|

جدیدترین فرش گبه برای آشپزخانه / رو زمینم میشه رو ابرا بود چون اینا خیلی نرم و لطیفن

در این مقاله یه سری از جدیدترین فرش گبه برای آشپزخانه رو بهتون نشون دادیم که میتونید از اون ها ایده بگیرید برای خریدتون.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- این روزا برای خیلی ها مهم هست که دکور خونشون زیبا باشه چون بالاخره هر کسی که میاد خونمون یه جورایی متوجه سلیقه ی ما میشه و در صورتی که خونمون شیک باشه آدم خوش سلیقه ای دیده میشیم و در صورتی هم که دکور نامنظم و بدی داشته باشه مسلما در نظر مهمونمون آدم کج سلیقه ای به نظر میاییم و البته که شاید در این بین بگید خب همه که طراح داخلی نیستن که راجبه بد بودن و یا خوب بودن دکور بتونن نظر بدن ولی خب یه سری چیز ها اصلا ربطی به تخصص داشتن نداره و آدم با نگاه کردن به اون ها به طور ناخودآگاه حس خاصی بهش دست میده که این حس میتونه خوشایند و یا ناخوشایند باشه پس در این راستا میخواهیم که در خصوص یکی از آیتم های بزرگ یعنی فرش گبه برای آشپرخانه براتون صحبت کنیم که بسیار آیتم مهم و حیاتی در دکور شما محسوب میشه.

خب ما ایرانی ها عادت داریم که گوشه به گوشه ی خونمون رو فرش پهن کنیم و اصلا از این که پا روی زمین خشک و سفت بذاریم خوشمون نمیاد بنابراین از فرش برای راه پله بگیر تا فرش برای جلو سینک ظرفشویی و... داریم که جالبه تنوع بالایی هم در هر کدوم از اون ها وجود داره و روز به روز هم به سمت زیباتر شدن میرن و خب برای درک زیبایی اون ها هم حتما نیازی به تخصص نیست چون انسان ناخودآگاه زیبایی ها رو دوست داره و جذب اون ها میشه برای همین هست که باید به زیبایی دکورتون اهمیت بدید حالا در ادامه بریم به سراغ چند چند نمونه از جدید ترین فرش گبه برای آشپزخانه و دونستن این که آیا گبه برای این فضا در هر دکوری مناسب هست یا نه؟

جدیدترین فرش گبه برای آشپزخانه

فرش گبه به کدوم فرش ها میگن؟

گبه در اصل به اون دسته از فرش ها اطلاق میشه که دارای خاب و پرزهای بلند همراه با گره های ضخیم هستن که این ویژگی ها کنار هم سبب شده که این محصول بسیار نرم و گرم باشه نسبت به سایر فرش ها. شاید براتون جالب باشه که بافت این فرش از مناطق جنوب غربی کشورمون و به دست عشایر آغاز شده و طرح اون ها به شکل ذهنی و انتزاعی و با الهام از طبیعت اطرافشون و جاندارن موجود در اون مجسم شده و با وزن سنگینی که به علت گره های شل و تعداد پودهای بیشتر  هست عرضه میشه.

حالا این روزا با صنعتی شدن فرش بافی این مدل فرش اصیل بین افراد بسیار طرفدار پیدا کرده که این موضوع به علت ماشینی بافته شدنش هست چون باعث شده قیمتش متعادل شه و به همین علت خیلی ها علاقمند و مایل به داشتن این مدل فرش ها با همون طرح های سنتی که عشایر بر روی فرش های دستباف گبه شون میزنن هستن. البته که فرش گبه ی دستبافت و ماشینی عینا مثل هم نیستن و از یه تفاوت هایی برخوردارن که خب این طبیعیه.

جدیدترین فرش گبه برای آشپزخانه

جدیدترین فرش گبه برای آشپزخانه

جدیدترین فرش گبه برای آشپزخانه

ویژگی های فرش گبه ی ماشینی

  • کیفیت گبه ماشینی:  گبه های ماشینی با تراکم 700 و 500 و حتی کمتر توی کارخونه ها تولید میشن و برای بافت اون ها از نخ هایی مثل پلی استر هیت و پلی پروپیلن استفاده میشه که بدون پرز هستن و در برابر ساییدگی هم مقاوم اند.
  • ابعاد گبه ماشینی: سایز رایج برای گبه های ماشینی بین تولیدکنندگان معمولا بین دو تا شش متر هست و دلیل بافته شدن در ابعاد کوچک این مدل فرش برخورداری اون از وزن بالا و پرزهای یک سانتی متری هست.
  • طرح های گبه ماشینی: طرح های این مدل از فرش ها با توجه به نمادهای سنتی و محلی عشایر مثل طرح گل، خشت، درخت، شیر، اردک و... انتخاب میشه.

جدیدترین فرش گبه برای آشپزخانه

جدیدترین فرش گبه برای آشپزخانه

جدیدترین فرش گبه برای آشپزخانه

استفاده از گبه برای آشپزخانه

گبه ها میتونن زیبایی خاصی به فضا و دکور شما ببخشن و متوجه هم شدید که بیشتر در ابعاد کوچک بافته میشن و استفاده از اون ها برای فضاهایی مثل آشپزخانه با توجه به این که تقریبا طرح های شلوغی دارن میتونه ایجاد یه نقطه ی کانونی زیبا باشه البته که باید توجه کنید که در صورتی به سراغ استفاده از مدل فرش ها با طرح های خاصشون برید که آشپزخانه ی شما خلوت باشه و خبری از وسایل زیاد در اون نباشه که باعث بشه فضا شلوغ و بی نظم دیده بشه بنابراین میشه گفت که استفاده از گبه ها در دکوراسیون های مینیمال و مدرن بیشتر سفارش میشه.

جدیدترین فرش گبه برای آشپزخانه

جدیدترین فرش گبه برای آشپزخانه

دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی