|

هواپز داری ولی بی استفاده مونده؟ / هزارجور غذا میتونی با ایرفرایر بپزی خیلی راحت

توی این مقاله در مورد کاربردهای هواپز یا ایرفرایر صحبت میشه که چند وقتی میشه خیلی توی بورسه و برای پخت و پز مورد توجه خانواده ها قرار گرفته.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- با پیشرفت تکنولوژی، هر روزه وسایل برقی زیادی واسه آسایش آدما طراحی و تولید میشه. توی بازار وسیله های برقی متنوعی وجود داره که شاید کاربرد دقیق خیلی هاشون رو ندونیم ولی ما خانومای خونه دار نیاز داریم تا اطلاعاتمون رو در این زمینه بالا ببریم تا کارمون توی آشپزی و آشپزخونه راحت تر بشه. مثلا میدونی که با مایکروفر خیلی کارها میشه کرد؟ از سرخ کن بدون روغن استفاده می کنی؟ توی این مقاله میخوام در مورد کاربردهای هواپز یا ایرفایر صحبت کنم که چند وقتی میشه خیلی توی بورسه و مورد توجه خانواده ها قرار گرفته. تا پایان همراه من باش...

airfryer3

هواپز چجوری کار میکنه؟

همونطور که بالاتر هم گفتم هواپز یکی از جدیدترین محصولات برای پخت و پز محسوب میشه که مورد استقبال خوبی قرار گرفته. این دستگاه یک لامپ هالوژنی داره که امواج نوری و حرارت برای پختن مواد غذایی تولید میکنه و همزمان یک فن، هوا و گرما رو داخل محفظه هواپز به گردش درمیاره تا قسمت ‌های مختلف مواد غذایی به صورت یکسان پخته بشه.

این وسیله برقی با حجم های مختلف که با واحد لیتر سنجیده میشه و در مدل های یک طبقه، دو طبقه، تک محفظه و دو محفظه در بازار وجود داره که میتونی با توجه به بودجه و نیازت بهترین نوعش رو خریداری کنی.

airfryer8

نکته جالب توجه در مورد هواپز یا ایرفایر اینه که میشه مواد غذایی مثل سیب زمینی، ماهی یا مرغ رو بدون روغن و یا مقدار خیلی کمی روغن پخت و از طعم و مزه اون راضی بود. ضمن اینکه مدت زمان پخت در این وسیله برقی خیلی کمتر از فر هست. پس اگه وقت کافی برای آشپزی نداری یا باید رژیم غذایی سالم تر و کم چربی رو دنبال کنی، هواپز با سبک زندگی تو هماهنگه.

مزیت هواپزهای دو طبقه

مورد دیگه ای که استفاده از هواپز‌ رو جذاب میکنه اینه که در این دستگاه ها معمولا دو عدد سینی جدا از هم یا دو طبقه وجود داره و میتونی همزمان دو غذا رو داخل اون بپزی و در مصرف برق و زمان صرفه جویی کنی.

airfryer6

اگر توی خونه هواپز دو طبقه داری یا تصمیم گرفتی مدل دو طبقه اون رو بخری بهت پیشنهاد میدم که سبزیجاتی مثل سیب زمینی، کلم بروکلی، هویج و یا قارچ رو در طبقه پایین، زیر گوشت یا مر‌غ‌ قرار بدی تا هم پخته بشن و هم عصاره گوشت یا مرغ روی اون ها بچکه و در نهایت سبزیجات طعم‌ دار شده و خوشمزه ای داشته باشی! پیشنهادم زیادی جذاب نیست؟

airfryer4

با هواپز چه غذاهایی درست کنیم؟

چند تکه مرغ رو با نمک، ادویه های دلخواه، مقدار خیلی کمی روغن زیتون و زعفران دم کرده مزه دار کن. به سیب زمینی های خلالی خرد شده هم کمی نمک و روغن زیتون اضافه و مخلوط کن و اون ها رو داخل هواپز بذار. کمتر از 20 دقیقه بعد مرغ ها و سیب زمینی سرخ شده که کاملا پخته شدن و رژیمی هستن رو تحویل بگیر.

airfryer1

ماهی، گوشت، میگو، هات داگ، ناگت، فلافل و انواع سبزیجات رو میتونی هرجور که دوست داری طعم دار کنی و با مدت زمان های مختلف داخل ایرفرایر سرخ کنی و بپزی.

airfryer2

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها