|

حواست نباشه همه لباسات از لکه روغن خال خالی میشه/ راهکار از بین بردن لکه ها اینجاست

توی این مقاله راهکارهایی ساده و سریع رو یاد میگیری تا بتونی خیلی راحت لکه های روغن رو از روی پارچه و لباس ها تمیز کنی و از شرشون خلاص بشی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- لباس ها خیلی در معرض لکه شدن هستن، چه لکه غذا، چه جوهر خودکار و انواع و اقسام مواد، میتونن لباسای ما رو لکه دار و زشت کنن ولی خب خوشبختانه همه چیز یه راه حلی داره. لکه روغن یکی از بیشترین لکه هایی هست که روی لباس میفته مخصوصا خانوما که بیشتر در حال آشپزی و کار کردن توی آشپزخونه هستن. قبلا یاد گرفتیم چجوری انواع لکه ها رو از روی لباس سفید تمیز کنیم. توی این مقاله به راههای از بین بردن لکه روغن از روی پارچه و لباس اشاره میکنیم و امیدواریم به کارتون بیاد. پس تا پایان همراه باشین...

lakkeroghan2

پاک کردن لکه روغن با سرکه

اولین قدم برای پاک کردن لکه روغن از روی پارچه و لباس اینه که سرعت عمل داشته باشین و خیلی زود برای تمیز کردنش اقدام کنین. هرچه زمان بیشتری از ایجاد لکه بگذره، تمیز کردن اون سخت تر میشه. اولین و ساده ترین راه از بین بردن لکه روغن استفاده از سرکه هست. سرکه سفید رو به نسبت برابر با آب مخلوط  کنین و محل لکه رو بهش آغشته کنین.

lakkeroghan5

بعد از گذشت چند دقیقه سرکه رو از روی لباس بشورید و این بار با صابون محل لکه رو تمیز کنید، بعد از آبکشی و در مرحله آخر محل لکه رو با پودر یا مایع لباسشویی بشورید و آبکشی کنین و لباس رو برای خشک شدن در هوای آزاد پهن کنید.

پاک کردن لکه روغن با جوش شیرین

یکی دیگه از مواد در دسترس که خیلی به کار خانم های خونه دار میاد، جوش شیرینه. برای پاک کردن لکه روغن از روی لباس باید جوش شیرین رو با کمی مایع ظرفشویی مخلوط کنین و بذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی لکه باقی بمونه.

با یک مسواک کهنه که به مایع ظرفشویی و جوش شیرین آغشته کردین، روی لکه بکشید. این کار رو تا وقتی که لکه کمرنگ بشه، تکرار کنید.

lakkeroghan1

بعد از اینکه لکه تا حدودی محو شد، لباس خودتون رو با مایع یا پودر لباسشویی بشورید و آبکشی کنید.

پاک کردن لکه روغن با پودر بچه

یکی از دیگه از روش‌ های کاربردی برای پاک کردن لکه چربی و روغن از روی لباس استفاده از پودربچه است. برای پاک کردن لکه روغن از روی لباس پودر بچه رو روی محل لکه بپاشین. چند دقیقه زمان بدین و سپس پودر بچه رو از روی لباس تمیز کنید. بعد از این مرحله روی لکه روغن مقداری آب و مایع ظرفشویی بریزید و با یک مسواک کهنه، روی اون بکشید تا لکه از هر ۲ طرف لباس پاک بشه. در مرحله آخر لباس رو با پودر یا مایع لباسشویی بشویید و آبکشی کنید.

lakkeroghan6

پاک کردن لکه روغن با شوینده ها

شوینده های شیمیایی همچون صابون، پودر و مایع لباسشویی و مایع ظرفشویی هر کدام برای از بین بردن لکه های روغن از روی لباس قابل استفاده هستن.

lakkeroghan4

هر کدام از این مواد شوینده رو که در دسترس دارید، با کمی آب مخلوط کنید و روی محل لکه بریزید. با یک مسواک کهنه به آرومی روی لکه بکشید تا لکه محو بشه. سپس لباس رو آبکشی کنین و برای خشک شدن اون رو در هوای آزاد پهن کنید.

lakkeroghan3

بقیه مطالب مربوط به خانه داری رو اینجا میتونی ببینی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها