|

خط اتوی لباس باید یه جوری باشه که هندونه رو قاچ کنه! این ترفندا رو راجبه اتو زدن بدون

اتو زدن از کارهای زمان بر هست خصوصا اگر حجم لباس هایی که باید اتو بزنید هم خیلی زیاد هست، با دونستن یه سری ترفندها و نکات این زمان کم میشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یه سری از کارهای خونه هستن که انجام دادنشون زمان زیادی رو از آدم میگیره مثلا اتو زدن که علاوه بر زمانبر بودنش بعضی وقتا میشه سخت ترین کار دنیا خصوصا اگر دیرت باشه و عجله داشته باشی، بلاهایی به سرت میاد توی این موقعیت که باورکردنی نیست، یهو بخار اتو کار نمیکنه، بخار رو میزنی کلا آب پس میده اتو و میزنه لباستو خیس میکنه، چون دیرت شده احساس میکنی اتو داره لفتش میده و دیر گرم میشه، میزنی که گرم بشه و میری یه بار دیگه توی آینه به خودت نگاه کنی میای میبینی یا خدا، اتو در حد یه آتشفشان مذاب، گرم شده و اگر یه درصد با لباست برخود پیدا کنه باید با اون لباس برای همیشه خداحافظی کنی!

در کنار همه ی این ها یه درصد اگر توی نحوه ی اتو زدن هم ناشی باشی که دیگه واویلا خدا خودش به دادت برسه ولی نگران نباشید توی این مقاله سعی کردیم یه سری نکات و ترفند که برای بهتر اتو زدن لازم هستش رو بهتون بگیم که دیگه توی این مواقع دستپاچه نشید و دست و پای خودتون رو گم نکنید. با این ترفند ها میتونید به یه اتوزن ماهر و خبره تبدیل بشید، پس با ما همراه باشید.

اتو4

نکات اتو کردن لباس

اتو زدن یه سری ملزومات و اقدام های اولیه میخواد که باید در قدم اول اون ها رو مهیا کنید، تا کارتون هر چه سریعتر و بهتر انجام بشه، خصوصا اگر با چروک های یه دنده لجبازی طرف هستید که قصد صاف شدن ندارن پس بهتره که مجهز سراغ اون ها برید، این اقدامات رو قدم به قدم براتون شرح میدیم.

تنظیم دما و آماده کردن میز اتو

اگر لباس هایی از جنس های مختلف دارید که نیاز به اتو زدن دارن، اول با نازک ترین پارچه شروع کنید و دمای اتو رو موقع روشن کردنش برای صاف کردن این پارچه ها توی کمترین حالت خودش قرار بدید، یه میز اتو و یا یک سطح صاف برای اتو زدن در نظر بگیرید و روش یه پارچه ی ضخیم پنبه ای پهن کنید، دقت کنید که میزتون ارتفاعش با زاویه ی دست شما موقع کار هماهنگ باشه.

داشتن یک پارچه ی پنبه ای و مرطوب

بعضی از لباس ها هستن که جنس ظریف و نازکی دارن، پس نباید که حرارت مستقیم اتو با اون ها تماس داشته باشه، چون امکان سوختگی لباس توی این شرایط خیلی بالا میره  که هم لباس رو از بین میبره و هم اتو رو کثیف میکنه چون قسمت سوخته ی لباس به اتو میچسبه، پس برای جلوگیری از همچین اتفاقی برای اتو زدن این لباس ها یه پارچه ی مرطوب و تمیز پنبه ای رو که ضخامت کمی هم داره روی لباس پهن کنید و اتو زدن رو شروع کنید، فقط دقت کنید که لباستون زیر پارچه جمع نشه که مجبور باشید دوباره اتو بزنید.

اتو99

اطلاع از برچسب راهنمای لباس

اکثر لباس ها یک برچسب در قسمت داخلی خودشون دارن که اطلاعاتی مثل دمای آب مناسب برای شستشوی اون لباس و همچنین دمای اتو در اون قید شده، پس بهتره این برچسب راهنما رو مطالعه کنید. همچنین بعضی از لباس ها هستند که نباید اتو بشن که توی برچسبشون این موضوع قید شده.

اولویت با پارچه های نازک است

اگر حجم لباس هایی که باید اتو بزنید خیلی زیادد هست باید اتو زدن رو با لباس های سبک و نازک شروع کنید و به مرور سراغ لباس های ضخیم برید، برای لباس های نازک درجه ی حرارت کم باشه، برای لباس های پشمی درجه متوسط باشه و در آخر برای لباس های نخی میتونید حرارت رو زیاد کنید.

برای گرفتن نتیجه ی بهتر لباس رو نم دار اتو کنید

ممکن هست که لباس هایی که کاملا خشک هستند با حرارت بالای اتو دچار سوختگی بشن و از طرف دیگه لباس هایی که خیس هستن هم باید با حرارت خیلی بالا اتو بشن که اگر حین اتو کردنشون لباس جمع بشه و و خط اتوی اشتباهی بیفته روش دوباره اون رو صاف کردن کار مشکلی هست، بنابراین بهترین زمان برای اتو کردن لباس ها موقعی هست که کمی نم دار هستن چون در این حالت کاملا صاف میشن و شما بهترین نتیجه رو میگیرید.

اتو

لباس های کثیف رو اتو نکنید

درصورتی که لباس شما کثیف هست، به هیچ وجه اون رو اتو نکنید چون در این صورت میکروب، باکتری و بوی عرق روی لباس وجود داره که با حرارت اتو به بافت لباس نفوذ میکنه و ثابت باقی میمونه.

رنگی بودن لباس ها را در نظر بگیرید

اگر لباس شما رنگی هست، بهتره که اون رو پشت و رو کنید و اتو بکشید تا دچاره تغییر رنگ نشه، همچنین اگر لباس شما مشکی هست بهتره که قبل از اتو زدن، روی اون یه پارچه نازک بندازید تا برق نیفته و رنگش روشن نشه، اگر لباس های مشکی شما برق افتاده میتونید برای برطرف کردن این مشکل داخل یک لیتر آب، سه قاشق سوپ خوری سرکه بریزید و با یه فرچه نرم این مایع رو با توجه به راه پارچه روی لباس بکشید.

اتو77

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها