|

راهنمای خرید تخت خواب ؛ چه تویی که خوابالویی چه تویی که جغدی اینجوری تخت بخر حال کن

راهنمای خرید تخت خواب

برای خرید یک تخت خواب خوب بهتره که به یکسری نکات توجه داشته باشید چرا که تخت جای خواب و استراحت شماست و تاثیر متقیم روی روح و جسم داره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قطعا برای یک انسان همونطور که آب و غذا مهمه و بهش اهمیت میده، برای سلامت روح و جسم شما خواب هم به شدت اهمیت داره و باید مورد توجه قرار بگیرد. استراحت و آرامش وقتی صورت میگیره که شما در محیطی آروم و متناسب با روحیات خودتون قرار بگیرید. خواب نیز هم برای پوست و مو و انواع مریضی ها اهمیت داره و هم برای روحی که در روزمره خسته شده و نیاز به رهایی از این دنیا و سختیاش داره. 

خب میدونید که همه این صحبتا برای چیه! قطعا برای خواب و اتاق خواب و محل خواب! داشتن یک اتاق خواب درست حسابی نیازمند آیتمای مختلفه که هم میتونه رنگ اتاق باشه و هم وسایلی که درش قرار داده شده و هم تخت خوابی که قراره شما رو از مرز این دنیا خارج کنه و به خواب ببره. پس در خرید تخت خواب خود دقت کنید.

راهنمای خرید تخت خواب

نکات مهم در رابطه با خرید درست تخت خواب

شاید براتون سوال بشه چه دقتی، که خب باید در پاسخ بگیم برای اینکه یک تخت خواب بتونه نیاز های شما رو برآورده کنه و تاثیر مفیدی روی زندگی و لایف استایل شما داشته باشه، باید به چند نکته دقت کنید. متراژ اتاق خواب چرا که اگه اتاق کوچیک باشه و تخت بزرگ بیشتر باعث شلوغی و ناراحتی اعصاب شما میشه. مورد بعدی دکوراسیون اتاق خوابه که باید تخت به دکور بیاد تا هماهنگی خوبی ایجاد بشه و در نهایت باز هم جورواجور شدن اتاق باعث ناراحتی روح شما نشه.

و البته از همه مهمتر بودجه شما که خیلی اهمیت داره که تا چه اندازه میخواید هزینه کنید و باید توجه داشته باشید تا فرای اونچه که انتظار دارید نره و باز هم موجب ناراحتی روان شما نشه!!

راهنمای خرید تخت خواب

سایز و شکل تخت خواب خیلی مهمه

قبل از خرید تخت خواب بهتره که دقت به سایز و ابعاد تخت انتخابیتون داشته باشید که با ابعاد متناسب باشن. چرا  که شما قراره برای اون تخت روتختی و تشک هم خریداری کنید، بنیابراین با توجه به شکل و ابعاد تخت میتونید به راحتی هر مدلی که دوست داشتید مثلا روتختی انتخاب و خریداری کنید بدون اینکه ازم باشه بخاطر ابعاد عجیب تختتون از این مغازه به اون مغازه برید!

حالا دلیل این صحبتا چیه؟ اینه که میدونید تو این دوره زمونه اشکال تخت ها تغییر کرده و خیلی از اونها به شکل دایره هستند که این موضوع واقعا کار شما رو سخت میکنه و شاید مجبور ده دوخت بشید!

راهنمای خرید تخت خواب

تشک تخت خواب رو بر این اساس بخرید

اما پس از خرید تخت قطعا برای خرید تشک هم باید دقت های لازمه رو داشته باشید. چرا که ادما با هم فرق دارن و یکی دوست داره تا در شرایطی خنک استراحت کنه  یکی دیگه گرمای اطراف و زیر و روش رو بیشتر میپسنده. یکی علاقمنده تا تشکی نرمالو و فرو رونده داشته باشه و دیگری بر روی تشک های سفت و بدون حرکت راحت تره، که خب همه این موارد به خرید تشک شما بستگی داره.

اما با همه این تفاسیر و هه این تفاوتها، چند وجه مشترک در رابطه با خرید تشک وجود داره که شما باید بهش دقت داشته باشید.

۱. راحت بودن بودن حمل‌ و نقل تشک

۲. گردش هوای کافی در داخل تشک

۳. خریدن روکش ضد رطوبت برای تشک

۴. مقدار ارتجاعی بودن تشک خواب

۵. کم و یا ضد حساسیت زا بودن تشک

۶.  عدم شکل ‎پذیری و به جا موندن رد به دلیل فشار بر روی تشک

راهنمای خرید تخت خواب

جنس تخت خواب چی باشه خوبه؟

تخت خواب چوبی: اما قطعا جنس خود تخت خواب هم اهمیت بسیار بالایی داره. مثلا جنس چوبی به شدت پر طرفداره .و از طرفی هم از دست جنس های به شدت عمری هستش که حتی به گفته برخی، شما با خرید یک تخت خواب چوبی میتونید مادام العمر روش حساب کنید. تخت های چوبی کم صدا ترین و یا شاید هم بی سر و صدا ترین جنس تخت خواب هستش که خب این گزینه هم یه آپشن خیلی مهمه در کیفیت خوابه!

تخت خواب فلزی: این سبک از تخت خواب ها مقاومت بسیار بالایی دارند اماااا نکته مهم اینجاست که اگه شما خواب بسیا سبکی دارید به طوری که کسی از کنارتون رد هم میشه از خواب میپرید، پس اصلا سمت این جنس تخت خواب نرید چرا که خواب شما رو حسابی حروم میکنن از بس که پر سر و صدا هستند. ناگفته نمونه اگر انتخاب شما تخت خواب فلزی هستش از رطوبت و آب هم دور نگهش دارید چرا که خیلی زود پوسیده میشه و زنگ میزنه.

تخت خواب ام دی اف: تخت خواب های از جنس ام دی اف از خونواده همون تخت های چوبی هستند اما با این تفاوت که از چوبی و فلزی دوام کمتری دارند و نکته ای که باعث پر طرفدار شدن اونها شده، تنوع در رنگ و طرحشونه.

راهنمای خرید تخت خواب

رنگ تخت خواب چی میگه؟

قطعا رنگ تخت خواب شما به شدت مهمه و بادی هارمونی خوبی با دیگر دکور اتاق داشته باشه، چرا که همه ما میدونیم و به این موضوع اعتقاد داریم که رنگ و طرح خیلی سلیقه ای هستش و از اونجایی که تاثیر مستقیم روی روح و روان ما داره، پس باید یه انتخاب درست باشه چرا چون هر رنگ یه خاصیت منحصر به فرد داره. 

تخت خواب قلب تپنده اتاق شماست پس حتما به رنگش و هارمونیش دقت کنید.

راهنمای خرید تخت خواب

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی