|

مقایسه بهترین گوشی شیائومی با بهترین گوشی سامسونگ / کدومشون بهتره و ارزش خرید داره؟

در این مقاله به مقایسه بهترین گوشی شیائومی با بهترین گوشی سامسونگ پرداختیم که میتونه یه بار برای همیشه جواب این که کدوم بهتره رو بهتون بده.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شنیدید که میگن دست بالای دست بسیاره و این موضوع توی همه ی مسائل صدق میکنه مثلا کوچیک ترینش در رابطه با زیبایی هست که یه عالمه آدم خوشگل تر از شما هست ولی موقع ازدواج که میرسه شما به چشم یه نفر خوشگل ترین آدم روی کره ی زمین به نظر میایید و اون فرد دوست داره که زندگیش رو با شما تا آخر عمرش طی کنه حالا چرا این مثال رو زدیم؟ چون در مقاله ی امروز قصد داریم که در خصوص مقایسه ی بهترین گوشی شیائومی با بهترین گوشی سامسونگ براتون صحبت کنیم که هر کدوم از این دو برند در چشم یه عده بهترین هستن و این افراد دوست دارن که تا آخر از برند محبوبشون خرید کنن و به هیچ وجه تغییر ذهنیت نمیدن.

ولی در مقایسه ی بهترین گوشی شیائومی با بهترین گوشی سامسونگ هم قصد ما این نیست که ذهنیت شما رو عوض کنیم چون تنها قصدی که داریم یه اطلاع رسانی و مقایسه ی ساده هست چرا که این دو برند در ایران طرفدارهای زیادی دارن و یه جورایی بازار رو توی دستشون گرفتن و تو یه رقابت تنگاتنگ و سخت با هم هستن و برند کره ای سامسونگ میخواد که مچ برند چینی شیائومی رو بخوابونه و بالعکس و به همین خاطر هم در رنج های مختلف گوشی تولید میکنن برای همین ما در این مقاله سعی کردیم که به مقایسه ی بهترین گوشی شیائومی با بهترین گوشی سامسونگ رو از برخی از جهات تا ببینیم زور کدوم به اون یکی میچربه!

مقایسه بهترین گوشی شیائومی با بهترین گوشی سامسونگ

مقایسه ی بهترین گوشی شیائومی با بهترین گوشی سامسونگ از لحاظ دوربین

در اولین مقایسه ی این دو برند با هم میریم سراغ دوربین که این روزا برای خیلی از افراد یکی از مهم ترین قسمت های گوشی محسوب میشه و این درحالی هست که خیلی ها گوشی رو به خاطر دوربینش میخرن و براشون مهمه که کیفیت این بخش از گوشیشون بسیار بالا باشه. در این بین سامسونگ ور میشه یه پیشگام در ارتقای کیفیت دوربین شناخت که گوشی های پرچمدار خودش رو به تنظیمات پیشرفته ی دوربین مجهز کرده اما در این بین یه جورایی شیائومی بازار سامسونگ رو با کیفیت های عجیب و غریبی که ارائه میکنه یه مقداری متزلزل کرده و افراد رو دو به شک کرده که سامسونگ بخرن یا شیائومی؟

چون در این سال های اخیر قسمت دوربین برای شرکت شیائومی تبدیل شده به یکی از دغدغه های بسیار مهم و با تلاس های فراوانی که داشته تونسته در این سال ها اخیر اسم خودش رو جزء برترین ها در زمینه ی دوربین ها ثبت کنه و در حال حاضر میشه به جرئت گفت که توی یه سری از محصولات خودش طوری عمل کرده که حتی اپل و سامسونگ رو هم میتونه بذاره جیب بغش و شما با خرید  یه گوشی در اصل دارید پول دوربین رو میدید! مثلا شیائومی با مدل Mi 11 Ultra هنوز تونسته در زمینه ی دوربین اون بالا بالاها قرار بگیره با وجود این که دو سال از عرضه ی این گوشی میگذره. با این حساب میشه امتیاز دوربین رو به شیائومی داد.

مقایسه بهترین گوشی شیائومی با بهترین گوشی سامسونگ

مقایسه ی بهترین گوشی شیائومی با بهترین گوشی سامسونگ از لحاظ سرعت

این اواخر سامسونگ یه مقدار توی تراشه ها و پردازنده ها ضعیف عمل میکرد اون هم توی گوشی های پرچمدار خودش و به همین دلیل شیائومی جام سرعت رو ازش قاپیده بود و میتاخت ولی خب سامسونگ هم به خودش اومد توی  سری S23 خودش رفت سراغ  اسنپدراگون 8 نسل 2 و دوباره به میدان رقابت برگشت تا در زمینه ی سرعت با شیائومی در جدال باشه. اما با جرئت میشه گفت که شیائومی در گوشی های پرچمدار خودش از نظر سرعت نسبت به سامسونگ برتری داره چون به طور مثال شیائومی توی 12T Pro خودش از یه تراشه ی اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره گرفته که نسبت به همتای خودش در سامسونگ یعنی S21 fe که دارای تراشه ی اگزینوی 2100 هست سرعت و عملکرد بهتری داره. 

با این حساب باید در این زمینه هم باید بگیم که در صورتی که سرعت و قسمت های سخت افزاری گوشی براتون مهم هست به ویژه برای انجام بازی های سنگین بهتره که به سراغ مدل های شیائومی برید.

مقایسه بهترین گوشی شیائومی با بهترین گوشی سامسونگ

مقایسه ی بهترین گوشی شیائومی با بهترین گوشی سامسونگ از لحاظ باتری

این بخش از مقایسه ی بهترین گوشی های سامسونگ با بهترین های شیائومی که مربوط به باتری هست یه مقدار دشواره چون هر دو برند در زمینه ی باتری خیلی شبیه هم و نزدیک به هم عمل کردن اما سامسونگ از نظر شارژدهی توی پرچمدارهای خودش خیلی بهتر از شیائومی خودشو نشون داده اما خب وقتی سرعت رو در نظر میگیریم میشه شیائومی رو برنده ی میدون دونست چون با سرعت بیشتری شارژدهی رو انجام میده چون اکثر گوشی های پرچمدار ساسمونگ از فست شارژ 45 واتی پشتیبانی میکنن و این در حالیه که رده بالاهای شیائومی از فست شارژ 120 واتی پشتیبانی میکنن و حسابی سرعت بالایی در شارژ شدن دارن.

با این حساب میشه گفت که برند سامسونگ در زمینه ی نگهداری شارژ و برند شیائومی در زمینه ی سرعت شارژ از هم پیشی میگیرن.

مقایسه بهترین گوشی شیائومی با بهترین گوشی سامسونگ

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی