|

اصول چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل / با یکم اینور اونور کردنشون فضا رو زیبا و دلباز کن

در این مقاله در خصوص چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل براتون صحبت کردیم که میتونید با یکم تغییرات یه فضای شیک بسازید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شیک و پیک کردن دکوراسیون این روزا کار سختی نیست چر ا که شما میتونید با یه سرچ ساده یه عالمه اطلاعات مفید و مهم برای این منظور به دست بیارید و طبق اون ها وسایل خونه رو کنار هم نظم بدید و یه هارمونی زیبا ایجاد کنید. پس به همین راحتی میشه که انواع سبک های دکوراسیون رو ببینید و از اون ها ایده بگیرید مثلا میتونید ببینید دکوراسیون فرانسوی چه ویژگی هایی داره و یا دکوراسیون مدرن، مینیمال و... پس دیگه عذر و بهونه ای برای این که دکورتون بد باشه وجود نداره و یه دکور بد نشون دهنده ی تنبلی صاحبخونه هست که به خودش یه تکونی نداده تا خونش رو قشنگ کنه. 

 پس برای دکوراسیون خوب باید تلاش کرد و دونست که کوچک ترین وسیله رو هم چطور باید توی محیط جا داد تا به فضا جلوه بده مثلا شما حتی باید بدونید که فرش جلو سینک ظرفشویی رو که شاید به نظر خیلی کوچک و بی اهمیت به نظر بیاد رو هم چطور انتخاب کنید و با وسایل دیگه توی آشپزخانه مچش کنید تا این قسمت از خونه زیبا و دیدنی به نظر بیاد. حالا یه شرایطی هست تو خونه که شما باید با توجه به اون دکور خودتون رو پیش ببرید مثلا نحوه ی قرارگیری وسایل توی پذیرایی مربع با پذیرایی مستطیل متفاوته و شما باید بدونید با توجه به هرکدوم چطور خنزر پنزرها رو بچینید که حالا توی این مقاله ما هم با توجه به این موضوع میخواهیم در خصوص چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل براتون صحبت کنیم.

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل

از وسط شروع کنید

چیدمان مبل هفت نفره از وسط اتاق به نظر یه ایده ی جذاب میاد. در اصل هیچ قانونی برای این که اتاق شما باید حتما پر از وسایل باشه وجود نداره مثلا شما میتونید کاناپه هارو وسط پذیرایی مستطیلی قرار بدید و تلویزیون رو مقابل اون ها. درقت کنید که در این حالت کناره های مبلمانتون فضای کافی برای رفت و آمد داشته باشه. میتونید روی دیوار هم یه سری قفسه ها قرار بدید و با جا کردن چندتا گلدون تو دل اون ها و نورپردازی مناسب یه فضای متقارن خلق کنید که با دیدنش لذت ببرید.

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل

نقطه ی کانونی رو مشخص کنید

یکی از مهم ترین کارهایی که باید در چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل انجام بدید مشخص کردن نقطه ی کانونی توی فضاست که این موضوع کاملا بسته به سلیقه ی شماست؛ نقطه ی کانونی در اصل اون قسمتی از اتاق هست که توجه زیادی رو به خودش جلب میکنه که حالا میتونه هر آیتمی باشه از فرش بگیرید تا شومینه همراه با یه دکوری و... دقت کنید که با انتخاب درست نقطه ی کانونی میتونید مبلمان رو با توجه به اون چیدمان کنید مثلا در صورتی که فرش نقطه ی کانونی شما هست مبلمان رو طوری بچینید که انگار فرش رو قاب گرفتن و این آیتم بیشتر به چشم بیاد.

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل

مبلمان رو پخش و پلا کنید!

میتونید مبلمان رو توی فضا پخش کنید اگر از جمع شدن اون ها در وسط خونه خوشتون نمیاد؛ یعنی در صورتی که پذیرایی شما از دو قسمت تشکیل شده میتونید تعدادی از مبلمان رو همراه میز تو یه قسمت و بقیه ی اون رو در قسمت دوم پذیرایی کنار میز ناهار خوری قرار بدید مثلا مبل های تک نفره رو بذارید یه گوشه از قسمت دوم پذیرایی و یه فضایی برای مطالعه و یا نوشیدن چای درست کنید که حسابی هم دنج هست.

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل

دو مبل بزرگ رو رو به روی هم قرار بدید

توی دکور پذیرایی مستطیلی یکی از پر طرفدارترین چیدمان ها قرار دادن دوتا مبل روبه روی هم هست و بعد دیگر صندلی ها در فضای باقی مونده و با توجه به مبلمان بزرگ چیده میشن. البته که باز هم تاکید میکنیم که باید این قرارگیری جوری باشه که فضا برای جابه جایی وجود داشته باشه. این مدل چیدمان میتونه اتاق شما رو جادار تر و بزرگتر نشون بده.

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل

میز باید توی فضای مستطیلی چه شکلی باشه؟

انتخاب میز مربعی برای اتاق های مستطیلی گزینه ی جالبی نیست چرا که میتونن فضای زیادی رو اشغال کنن پس بهتره که که در فضاهای این شکلی از میز مستطیلی استفاده کنید تا با فرم اتاق هماهنگ باشه همچنین میزهای متوسط یا کوچک بهتر هستن چون میزهای بزرگ ممکنه که از حرکت راحت شما جلوگیری کنن و باعث شلوغی در محیط بشن.

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی