|

واسه عید نرو یه دست مبل بخر که تنوع کنی / خانومی کن و اینجوری به مبلمان خودت جون بده

اگر شما هم واسه عید دلتون یه تنوع خوشگل تو نشیمن و میخواد اما نمیدونید چه کنید، پس حتما به این مطلب سر بزنید که مختص خودتونه.

لینک کوتاه کپی شد
5

شایانیوز- خب هر تیکه از خونه شامل یکسری لوازم و وسایل هستش که از ترکیب همشون باهم دکوراسیون ساخت میشه. اینکه شما تا به چه اندازه سلیقه و البته خلاقیت داشته باشید و اصول رو بدونید برمیگرده به خودتون که متناسب با اونچه که بلدیدی چیدئمان کنید و زیبایی رو هر چه بیشتر به فضاتون هدیه بدین. اما احتمالا اگر این سه مورد رو نداشته باشید شیک ترین مبلمان رو هم که دستتون بدن چندان نتونید به شکل تمام و کمال حتی زیبایی خود وسایل رو به رخ بکشید، چه برسه به دیزاین! البته که ناراحت نباشید و فکر هم نکنید که قراره اینطور نابلد بموید و تن کافیه تا به قسمت "چیدمان" صفحه ما رجوع کنید تا هر آنچه که دل تنگتون میخواد رو پیدا کنید!

11zon_cropped-2-21

اما برسیم سر اصل مطلب که موضوع مبلمان هستش. مبلمان یکی از عناصر به شدت تاثیر گذار تو روند دیزاین هر خونه ای محسوب میشه. اصلا نشیمن و پذیرایی بدون مبل خالی از لطفه و میشه گفت بدون مبلمان چندان نمای اصلی خودش رو نمیتونه نشون بده. اما گاهی پیش میاد که شما مبلمان رو دارید، اما دلتون یه تنوعی چیزی میخواد. یا حس می کنید مبل شما خام هستش و نیاز به یه قلقلک یا آیتم اضافه داره تا بتونه جذاب تر بشه. اگر چنین حسی دارید، یا دوست دارین واسه عید یه تغییرات ریز اما درشت تو نشیمن داشته باشید، پس حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید که مختص خودتون نوشته شده.

Untitled

1- کوسن رو مثل قدیم ندیما نچین، اینجوری قشنگه

خب بی شک اولین و ساده ترین گزینه پیشنهادی، استفاده از کوسن ها هستند که البته در عین حال که یه شونصد سالی هست مورد استفاده قرار میگیرن و هیچوقت از مد نمیفتن، از طرفی هم ازشون مدل های مدرنی به بازار اومده که میتونن زیبایی مبلمان شما رو دوچندان کنند. اما در اینجا باید کمی خلاق باشیم. مثلا اینکه یک سبک، رنگ یا طرح خاصی رو که بهش علاقه مندیم رو در نظر بگیریم و اون طرح به کوسن منتقل کنیم. مثلا میتونیم رنگ پرده رو به کوسن تبدیل کنیم و یا اینکه از طرح کاغذ دیواری ایده بگیریم و برای کوسن مبلمون استفاده کنیم و اینجوری به دکور منزل ثبات ببخشیم.

Untitled

2- شال مبل اون چیزیه که به مبل جون میبخشه

یکی از جذاب‌ ترین اکسسوری‌ هایی که به خصوص تو فصل های سرد سال میتونیم واسه مبلمانمون در نظر بگیریم، شال مبل هستش. شال‌ مبل انواع متنوعی داره که علاوه بر زیبایی حکم یه وسیله گرم کننده رو هم میتونه واسمون داشته باشه. اما بیش از این میتونه به زیبای هر چه بیشتر دکوراسیون منزل کمک کنه. جنس شال مبل می‌تواند بافتنی، پشمی، کتان، کبریتی یا هر جنس دیگری باشد که شما به آن علاقه دارید. 

شال-مبل-چیست-کاربرد-آن-در-دکوراسیون-و-چیدمان-منزل-1-large

3- اکسسوری نورپردازی با فضای مبلمان بازی میکنه

نورپردازی از دست اقداماتی هستش که شما با خیال راحت میتونید روش سرمایه گذاری کنید و شیک شدن خونتون رو ضمانت میکنه. از طرفی هم نورپردازی برای مبلمان یه معجزه هستش که با آیتم هایی مثل آباژور، لامپ دیواری، لوستر و دیگر موارد میتونه انجام بشه. نورپردازی نسبت به زاویه مبل یکی از تزئینات مبلمان محسوب میشه، مثلا شما میتونید از یک آباژور شیک برای میز قهوه خوری استفاده کنید و یا اینکه یک آباژور بلند کنار مبلمان قرار بدید و شاید هم دلتون چراغ دیواری بخواد که در این حالت در کنار مبل نصب کرده و لذتش رو ببرید. 

0fb0ecfb-d2e9-40be-8931-630b6f692088

4- تاب ریلکسی مکرومه هم باحال و هم لاکچری

یکی از جذاب ترین اکسسوری هایی که میشه برای زیباسازی مبلمان ازشون استفاده کرد تاب های ریلکسی هستش که با استفاده از یک مکرومه جذابیتی دوچندان پیدا میکنه. مکرومه به یک اصطلاح در حوزه بافندگی مربوط میشه و پیشینه اش از عربستان گرفته میشه. در واقع، مکرومه‌ ها، نخ‌ هایی از جنس‌ های متفاوت، مثل ابریشم هستند که با طرح‌هایی خاص به‌ هم بافته میشن و خیلی دلبرن. استفاده از تاب های ریلکسی که به شکل مکرومه بافته شدن در کنج نشیمن و کنار مبلمان هم یه لاکچری بودن خاص به فضا میده و هم اینکه استفاده ای باحال و جالب داره.

6d9f494e-ebb1-403f-9ab2-45ccc0027da1

5- فرش و گیاه یه رخ نفیس به فضای نشیمن و مبل میدن

خونه های ایرانی معمولا عاشق فرش هستن. اما اغلب این مدلی هستیم که فرش رو فقط برای کف خونه استفاده می کنیم در حالی که اگر شما یک قالیچه یا فرش فسقلی داشته باشین که نفیس باشه و خوش نقش، میتونید ازش به جهت تزیین روی مبل هم استفاده کنید و جذابیت مبلتون رو دوچندان کنید. کمک گرفتن از این ایده میتونه خونه شما رو به یه خونه اصیل ایرانی تبدیل کنه که جذابیت رو به نوعی جدید نشون داده. 

9f34fe6f-84b1-4350-a0b7-375f9e0e5a1f

از طرفی هم در این بین وقتی از گل و گیاه آپارتمانی غافل نشید و ازشون به عنوان هم تهویه هوا و هم زیبایی خونه استفاده کنید، بدترین کار رو انجام داده اید. اخه میدونید که گل و گیاه و رنگ سبزشون چقدر میتونه به انرژی مثبت خونه کمک کنه و حس و حال خوب به فضا منقل کنه. شما میتونید خیلی شیک و مجلسی از گل های قد بلند برای دیزاین نشیمن و یا از گل و گلدون های قد کوتاه برای قرار دادن رو میز عسلی استفاده نمایید و در کنار دیگر چیدمان خونه به فکر انرژی معنوی خونه هم باشید. 

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی