|

ایده هایی برای انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی/ حواست رو جمع کن که پشیمونی سودی نداره

توی این مقاله ایده هایی کاربردی برای انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی مطرح میشه که میتونه بهت برای بهترین انتخاب کمک کنه. امیدواریم که اینطور باش…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دکوراسیون داخلی پر از ریزه کاری های جذابه. اگر خونه ای رو برای اولین بار میبینی و به نظرت دلنشین و زیبا میاد حتما فکری پشت اون هماهنگی و هارمونی بین وسایل خونه و چیدمان شون هست. انتخاب مبلمان، پرده، فرش و... اگر هوشمندانه باشه فضا رو گرم و زیبا خواهد کرد. رنگ دیوارها هم موضوع مهمی در تکمیل این موارد هست که نباید فراموش کرد. اینکه همه دیوارها رنگ بشن یا کاغذ دیواری و یا تلفیقی از این دو اصولی داره که باید بدونی. توی این مقاله میخوایم ایده هایی برای انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی رو مطرح کنیم، تا پایان همراه ما باش...

kaghazdivari5

کاغذ دیواری مناسب خونه ما هست؟

اولین نکته که در مورد کاغذ دیواری پذیرایی باید بهش توجه کرد اینه که آیا کاغذ دیواری مناسب خونه ما هست یا نه؟ کاغذ دیواری که معمولا مدل طرح دار اون استفاده میشه، برای خونه هایی که پذیرایی یا نشیمن کوچیک دارن، مناسب نیست چون فضا رو کوچیک تر از چیزی که هست نشون میدن. پس اگر خونه کوچیکی دارید بهتره از نصب کاغذ دیواری صرف نظر کنید  یا کاغذ دیواری بسیار ساده رو انتخاب کنید.

kaghazdivari9

تلفیق رنگ و کاغذ دیواری

در چند سال اخیر در اکثر خونه ها تلفیقی از کاغذ دیواری و رنگ برای دیوارهای پذیرایی مورد استفاده قرار میگیره. به نظر میاد که پوشاندن همه دیوارها با کاغذ دیواری خسته کننده باشه و محیط رو شلوغ نشون بده.

kaghazdivari1

در بیشتر خونه ها معمولا دیوار پشت تلویزیون و دیوار کناری یا روبرویی تلویزیون رو کاغذ دیواری نصب میکنن که یا شبیه به هم هستن یا از نظر رنگ و طرح با هم هماهنگن.

kaghazdivari2

اگر پذیرایی بزرگی دارید...

اگه خونه شما متراژ بالایی داره و پذیرایی بزرگی دارید، در انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری محدودیت زیادی ندارید و دستتون بازه. اگر به طرح های شلوغ علاقمندید یا رنگ های گرم، میتونید کاغذ دیواری با این ویژگی ها انتخاب کنید به شرط اونکه مبلمان، فرش و پرده شما طرح شلوغ نداشته باشن.

kaghazdivari7

پیشنهاد ما به شما: کاغذ دیواری ساده

حتی اگر پذیرایی بزرگی دارید بهتره برای جلوگیری از شلوغ به نظر رسیدن فضا و خسته کننده شدن اون، کاغذ دیواری با طرح ساده رو انتخاب کنید. این نوع کاغذ دیواری برای پذیرایی های با متراژ متوسط هم انتخاب خوبی هست.

kaghazdivari10

جالبه بدونین کاغذ دیواری هایی توی بازار وجود دارن که هیچ طرحی ندارن و میتونن جایگزین رنگ برای دیوارها بشن.

توجه به هماهنگی بین کاغذ دیواری و رنگ کفپوش

نکته مهمی که در مورد انتخاب رنگ کاغذ دیواری پذیرایی وجود داره هماهنگی رنگ کاغذ دیواری با رنگ کفپوش هست. مثلا اگر کف منزل شما پارکت قهوه ای داره بهتره رنگ کاغذ دیواری رو شیری، کرم، طلایی و یا تلفیقی از این رنگ ها انتخاب کنید.

kaghazdivari6

مبلمان و کاغذ دیواری عینا رنگ هم نباشند

موضوع مهم دیگه ای که در مورد رنگ کاغذ دیواری باید مورد توجه قرار بگیره اینه که بهتره رنگ کاغذ دیواری و مبلمان عین هم نباشن و یه تنالیته رنگی رو برای این کار در نظر بگیرین.

مثلا اگه رنگ مبلمان شما طوسی تیره یا ذغالی هست، بهتره کاغذ دیواری به رنگ طوسی روشن برای پذیرایی خونه تون انتخاب کنید.

kaghazdivari4

توی این مقاله با ایده هایی برای کاغذ دیواری پذیرایی آشنا شدید که امیدواریم براتون مفید باشه. اینجا هم میتونید مطالب زیادی رو در مورد دکوراسیون ببینید و بخونید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی