|

گل هایی که حساسیت زا هستند / پول نده به دکتر اگه پوستت خراب شده این گلا رو بنداز دور

در این مقاله در خصوص گل هایی که حساسیت زا هستند صحبت کردیم که بهتره بیخیال نگهداریشون بشید چون احتمال ایجاد آلرژی های پوستی و تنفسی رو دارن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- داشتن گل و گیاه در هر خونه ای میتونه زینت بخش خونه باشه و یه انرژی خوب و مثبت رو توی خونه حکمفرما کنه به همین علت خیلی ها دوست دارن که این زیبارویان رو که میتونن رنگ های مختلفی داشته باشن رو توی خونشون داشته باشن و با استفاده از اون ها یه زیبایی خاص و منحصر به فرد به دکور خونشون ببخشن و جالبه که شما میتونید برای هر قسمت از خونتون گل های خاص داشته باشید مثلا میتونید برای سرویس بهداشتی و حموم به سراغ این که چه گلی برای دستشویی مناسب است برید چون این گل ها شرایط خاصی رو تحمل میکنن و و با رطوبت زیاد میتونن به رشد و حیات خودشون ادامه بدن.

بنابراین گل و گیاه ها شرایط و خصوصیات خودشون رو دارن که برخی از اوقات این خصوصیات میتونن برای ما مضر باشن چون شاید براتون جالب باشه که بدونید در دل طبیعت یه سری از گل هایی که حساسیت زا هستند وجود دارن که که میتونن برای انسان و حیوان ایجاد آلژی کنن که البته در بین گل و گیاه های آپارتمانی این آلرژی خیلی کم احتمال مرگ داره ولی خب مسلما کسی دوست نداره که براش اتفاقات اینچینی بیفته خصوصا برای بچه ی کوچیکش و یا حیوون خونگیش بنابراین بهتره که گل هایی که حساسیت زا هستند رو بشناسیم و یا از نگهداری اون ها خودداری کنیم و یا در نگهداری از اون ها جانب احتیاط رو رعایت کنیم تا گزندی بهمون نرسه حالا در ادامه بریم سراغ معرفی چند نمونه از این گیاهان.

گل هایی که حساسیت زا هستند

فیکوس بنجامین از گل هایی که حساسیت زا هستند

فیکوس بنجامین رو میشه از جمله گیاهان زیبای آپارتمانی به شمار آوورد که شرایط نگهداری خیلی راحتی هم داره و هر کسی که یه مقدار از نگهداری گل و گیاه سر در میاره میتونه از این گیاه نگهداری کنه ولی موضوعی که راجبه این گیاه خاص وجود داره اینه که فیکوس حساسیت زاست و شاید براتون جالب باشه که این حساسیت مثل حساسیت به لاتکس هست.

زمانی که گرد و غبار از روی برگ ها و ساقه ی این گیاه وارد هوا میشه و خب در صورت مستعد بودن به آلرژی حساسیت بروز پیدا میکنه و همچنین در صورتی که پوستتون با شیره سمی این گیاه توسط دستتون برخورد پیدا کنه شاید علائمی مثل خارش و قرمزی ایجاد بشه بنابراین در صورت بالا بودن حساسیتتون پیشنهاد میکنیم که بیخیال نگهداری ازش بشید.

گل هایی که حساسیت زا هستند

ارکیده از گل هایی که حساسیت زا هستند

ارکیده رو میشه یه گیاه فوق العاده لوکس بشمار آوورد که که بسیار هم زیباست و میشه با اون به هر دکوری زیبایی بخشید ولی شاید براتون عجیب باشه که این زیبارو بی عیب نیست و در لیست گیاهان آپارتمانی که حساسیت زا هستن قرار داره و در صورتی که با این گیاه تماس پوستی داشته باشید احتمال داره که دچار عفونت های پوستی بشید! پس با این حساب توصیه میکنیم که در صورتی که سابقه ی آلرژی دارید و یا پوستتون خیلی حساسه یا بیخیال این گل بشید و یا به هیچ وجه لمسش نکنید.

گل هایی که حساسیت زا هستند

بنفشه آفریقایی از گل هایی که حساسیت زا هستن

برسیم به یکی دیگه از گیاهان واقع در لیست حساسیت زاها یعنی بنفشه ی آفریقایی زیبارو که اصلا به قیافه ی گوگولی که داره نمیخوره که حساسیت زا باشه ولی خب چهره کی ذات رو نشون داده که این دفعه ی دوم باشه! باید این نکته رو بدونید که برگ های تیره ی این گیاه گرد و غبار رو جذب میکنن و به همین علت نگهداری اون برای افرادی که نسبت به گرد و غبار حساس هستن اصلا توصیه نمیشه.

البته که شما میتونید برای جلوگیری از بروز این مشکل برگ های اون رو مرتبا با پارچه تمیز کنید و داخل اتاق خواب و نزدیک میز ناهارخوری قرارش ندید.

گل هایی که حساسیت زا هستند

پیچک از گل هایی که حساسیت زا هستند

برسیم به آخرین زیبا روی بی رحم از لیست گیاهان آپارتمانی که حساسیت زا هستن یعنی پیچک زیبا که خیلی بی دردسر و سریع رشد میکنه و میتونه هر فضایی رو به یه بهشت کوچیک تبدیل کنه و استفاده ی اون در خیلی جاها از جمله آمریکا بسیار رایج و مرسومه اما خب گفتیم که این گیاه حسایت زا هست و در صورت دست زدن به اون که نام دیگرش هم پاپیتال هست احتمال داره دچار عارضه هایی مثله قرمزی پوست، تاول و خارش بشید. 

همچنین گفته میشه که در صورت جوییده شدن برگ های این گیاه توسط بچه ها و یا حیوانات خانگی احتمال بروز مشکلات تنفسی بالاست بنابراین این گیاه رو باید دور از دسترس اون ها قرار بدید و در صورتی هم که این امکان براتون فراهم نیست با بیخیال اون شدن از این مشکل جلوگیری کنید.

گل هایی که حساسیت زا هستند

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها