|

روی طبقات دکوری و شلف ها چیا باید بچینیم که خوشگل بشن؟ / اینجوری میشن همونی که میخوای

شای شما هم در دکوراسیون شلف هایی داشته باشید که ندونید باید روشون چه آیتم هایی قرار بدید تا خوشگل بشن که در اینجا همه چیر رو خواهید دانست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خونه با وسایل کوچیک و بزرگشه که میتونه جذاب بشه و به معنای واقعی دکوراسیون رو در خودش ببینه. اصلا همه چیز تو این دنیا به غیر از کلیات، با جزئیاتشه که میتونه تکمیل بشه و دیزاین و چیدمان خونه هم دقیقا همینه. مثلا شلف از دست قسمتهای خیلی جذاب تو خونه به حساب و میاد و جالبه که بدونید این آیتم از قرن بیستم تو دکوراسیون خونه ها بوده و همچنان هم هست و تاثیر گذاره. قدیم ندیما شلف ها تنها برای قرار دادن کتاب ها و کاغذ به کار میرفت، به خصوص اون تایم که کاغذ ساخته شد! اون تایم کابینتی در کار نبود که درب دار باشه و تمام شلف ها معمولی بودند، اما حالا این قسمت از خونه همه جورش هست و شما میتونید در هر مجای خونه شلف داشته باشید. اما خیلی وقتا سوال میشه که دقیقا روی این شلف ها باید چی خب بچینیم؟ اگر این سوال شما هم هست پس بهتره که با ادامه مطلب ما همراه بمونید که قراره به جوابش برسیم.

کتاب، کتاب و باز هم کتاب

در اینجا باید بگیم اولین و احتمالا بهترین ایده برای دکوراسیون خونه، قرار دادن کتاب ها داخل شلف ها می باشد. البته که کتاب یه وسیله تزئینی نیست، اما در واقع به همون میزان که مفیده، میتونه خوشگل کننده فضا هم باشه و حس و حال شلف های شما رو عوض کنه. اما کجای خانه؟ پذیرایی، اتاق خواب، اتاق کار و حتی آشپزخونه (اگر به کتاب آشپزی علاقه دارید).

راستی واسه تزیین کتابخونه هم ما مطلب داریم که حسابی میتونه کمک کننده باشه و این فضا رو تبدیل به بهشت کتابا کنه.

Untitled

دم عیده و تو تب و تاب بازیسازی خونه هستید و به دنبال ایده‌ های جذاب و نو واسه شلف می گردید؟ چیزی که دنبالش هستین میتونه تو معماری قدیمی ایرانی نهفته باشه! این روزا ترند شده و بهش میگن شلف "شلف توکار" اما قطعا میدونید که خونه‌ های ما ایرانیا از قدیم طاقچه داشته و هنوز هم داره که خب میشه همون شلف طور. کتابای مورد علاقتون رو در این مدل شلف‌ ها بچینید و هم یه خوشگلاسیون جذاب به خونتون هدیه بدین و هم کتاب ها در دسترس شما هستند.

Untitled

گل و گیاه هرجا که باشن میتونن جون بدن

یکی از آیتمایی که تو بیشتر خونه ها پیدا میشه، گلدان گیاه هستش. حتی اگه گیاهان بزرگ هم نداشته باشید، باز احتمالا چند شاخه پتوس رو دارید و ارشون نگهداری می کنید. همین گیاه های کوچیک و ساده رو با گلدان یا بطری آبشون روی شلف قرار بدید و ببینید با قیافه های خوشگلشون چه معجزه ای میکنن.

اگر گل و گیاهی که روی شلف میزارید رونده هم باشند، خب چند ماه بعد یه گلخونه کوچیک و بامزه هم تو اتاقتون دارین که هر روز بزرگ‌ تر میشن! رسیدگی به گل و گیاه به شکل روزمره و یا هفتگی، میتونه به نوعی مدیتیشن هم باشه. فقط چند دقیقه معاشرت با برگ‌ های سبز، دور از اضطراب‌ های روزمره حال شما رو خوب خواهد کرد.

Untitled

مجسمه های کوچیک و بزرگ؛ گوگولی های تاثیرگذار

اگه مثلا دوست دارید اکشن فیگور جمع کنید و اهلش هستید و به کاراکترهای فیکشن علاقمندین، با شلف‌ به فیگورها و مجسمه‌ های کوچیکتون نظم ببخشید. شلف‌ های شما تو اتاق کار و یا اتاق خواب میتونن یه نمایشگاه کوچیک از کلکسیون جذاب و با ارزش شما بسازند. البته که میتونین نمایشگاهتون رو به پذیرایی هم انتقال بدید.

یادتون نره که این ترکیب هیچوقت از مد نمیفته و قدیمی نمیشه: مجسمه‌ های کوچیک تزیینی کنار کتابای کوچیک و بزرگ باشن. در اینجا تنها کاری که باید انجام بدید گشتن تو مغازه‌ ها و آنلاین شاپ‌ ها به جهت پیدا کردن مجسمه ای هستش که دوست دارید و با سلیقتونه.

Untitled

مثلا شلف بالای این تخت رو ببینین و به آیتمای تزیینی داخلش دقت داشته باشین. این شلف تو کاره و از جنس چوب هم ساخته شده تا با بقیه متریال‌ های اتاق خواب، هارمونی پیدا کنه. البته که یه چراغ کوچیک توکار هم داخلش قرار داده شده تا شبا نقش چراغ‌ خواب رو داشته باشه.

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی