|

دردسر پشت دردسر اومدم آشپزی کنم لباسم روغنی شد / جوش نزن با این ترفندا جیرینگی پاکه

اگر به هنگام آشپزی یا کار روغن به لباستون پاشید و چرب شد، اصلا نگران نباشید چرا که با این روشای ساده خونگی به راحتی پاک مشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خب ما همیشه وقتی لباسمون کثیف میشه میندازیم لباسشویی و یا اینکه با دست میشوریم و خلاصه اینکه خیلی زود تمیز میشه. اما گاهی یکسری لکه ها هستند که وقتی میوفتن به لباس دیگه تمیز کردنشون کار ما نیست و یه جور میوفتیم تو دردسر که خدا میدونه. یکی از این لکه ها لکه مال لاک هستش که واقعا خیلی سخته تا تمیز بشه. اما یکی دیگشون هم لکه روغنه که واقعا عجیب غریب لباس رو کثیف و چرک نشون میده. احتمالا برای شما هم پیش اومده که موقع سرخ کردن غذا و یا اینکه جابجا کمردن روغن از  ظرفی به رف دیگر لباستون حسابی روغنی شده. 

اصلا شاید هم همسرتون در شغلی فعالیت داره که با روغن ها سر و کار داره و لباس اصلیش یهو روغنی شده! در این حال باید چه کرد؟ لباس رو به حال و روز داغون خودش رها کنیم و بریم یکی دیگه بخریم و یا اینکه به دنبال ترفندی برای تمیز کردن و به روز اول برگردوندنش باشیم؟ قطعا که باید تلاش کنیم تا به روز اولش برگرده، تنها کافیه تا اون ترفند ها رو بلد باشیم که در این مطلب قراره یادشون بگیریم. جالبه که با مواد خونگی و ساده هم میشه این مشکل رو حل کرد و نیازی به تهیه یک ماده خاص نیست!! پس با ما همراه باشید. 

 پاک کردن لکه روغن از لباس

اگه لباستو لکه روغن خراب کرده این حرکتو بزنی حله

مثلا یکی از ترفند های که میشه زد و حسابی ازش فیض برد اینه که از جوش شیرین برای تمیز کاری های خونه غافل نشید. خیلیا بر این ذهنیت هستند که جوش شیرین یه ماده خوراکی به حساب میاد که خب باید بگیم سخت در اشتباهند چرا که بیشتر به عنوان تمیز کننده حساب میشه و برای پاک کردن بسیاری از لکه ها و کثیفی ها مورد قبوله. در اینجا نیز تنها کافیه تا از این ماده ساده که تو همه خونه ها پیدا میشه استفاده کنید و لایه ای ضخیم از جوش شیرین رو بر روی لکه بریزد و یک ساعت تحمل کنید تا به خوبی کارش رو انجام بده. 

سپس با یک مسواک بلا استفاده بر روی لکه حسابی بکشید که خب باید بگیم برای لکه های غلیظ تر شاید لازم باشه تا این کار رو چند بار انجام دهید.

 پاک کردن لکه روغن از لباس

جالبه که بدونید گچ میتون روغن رو از لباس بکشه بیرون در واقع میشه گفت گچ از دست کمکی هایی هستش که میتونه به راحتی لکه روغن رو پاک کنه. اما فراموش هم نکنید که گچ برای از بین بردن لکه های کوچیک روغن کارسازه برای رفع لکه های بزرگ روغن خیلی جوابگو نیست.

فقط کافیه که اول اون قسمت مورد نظر روغنی رو با دستمال پاک کنید. بعد کل محل رو با گچ بپوشونید و صبر کنی تا روغن رو به خودش جذب کنه و در نهایت هم گچ رو پاک کرده و لباس رو بشویید.

 پاک کردن لکه روغن از لباس

با سرکه و پودر بچه لکه روغن رو از لباست محو کن

در اینجا باید مقداری مساوی از آب و سرکه رو مخلوط کنید چرا که سرکه نیز یک خوراکی تمیز کننده می باشد. اما مراقب باشید که نباید سرکه رو بریزین روی لکه و با کمک یک پارچه که آغشته به محلول است این کار رو انجام بدید.

اما راه کمار بعدتی برای از بین بردن لکه روغن اینه که مقداری پودر بچه رو روی قسمت لکه‌ دار لباستون یمالید و اجازه بدید تا 4 الی 5 ساعت بمونه و چربی جذبش شه. بعد به کمک یک مسواک، پودر رو پاک کرده و در نهایت هم لباس رو بشویید. این روش برای پاک کردن لکه روغن از لباس روش خوبی میتونه باشه.

 پاک کردن لکه روغن از لباس

از بین بردن لکه روغن با نمک و الکل

از بین بردن لکه روغن با نمک هم یه حرمت شدنیه که جواب خوبی داره. نمک و الکل رو به نسبت یک به چهار ترکیب و سپس روی لکه روغن بمالید. احتمالا با این روش هم بتونید لکه روغن مورد نظر رو از بین ببرید.

پاک کردن لکه روغن از لباس

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها