|

لباس مناسب خواستگاری مذهبی / جلسه ی اول اینطوری بدرخشی حسابی تو دل دوماد جا میگیری

خیلی از عروس خانوم های آینده به دنبال لباس مناسب خواستگاری مذهبی هستن که در این مطلب براشون گفتیم که باید چه ویژگی هایی داشته باشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا دیگه هر موقعیتی که توی اون قرار میگیریم برای خودش نیازمند استایل و لباس خاص هست مثلا شما نمیتونید توی عروسی که رفتید لباس سفید بپوشید چون این شب مخصوص عروسه و باید تنها کسی که میدرخشه عروس خانوم باشه با لباس سفیدش نه این که لباس سفید شما بیاد توی چشم و در صورتی که اینطور بشه شاید خیلی ها خیال کنن که شما یه فرد حسود هستید! بنابراین موقعیت شناسی و براساس اون لباس پوشیدن یکی از مهم ترین نکات در زندگی روزمره ی هر کسی محسوب میشن ولی در این بین یه سری از موقعیت ها هستن که خیلی خاصن و به همین دلیل برای درخشیدن در اون ها نیازمند یه استایل بی نهایت خاص هستیم مثل خواستگاری که در این بین خیلی ها به دنبال لباس مناسب خواستگاری مذهبی هستن.

میدونید که خیلی ها در خواستگاری های رسمی در ایران در صورتی که از قبل زیر نظر خونواده ها بین افراد شناخت وجود داشته باشه یه صیغه ی محرمیت میخونن و در این بین انگشتر هدیه داده میشه به عروس خانوم و نامزد میشن برای همین مهمه که لباس مناسب خواستگاری مذهبی داشته باشه عروس خانوم چرا که بالاخره بعدش عکس میگیرن و این عکس ها قراره یادگاریه یه عمرشون باشه و در صورتی که لباسی که میپوشه رو دوست نداشته باشه و اونقدرا براش جالب نباشه احتمالا بعدها با دیدن اون عکس ها احساس خوبی بهش دست نده بنابراین در ادامه میخواهیم ویژگی های لباس مناسب خواستگاری مذهبی رو خدمتتون عرض کنیم.

لباس مناسب خواستگاری مذهبی

برای لباس مناسب خواستگاری مذهبی سراغ چه آیتم هایی بریم؟

به عنوان یه بانوی مسلمان توی جلسه ی خواستگاری باید از لباس های محجوب استفاده کنید و به هیچ عنوان سراغ لباس هایی که فاقد این استاندارد هستن نرید.

بهترین لباس ها و آیتم هایی که میتونید توی خواستگاری از اون ها استفاده کنید شامل کت و شلوار ست و بلند، کت و دامن، پیراهن یه سره و سارافون به همراه شومیز هست.

در صورتی که فردی چادری هستید میتونید سراغ یه چادر مجلسی برید و به هیچ عنوان چادرهای معمولی که سر میکنید رو نپوشید و حتما چادرتون شیک و مجلسی باشه و لباس های ذکر شده رو هم از زیر اون بپوشید.

لباس مناسب خواستگاری مذهبی

جوراب حتما پاتون کنید چون اصلا جالب نیست که بدون جوراب باشید و حتما به بقیه ی اعضای خونواده هم بگید که جوراب بپوشن.

در صورتی که چادری هستید در شب خواستگاری هم با چادر ظاهر بشید و در صورتی که مانتویی هستید هم در شب خواستگاری با مانتوهای مجلسی و بلند و با رنگ های ملایم حاضر بشید و ادعا به چیزی که نیستید نکنید تا یه وقت توی ذوق خونواده ی دوماد نخوره که تو خواستگاری یه شکلی بودید و بعد از اون یه شکل دیگه!

یه نکته ای که باید اون رو رعایت کنید این هست که خب رنگ مشکی در فرهنگ ما شگون ندراه بنابراین بهتره که در مراسم خواستگاری از لباس های تیره و به رنگ مشکی استفاده نکنید چون ناخودآگاه حس بدی به طرف مقابلتون خواهید داد.

لباس های شما باید در نهایت رسمی بودن باشه و به هیچ وجه نباید سراغ استایل های اسپرت و راحتی برید.

لباس مناسب خواستگاری مذهبی

ویژگی های چادر مناسب برای خواستگاری

در شب خواستگاری از پوشیدن اون دسته از چادرهایی که سنگین هستن خودداری کنید چرا که ممکنه دست و پا گیر باشن، پس بهتره که چادر انتخابیه شما دارای یه جنس نرم و لطیف باشه.

بهتره که از چادرهای رنگی استفاده کنید و که از لحاظ رنگی با لباس هایی که زیر چادر پوشیدید هارمونی داشته بشه و به هیچ عنوان از چادر های تیره رنگ و مشکی استفاده نکنید.

بهتره که همون مقدار که از پوشیدن چادرهای سنگین خودداری میکنید از پوشیدن چادرهای لیز و سر هم خودداری کنید چرا که ممکنه وقتی که در حال حرکت هستید و یا چایی بردن زیر پاتون گیر کنن و از طرف دیگه جالب نیست که مدام در طول مراسم دستتون به چادرتون باشه که در حال لیز خوردنه.

لباس مناسب خواستگاری مذهبی

یه موضوع دیگه که در خصوص رنگ مناسب برای چادر وجود داره این هست که به تناسب رنگ اون با رنگ پوستتون هم اهمیت بدید.

در صورتی که یه مقدار تپل هستید از انتخاب اون دسته از چادرهایی که طرج های شلوغ و زیاد دارن خودداری کنید چرا که شما رو چاق تر نشون میدن بنابراین بهتره که به سراغ انتخاب و پوشیدن چادرهای ساده تر برید.

در صورتی که لاغر اندام هستین بهتره که سراغ اون دسته از چادرهایی برید که دارای طرح های گلدوزی هستن.

نکته ی دیگه ای که باید به اون در انتخاب چادر مناسب دقت کنید اینه که قد چادرتون باید متناسب با قد شما باشه و در صورتی که کوتاه تر و بلند تر از قد شما باشه مسلما جالب نخواهد بود.

لباس مناسب خواستگاری مذهبی

نکات دیگر درباره ی خواستگاری مذهبی

چه چادر بپوشید و چه مانتو بهتره که به جای شال از روسری با رنگ و طرح های زیبا و دخترانه استفاده کنید چرا که روسری حالت رسمی تری نسبت به شال داره. سعی کنید از پاپوش و یا صندل در خونه استفاده کنید و پا برهنه نباشید، در خصوص آرایش مناسب برای خواستگاری باید بگیم که سعی کنید از رنگ های بسیار ملایم استفاده کنید یعنی کافیه که یه کرم هم رنگ پوستتون داشته باشید بدون خط چشم و تنها با ریمل به مژه هاتون رنگ بدید و از یه رژ بسیار محو هم استفاده کنید چرا که قرار نیست تبدیل به یه آدم دیگه بشید در این مراسم و باید به خودتون شباهت داشته باشید.

لباس مناسب خواستگاری مذهبی

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها