|

ماشین مثل بچه ی آدم میمونه باید حسابی بهش برسی! با این ترفندا ماشینتو عروس کن، حرفه ای

تمیز کردن ماشین توی خونه با در نظر گرفتن یه سری از نکات میتونه خیلی حرفه ای و اصولی انجام بشه که باعث صرفه جویی توی هزینه ها هم میشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یادتونه یه زمانی وقتی یه ماشین کثیف کنار خیابون بود، همیشه یه نفر بود که بامزه بازیش بگیره و رو ماشین بنویسه لطفا مرا بشویید! الان دیگه فک کنم نسل اینجور آدما منقرض شده باشه؛ چون همه این موضوع رو قبول دارن که انقد مشغله ها زیاد شده که فکر کنم شستن ماشین در مقابل اون ها اصلا جایگاه خاصی نداشته باشه! حالا موضوعی که هست اینه که بعضی وقتا خب آدم ناچاره که بین کارهاش یه تایمی رو برای بردن ماشینش به کارواش در نظر بگیره ولی امان از وقتی که توی کارواش اونجوری که باید ماشین رو تمیز نکنن و یه جوری مرده شوری کنن بره!

حتی فکرش هم قشنگ نیست چون هم وقتتو گذاشتی، هم هزینه صرف کردی ولی آخره کار اون چیزی که دوس داشتی نشده و احتمالا اگه بعد از کارواش با کسی هم قرار داشته باشی و پیشش بگی که ماشین رو بردی کارواش، یه نگاه عاقل اندر سفیهی بهت بندازه که خیلی بده! خب حالا چاره ی کار چیه برای این که ماشینتون اونجوری که دوس دارید تمیز بشه و برق بزنه یه جوری که اصلا وسط خیابون ماشین شما از شدت تمیزی تک باشه، حالا مهم نیست مدلش چی باشه! شستن ماشین ترفند های زیادی داره که هر کدوم تاثیر خودشون رو دارن، حالا ما توی این مقاله سعی کردیم بعضی از این ترفند ها رو که آدمای حرفه ای انجامشون میدن رو براتون بگیم که باهاشون خودتون هم میتونید توی یه عصر جمعه و در کمترین زمان و به آسونی، ماشینتون رو مثل دسته ی گل کنید، پس با ما همراه باشید.

ماشین22

قبل از شستن ماشین بهش آب بزنید

دقت کنید که بعضی ها شاید این اشتباه رو بکنند که برای شروع کار، مواد شوینده رو در ابتدا به ماشین بزنن که باید بگیم این کار بسیار بیهوده هستش چون فقط شن، کثیفی و گرد و غبار به ماشین مالیده میشن، پس باید برای شروع کار با آب تمیز سطح ماشین رو شست و تا جایی که امکان داره از شر کثیفی های ظاهری اون خلاص شد.

از مایع شستشوی مخصوص ماشین استفاده کنید

بیشتر افرادی که ماشینشون رو توی خونه میشورن، برای شستشوی اون از مایع ظرفشویی استفاده می کنن که باید بگیم این کار اشتباهه! چرا که همچین مواد شوینده ای بیش از اندازه سخت هستند و روغن های موجود و ضروری بدنه ماشین رو پاک می کنند که این موضوع میتونه باعث پایین اومدن عمر رنگ ماشین بشه، بنابراین بهتره شوینده مناسب این کار رو تهیه کنید.

ماشین7

استفاده از دستکش میکروفایبر به جای اسفنج

در مواقعی که برای شستن ماشین از اسفنج استفاده میکنید، ذرات شن و گرد وغبار به داخل منافذ اسفنج نفوذ میکنن و حتی با چلوندن اسفنج هم این ذرات داخل اون باقی میمونن و عملکرد اسفنج رو شبیه یه کاغذ سنباده میکنن که دیگه نیازی نیست بگیم چه بلایی سر بدنه ی ماشینتون میاره، بنابراین برای شستشوی ماشینتون حتما از دستکش میکروفایبر مخصوص این کار استفاده کنید، چون موقع شستشوی این دستکش، ذره ای روی اون باقی نمیمونه.

استفاده از دو سطل

برای شستشوی ماشین در منزل حتما از دو سطل استفاده کنین؛ یکی برای کف و آب تمیز  و اون یکی هم برای آب شستشو. هر دفعه بعد از پاک کردن، دستکش رو داخل آب سطل بکنید و بچرخونید تا کامل تمیز بشه، بعد اون رو داخل سطل کف و آب ببرید و باهاش قسمت دیگه ای رو پاک کنید. وقتی تمیزکاری یه طرف ماشین تموم شد قبل از این که طرف دیگه رو شروع کنید، برای این که آب و کفی که درست کردید تمیز بمونه، آب سطل شستشو رو عوض کنید.

ماشین33

داخل ماشین رو از بالا تمیز کنید

بعد از خشک کردن بدنه، نوبت به تمیز کاری داخل خودرو میرسه؛ اکثر افراد تمیز کردن داخل ماشین رو با جارو کردن کفپوش ها شروع میکنن، که باید بگیم این کار فقط و فقط باعث میشه که گرد و غبار از صندلی ها، درها و داشبورد به سمت عقب ماشین که کفپوشش رو تازه تمیز کردید بره، پس باید تمیز کردن داخل رو از قسمت هایی بالایی ماشین بجز کف شروع کنید و تمیز کردن کفپوش ها رو در مراحل انتهایی انجام بدید.

داشبورد رو با یه اسفنج غیرسیلیکونی تمیز کنید

اسپری های سیلیکونی داشبورد، باعث به وجود اومدن یک رد روی داشبور ماشینتون میشن که همین موضوع باعث میشه گرد و غبار بیشتری روی داشبورد بشینه و کار شما برای تمیز کردن در دفعات بدی سخت تر بشه و مورد دیگه درباره این اسپری ها برق انداختن داشبورده که این براقیت باعث ایجاد انعکاس روی شیشه جلو میشه که این انعکاس موقع رانندگی خصوصا در شب، بینایی شما رو کم میکنه که این موضوع خطرناکه، بنابراین بهتره که برای تمیز کردن داشبورد از اسفنج غیر سیلیکونی استفاده کنید.

ماشین0

شیشه ها داخلی رو برق بندازید

امضای پایانی کار شما برق انداختن شیشه های داخل هستش، دقت کنید که این مرحله باید در انتهای همه ی موارد انجام بشه چرا که اگر قبل از پاک کردن داشبورد این کار رو انجام بدید، مجبور خواهید بود که مجددا شیشه ها رو تمیز کنید. تمیز کردن شیشه های داخلی در مرحله ی آخر باعث میشه که همه ی موادی که موقع تمیز کردن داشبورد و سینه ی ماشین روی شیشه ها نشسته، پاک بشه و شیشه ها برق بیفتن.

ماشین44

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها