|

فرش های زیبا و مدرن / تاریخ انقضای فرشای گل گلی تموم شده خودت ببین اینا کجا اونا کجا

در این مطلبه چند مدل از فرش های زیبا و مدرن رو بهتون نشون دادیم که میتونید با توجه به اون ها انتخاب بهتری داشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- علاقمندی ما ایرانی ها به فرش از دیرباز قابل مشاهده بوده تا الان و در این زمینه در سطح جهانی هم حرف های زیادی برای گفتن داریم چرا که ایران مهد فرش هست و شما میتونید هر مدل و طرحی که دوست داری رو در کشور ما به فرش تبدیل کنی ولی خب به قدری که تنوع در تولید و طرح و رنگ بالاست که اصلا نیازی به این کار نیست و به سلیقه ی هر فردی یه فرشی پیدا میشه مثلا شما در صورتی که یه فرش برای پذیرایی بخواهید میتونید جدیدترین مدل های فرش برای پذیرایی رو در بازار پیدا کنید که شاید تو دنیا لنگه نداشته باشه و خب این به علت ذوق و هنر سرشار سازنده ها و طراحان رو نشون میده.

حالا در این مطلب میخواهیم چند تا از فرش های زیبا و مدرن رو بهوت نشون بدیم چون این روزا سلیقه ی مردم به سمتی رفته که دکور خونشون رو مدرن میکنن و طبیعتا برای یه خونه با دکور مدرن فرش مدرن هم لازمه و فرش های کلاسیک نمیتونن انتخاب خوبی باشن بنابراین مردم استقبال خوبی از فرش های مدرن میکنن و این مدل فرش ها جایگاه خاصی پیدا کردن و در صورتی که به درستی انتخاب بشن میتونن در کل و دیزاین خونه معجزه کنن مثلا اگر شما بهترین رنگ فرش برای خانه ی کوچک رو که طبیعتا رنگ های روشن هست انتخاب کنید میتونی دحتی خونه رو بزرگتر از حدی که هست هم نشون بدید. حالا در ادامه بریم به سراغ دیدن مدل های فرش های مدرن و یه سری دانستنی ها درمورد اون ها.

فرش های زیبا و مدرن

فرش مدرن به چه فرشی میگن؟

شما میتونید فرش های فانتزی و یا مدرن رو توی هر قسمتی از خونتون اعم از اتاق خواب، آشپزخانه، پذیرایی و... پهن کنید و حتی به عنوان نقطه ی کانونی هم ازشون در چیدمان خونتون بهره بگیرید ما ایرانی ها علاقه ی بسیاری برای این که در گوشه به گوشه ی خونه فرش پهن کنیم داریم که خب با این کار میتونیم از فرسودگی کفپوش هم جلوگیری  یا اون رو کاهش بدیم و همچنین راحتی برای پاهامون فراهم کنیم چون راه رفتن روی زمین نرم و گرم وقتی که حتی نیازی به پاپوش و صندل نیست بسیار میتونه لذت بخش باشه.

همچنین شما با پهن کردن فرش میتونید با انتخاب طرح های خاص و لوکس برای اون خونتون رو مجلل و اعیونی هم جلوه بدید. در کل به اون دسته از فرش هایی که نقشه ی اون ها طرح ساده و مینیمالی داره و همچنین شاید نظم و قرینه بودن در طرح و نگار اون دیده نشه فرش مدرن میگن.

فرش های زیبا و مدرن

فرش های زیبا و مدرن

ویژگی های فرش مدرن

فرش های مدرن برعکس فرش های سنتی بدون هیچ نقشه و طرح خاص و ویژه ای طراحی میشن و شما نمیتونید در این مدل از فرش ها خطوط رنگی بی انتها و یا طرح های منظم مشاهده کنید چون دقیقا همین بی نظمی و بهم ریختگی در اوج بهش یه نظم واحد داده که هر نظری رو به خودش جلب میکنه.

در اصل فرش های مدرن ساخته شدن تا یه جورایی قانون شکنی کنن و ذهن رو از سمت و سوی همیشگی خودش که خیال میکرد کف خونه باید با فرشی که نقطه به نقطش حساب و کتاب داره تزئین بشه به سمت و سوی دیگه ای سوق بدن. در خصوص ضخامت این مدل فرش ها باید بگیم که فرش های مدرن نسبت به فرش های سنتی و کلاسیک از ضخامت کمتری برخوردار هستن که این به علت اندازه ی پرزهای اون هاست که البته تمیز کردن و جارو کشیدن اون ها راحت تر خواهد بود. یکی از مهم ترین چیزهایی که در خصوص فرش های مدرن بسیار مورد توجه هست رنگبندی های خاص اونه که ناخودآگاه با قرار گرفتن در فضایی با این رنگبندی حال و هوای مدرنی به محیط میبخشن و میتونن یه فضای گرم و صمیمی ایجاد کنن.

فرش های زیبا و مدرن

فرش های زیبا و مدرن

انواع فرش های مدرن

  • فرش شنل: دارای الیاف کوتاه و و طرح برجسته ای هست که اون رو در زمره ی فرش های سه بعدی قرار داده.
  • فرش فریز: ظاهرش شبیه به گلیم هست و از خصوصیات مهم اون میشه به عدم پرزدهی اشاره کرد.
  • فرش شگی: در بازار به عنوان فرش پرز بلند شناخته میشه که البته این موضوع باعث میشه که تمیز کردن فرش با کمک جارو یه مقدار سخت بشه چون گرد و غبار و مودا ریز در بین پرزهای اون تجمع پیدا میکنن.

فرش های زیبا و مدرن

فرش های زیبا و مدرن

دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها