن لوازم خود استفاده کنید.

مرتب کردن اتاق نشیمن

از مبلمان چند منظوره استفاده کن

مبلمان انواع سبک های مختلف دارند که خب باید بگیم مبل های چند منظوره میتونن یکی از کلید های جذاب و کاربردی جهت سازماندهی فضاهای کوچیک نشیمن باشند. اکثر خونه هایی که می بینیم تمیز و مرتب هستند اغلب از مبل های هوشمند با فضای ذخیره سازی مخفی استفاده دارند. مثلا مبلمان به مانند میزهای قهوه‌ خوری کشودار و صندلی های عثمانی. و یا بوفه ها که برای قرار دادن لوازم پذیرایی، مجله و کوسن عالی هستند. از طرفی هم میتونید از انواع قفسه ها و شلف ها نیز برای قرار دادن لوازم مختلف کمک بگیرید.

مرتب کردن اتاق نشیمن

سطوح مختلف رو تمیز کن خیلی جوابه

معمولا سطوحی مثل میز و مبل و زمین و هر چیزی که تو نشیمن ست بیشتر از دیگر فضاها شلوغ میشه. در واقع میز قهوه‌ خوری، میز ناهارخوری، اپن و کانتر آشپزخانه میتونن خیلی اتفاقی زد تند سریع پر بشن از وسایل و لوازمی که اعضای خونواده روشون میزارن و فضا رو در هم ریخته نشون میدن. سعی کنید تا سطوح مختلف رو از لوازمی که مال اونجا نیستند خالی کنید و گردوغبار رو هم پاکسازی کنید. اگر این سطوح به شکل مدام و همیشگی کثیف و بهم میشن خب میتونید از کابینت های ذخیره سازی، انواع شلف و قفسه های شناور برای قرار دادن لوازم مختلف استفاده کنید.

مرتب کردن اتاق نشیمن

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی