|

گیاهانی که چهار فصل گل دارند / اینا مثل عشقایه الان دو روزه نیستن مهمون همیشگیت میشن

در این مقاله به معرفی گیاهانی که چهار فصل گل دارند پرداختیم که میتونید از بین اون ها اقدام به خرید و نگهداری کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا خیلی از افراد هستن که اقدام به نگهداری از گل و گیاه در خونه هاشون میکنن چرا که گل و گیاه علاوه بر اون که میتونن در یه دکوراسیون خوب نقش بسزایی داشته باشن میتونن باعث ساتع شدن انرژی مثبت هم باشن که همین حسابی توی روحیه ی افراد تاثیر عالی میذاره ولی خب این روزا که دیگه اواخر پاییز و بعد هم شروع زمستون هست یه جورایی طبیعت به خواب فرو رفته و خبری از گل و گیاه های سبز در باعچه و خیابون ها نیست و خیلی ها در اینجور مواقع دلشون میگیره در حالی که در دل طبیعت گیاهانی که چهار فصل گل دارند وجود داره که این افراد میتونن با نگهداری از اون ها همیشه بهار رو توی خونشون داشته باشن.

این که یه سری گیاهانی که چهار فصل گل دارند وجود دارند به خاطر این هست که این گل و گیاه ها از خودشون در شرایط مختلف مقاومت نشون میدن و تغییر فصل نمیتونه روی اون ها تاثیر بذاره و این روزا این گیاه ها میتونن بهترین انتخاب شما برای نگهداری در منزل باشن چرا که شما میتونید هر صبح با دیدن گل های زیبای اون ها چشم باز کنید و یه صفای دیگه به منزلتون ببخشید چون در حال حاضر زندگی ها آپارتمانی شده و خبری از حیاط و گلدون و باغچه توی اون نیست ولی شما میتونید طبیعت رو به دل خونه هاتون ببرید که در این راستا ما هم در ادامه چندتا از گیاهانی که چهار فصل گل دارند رو بهتون معرفی میکنیم، پس با ما همراه باشید.

گیاهانی که چهار فصل گل دارند

بنفشه از گیاهانی که چهار فصل گل دارند

گل بنفشه رو میشه یکی از پر طرفدارترین گیاهان آپارتمانیه همیشه سبز به شمار آوورد؛ این گیاه فوق العاده زیبا میتونه توی تمام طول سال کاشته بشه و گل بده. این گیاه دارای گلبرگ های نامنظم و درشت هست که روی اون ها یه سری لکه ها وجود داره. بنفشه تنوع رنگی زیادی داره و شما میتونید اون رو در رنگ های قرمز، سفید، بنفش، زرد، سرمه ای و یه سری از رنگ های دیگه مشاهده کنید. این گیاه چهره ی ظریفی داره و به همین دلیل قابل باور نیست که میتونه این همه در برابر سرما مقاوم باشه که توی زمستون هم گل بده.

برای این که بذر این گیاه رو بکارید بهتره که بستر کاشت اون رو با یه سری سمومی که قارچ کش هستن ضد عفونی کنید. شما میتونید این گیاه رو توی گلدون و داخل خونه و تراس داشته باشید و یا حتی توی باغچه ی خونتون بکارید.

گیاهانی که چهار فصل گل دارند

اسپاتی فیلوم از گیاهانی که چهار فصل گل دارند

این گل رو میشه جز اون دسته از گل و گیاهانی که همیشه سبز هستن به شمار آوورد که در هیچ فصلی شما رو ناامید نمیکنن و همیشه گل دارن و اتفاقا گل هاشون هم کوچیک و گوگولیه البته که این گیاه رو میشه سمی دونست چون که خوردن اون توسط بچه ی کوچیک و حیوانات خانگی میتونه آلرژی ایجاد کنه. این گیاه منحصر به فرد رو میشه از جمله گیاهان بومی در کلمبیا دونست که دارای برگ های سبز و کشیده و براق هست. یکی از خوبی های این گیاه اینه که به نحو احسن باعث تصفیه ی هوا میشه. یکی دیگه از ویژگی های این گیاه این هست که در مقابل نور کم از خودش مقاومت بالایی نشون میده.

با این حساب بهتره که در خصوص نگهداری اون به علت این که سایه دوست هست در مکانی سایه دار قرارش بدید. برای تقویت اون هم میتونید از پیت ماس، کود و خاک برگ استفاده کنید. میتونید برای تکثیر اون از کاشت مستقیم بذر اقدام کنید.

گیاهانی که چهار فصل گل دارند

گل بگونیا از گیاهانی که چهار فصل گل دارند

به طور کلی گیاهان آپارتمانی رو میشه به دو دسته که فقط برگ سبز دارند و یا گل دارند تقسیم کرد که بگونیا رو میشه از اون دسته ای به شمار آوورد که گلدار هست. این گیاه در اکثر موارد به شکل افشان و بوته ای رشد میکنه و گلدهیه اون از بهار تا پاییز ادامه داره و شاید براتون جالب باشه که بدونید این گیاه زیبا و خارق العاده دارای بیش از 900 گونه ی مختلف هست. این گیاه رو در بسیاری از فرهنگ ها برای ابراز احساست عاشقانه، احترام و آرزوی سلامتی به هم دیگه هدیه میدن. ارتفاع و قد بگونیا میتونه بین 25 تا 10 سانتیمتر باشه.

گیاهانی که چهار فصل گل دارند

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها