|

انقدر همه میگن استایل مونوکروم اصلا چی هست؟ / بیا و واسه زمستون یادش بگیر ته شیکیه

اگر علاقمند به پوشیدن سبک مونوکروم در استایل خود هستید اما نمیدونید دقیقا باید چه کنید، پس حتما به این مطلب سر بزنید که مختص شماست.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- استایل برای هر کسی چه خانوم و چه آقا، بخشی از  وجودیتش هستش چرا که میتونه لباس و نوع ترکیب بندی تیپ هرکسی نشون دهنده شخصیت و به نوعی بیانگر روحیات فرد هستش که با لباس به دیگران معرفی میشه. همه آدما دوست دارن خوشتیپ باشن اما خب خوشتیپی از نگاه هر کسی یه جور متفاوته و همه به یک سبک نیستند. تو دنیا میلیاردها انسان وجود داره که به جرئت میتونیم بگیم هر کدومشون یک جور سلیقه دارند چر که حتی اگر سلایق دو نفر شبیه به همم باشه باز کپ هم نیست! 

اما بگذریم و برسیم به اصل مطلبمون که در رابطه با یکی از پر طرفدار ترین سبک های استایل هستش. مد و فشن دنیای به شدت بزرگیه که سبک های مختلف و زیادی هم در خودش جای داده. مونوکروم یکی از اونهاست که محبوبیت بسیاری هم در جهان داره و میتونه سلایق مختلف رو به خودش جذب کنه چرا که سبکی تقریبا همه پسنده.

استایل مونوکروم

اصلا مونوکروم چی هست؟

اجازه بدین ساده شروع کنیم و بگیم. مونوکروم از دو بخش مونو یعنی (تک) و کروم یعنی (رنگ) تشکیل شده که در مجموع هم مفهوم "تک رنگ" رو میسازه. تحتمالا با همین معنی واژه تا حدود زیادی متوجه این سبک و ماهیتش شده باشید که خب مونوکروم از تک رنگ و یا طیف رنگی بسیار شبیه هم استفاده میکنه.

شاید تو ذهنتون بگین تک رنگ بودن که اصلا جالب نیست که خب باید بگیم صبر کنید و زود قضاوت نکنید. چرا که درسته که مونوکروم در راستای تک رنگ بودن حرکت داره، اما شما میتونید با تکیه بر قوانین و ترفندهای استایل مونوکرومیک یک ظاهر فوق العاده شیک برای خود بسازید. مونوکروم دو فلسفه اساسی داره که با رعایتش شما به استایلی زیبا خواهید رسید.

استایل مونوکروم

1- همیشه از طیف ها و سایه های رنگ مورد علاقتون استفاده کنید. مثلا اگر شیفته رنگ بنفش هستید میتونید تو انتخاب لباس ها و اکسسوری های خود برای استایل مونوکروم از انواع رنگ یاسی، ارغوانی، بادمجونی و بنفش‌ های روشن و تیره نیز استفاده داشته باشید و تنه به یک رنگ اکتفا نکنید.

2- شما خانوم زیبا، به بافت لباستون توجه داشته باشید. تنوع تو بافت لباس یکی از اصول اصلی در یک استایل مونوکروم می باشد چرا که به جلوه و زیبایی تمام عیار این سبک تیپ کمک خواهد کرد.

مثلا اگه یه رنگ خیلی روشن انتخاب می کنید که باهاش استایل کنید، بهتره که از بافت ها تکسچرهای مختلف لباس کمک بگیرید تا بشه اون ترکیب لباس رو از بی روحی درآورد. مثلا اینکه میتونید از انواع جنس های ابریشمی، کتانی، جیر، کبریتی، پشمی، کاموایی، حریر، ساتن و … استفاده داشته باشید و یا اینکه برای یکی از آیتم های لباستون از پارچه طرح دار مختصر مفید استفاده کنید تا ظاهر شما از اوم سادگی بیش از انداز در بیاد.

استایل مونوکروم

اکسسوری های استایل مونوکروم چجوری باشن بهتره؟

قطعا برای هر استابل باید اکسسوری و جزئیات مربوط به خودش ور انتخاب کنیم تا بتونیم یه ظاهر تکمیل بسازیم. مثلا اینکه اگر قراره مونوکروم لباس بپوشید، بهتره که از اکسسوری های متناسب با خود انتخاب کنید. در اینجا باید از رنگ‌ های مشابه یا رنگ‌ های مکمل استایل خود کمک بگیرید. مثلاً اگر استایل شما از بین رنگای گرم مثل نارنجی، قرمز، کرم و خردلی انتخاب شده، بهتره که انواع گردنبند طلا یا دستبند طلا به رنگ زرد رو انتخاب و استفاده کنید.

استایل مونوکروم

تو مونوکروم باید چی رو با چی بپوشیم؟

از اونجایی که مونوکروم سبکی هستش که محدودیتی در انتخاب مدل لباس نداره، دست شما باز هستش و به راحتی میتونید از انواع و اقسام آیتم ها درش استفاده داشته باشید، اما با این قانون که رنگ ها شباهت بسیار زیادی به هم داشته باشند و یا اینکه کاملا یک رنگ باشند. چه آقا و چه خانوم، برای بهره گیری از سبک مونوکروم بادی این قانون رو حفظ کنند تا ظاهری مونوکروم داشته باشند. مثلا شما فرض کنید که برای این روزهای سرد پاییزی یک شکت دارید به رنگ کرم که چهارخونه های کمی تیره تر داره. خب اشکالی نداره، شما میتونید این شکت رو همراه با یک شال و شلوار کرم رنگ و البته نیم بوت یا کتونی در تناژ کرم ست کرده و استفاده کنید. 

استایل مونوکروم

البته که در برخی از استایل ها هم دیده شده که کیف و کفش مثلا به رنگ مشکی بودن و شال و شلوار و مانتو یا شومیز و پالتو در یک طیف رنگی و یا دقیقا به رنگ هم هستند. این نیز مونوکروم محسوب میشه که در ادامه نمونه هایی از مونوکروم رو خواهیم دید

استایل مونوکروم

استایل مونوکروم

استایل مونوکروم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی