|

فرش های مناسب اتاق کودک رو چطور انتخاب کنیم؟ / مامان اتاق دلبندتو اینجوری قشنگ کن

برای انتخاب فرش های مناسب اتاق کودک باید یه سری از موضوعات رو مثل جنس مناسب ، رنگ و... رو در نظر بگیرید که در این مقاله بهشون پرداختیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از دغدغه هایی که برای افراد خصوصا مادرها وجود داره این هست که فرش های مناسب اتاق کودک کدوم فرش ها هستن و اصلا برای اتاق بچه هاشون باید فرش بخرن یا نخرن؟ چه رنگی باشه؟ از چه جنسی باشه و… برای همین خیلی از والدین بین انتخاب فرش های نرم تر و یا ماندگار تر گیر میکنن و به یه دوراهی میرسن چون میدونید که خریدن فرش خودش یه پروسه ای داره و نگهداری از اون یه پروسه ی دیگه و خب مسلما بچه ها هم اونقدرا که باید و شاید نگران این موضوع نیستن که چه کسی قراره بشوره و تمیز کنه!

با این حساب انتخاب فرش های مناسب اتاق کودک میتونه سخت تر از پیش باشه چون حالا ابعاد دیگه ای هم در این موضوع هست که باید در نظر گرفته بشه چون اتاق بچه ها از جمله جاهایی هست که توی خونه خیلی پر رفت و آمد هست و امکان کثیفی و شلوغی مثل ریختن مواد غذایی و خوراکی و اسباب بازی ها در اون خیلی بالاست و به همین خاطر دیگه گوگولی بودن فرش نیست که اولین اولویت ماست بلکه علاوه بر زیبایی و رنگ، دوام و جنس اون هم مدنظر خواهد بود که حالا در این مقاله براتون یه سری ویژگی هایی که فرش های مناسب اتاق کودک باید داشته باشه رو بیان کردیم تا انتخاب بهتری داشته باشید، پس با ما همراه باشید.

فرش های مناسب اتاق کودک

فرش بهتره یا لمینت؟

برای دونستن ویژگی های فرش های مناسب اتاق کودک اول باید این موضوع رو مورد بررسی کنید که علاقه دارید که برای اتاق بچه تون فرش تهیه کنید و یا کفپوش لمینت که به همین منظور مزایا و معایبی رو که هر کدوم از این موارد دارند رو براتون بیان کردیم.

لمینت چه مزایا و معایبی داره؟ از مزایا ی این کفپوش میشه به مقاومت در برابر لکه و نگهداری آسان اشاره کرده و از معایب اون هم میشه به این موضوعات که زیر پا سخت هست و ممکنه بچه موقع افتادن روش آسیب ببینه، ایجاد سر و صدا و گرم و راحت نبودنش به اندازه ی فرش پرداخت.

استفاده از فرش برای اتاق کودک چه مزایا و معایبی داره؟ از مزایای استفاده ی فرش میشه به عایق گرما و سرما بودنش، نرم بودن، کم شدن سر و صدا و مقرون به صرفه بودنش اشاره کرد و از معایبش هم میشه به نگهداری لکه در خودش و هزینه بر بودنش موقع تعویض اشاره کرد.

فرش های مناسب اتاق کودک

با این حساب فرش مناسب اتاق کودک هست یا نه؟

به طور کلی میشه گفت که فرش میتونه بهترین کفپوش برای اتاق کودک به شمار بیاد ولی برای این که کاملا از این موضوع مطمئن بشید چندتا دلیل دیگکه براتون ذکر کردیم.

  • ایمنی بیشتر کودک: این که بچه ها در حین بازی زمین بخورن یه امر عادی به حساب میاد و مسلما واضح هست که افتادن رو سطح سفت و یا زمین میتونه آسیب بیشتری به اون ها برسونه ولی وجود فرش میتونه شدت ضربه رو کم کنه.
  • کم شدن سر و صدا: بچه ها روی هر سطحی که بخوان بپرن بالا و پایین و بازی کنن سر و صدا ایجاد میکنن که این پرش و بازی ها روی فرش میتونه صدای کمتری تولید کنه و حتی راه رفتن روی فرش هم کم صدا تره و بنابراین اگر بچه تون خوابش سبک هست و میخواهید که توی خواب بهش سر بزنید پهن کردن فرش روی کف بهترین گزینه هست.
  • نگهداری بیشتر گرما: فرش یکی از بهترین کفپوش هاست که هم نرمه و هم گرم و به همین دلیل برای خوابیدن بی موقع بچه ها هم مناسبه.

فرش های مناسب اتاق کودک

الیاف فرش های مناسب اتاق کودک

مسلما میدونید که نوع الیافی که توی انواع فرش ها استفاده شده روی نرم بودنشون، موندگاریشون، قابلیت تمیز شدنشون و عایق بودنشون تاثیر بسزایی داره که اگر به طور کلی بخواهیم از الیاف فرش ها براتون بگیم باید در دوسته ی کلی اون ها رو به الیاف طبیعی که از حیوانات و گیاهان به دست میاد مثل پشم و کتان و به الیاف مصنوعی مثل پلی استر و پلی پروپیلن تقسیم کرد.

حالا احتمالا براتون سوال هست که خب کدوم یک از این دسته از الیاف میتونه توی فرش ها ی مناسب اتاق کودک استفاده بشه؟ که در جواب باید اینطور گفت که مسلما واضح هست که الیاف طبیعی عالی هسن ولی موضوعی که در خصوص اون ها وجود داره این هست که در صورت کثیفی و لکه افتادن روشن هزینه های تمیز کردنشون خیلی گرون تموم میشه بنابراین الیاف مصنوعی به علت خاصیت ضد لک داشتن، دوام بالا و مقرون به صرفه بودن خیلی بهتر هستن و از بین این الیاف هم پلی پروپیلن پر فروش تره.

فرش های مناسب اتاق کودک

انتخاب رنگ فرش مناسب اتاق کودک

انتخاب رنگ برای فرش اتاق کودک میتونه سلیقه ای باشه و البته که به دکوراسیون کلی شما هم بستگی داره که در این خصوص انتخاب رنگ های تیره میتونه یه مقدار فضا رو دلگیر کنه ولی در عوض لکه ها رو نشون نمیده و رنگ های روشن هم با وجود این که لکه ها رو نشون میدن محیط رو دلباز تر نشون میدن، با این حساب شما اول باید اولویت های خودتون رو مشخص کنید که چه چیزی از فرش میخواهید ولی به طور کلی گفته میشه که رنگ اتاق خواب بچه ها باید ترکیبی از رنگ های سرد و گرم رو باهم داشته باشه و اعتدال در انتخاب رنگ ها باید برقرار باشه که برای کمک به شما اثرات چندین رنگ رو گفتیم.

  • استفاده از رنگ سبز در اتاق کودک باعث افزایش توانایی و تمرکز اون روی خوندن و مطالعه میشه.
  • استفاده از رنگ آبی باعث کاهش اضطراب و استرس شده و اثرآرام بخشی داره.
  • استفاده از رنگ ساده و سازش پذیر سفید که یه رنگ خنثی هست باعث میشه که بتونید توی انتخاب رنگ های دیگه آزاد تر باشید.
  • استفاده از رنگ زرد باعث افزایش تمرکز میشه چون این رنگ سرشار از شادی و انرژی هست.
  • در خصوص استفاده از رنگ قرمز باید بگیم که در صورتی که این رنگ رو با رنگ های سر مثل آبی نفتی ترکیب کنید یه محیط شاداب و پر انرژی خلق میکنید.

فرش های مناسب اتاق کودک

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها