|

دسر چی درست کنم؟

بدون فر چنان دسر شکلاتی ای درست کن که انگشتاتم بخوری؛ جون میده واسه وقت های بی حالی

اگر از اونایی هستی که با دیدن شکلات به وجد میان و عاشق دسر های شکلاتی اند میتونی خیلی راحت و ساده تو خونه یکی از خوشمزه ترین هاش رو درست کنی

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دسر ها و شیرینی ها یکی از خوشمزه ترین میان وعده هایی هستند که میشه مواقع بی حالی و بی حوصلگی رفت سر وقتشون مخصوصا اگر شکلاتی باشند و یه طعم لذیذ شکلاتی زیر زبون احساس بشه میتونه به کلی حال آدم رو از این رو به اون رو کنه. درست کردن کیک شکلاتی رو معمولا همه بلدند اما درست کردن یه دسر ویژه که توش علاوه بر شکلات مایع، پودر کاکائو و بیسکوییت شکلاتی هم داشته باشه میتونه ده امتیاز نسبت به باقی دسر ها و عصرونه ها جلو باشه، پس در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه یک دسر شکلاتی ویژه و منحصر به فرد رو با شما به اشتراک بگذریم که نه از مهم ترین ویژگی هاش اینه که به فر احتیاجی نداره.

دسر شکلاتی

مواد لازم برای دسر شکلاتی:

شیر مایع: 2 پیمانه

نشاسته ذرت: 2 و نیم قاشق غذا خوری

پودر کاکائو: 2 قاشق غذاخوری

شکر: 3 قاشق غذاخوری ( اما بسته به سلیقه خودتون که چقدر شیرین دوست دارید میتونید میزان شکر رو کم یا زیاد کنید )

کره هم دما با محیط: 15 گرم

شکلات تلخ: 70 گرم

خامه: 2 قاشق غذاخوری

بیسکوییت پتی بور شکلاتی: به میزان لازم

دسر شکلاتی

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در اولین مرحله برای درست کردن این دسر خوشمزه، شکر، پودر کاکائو و نشاسته ذرت رو داخل یک قابلمه مناسب میریزیم و خوب هم میزنیم تا گوله نشند سپس به آرومی شیر سرد رو به اون ها اضافه می کنیم و همزمان هم می زنیم تا مواد داخل شیر حل بشند در آخر قابلمه رو میگذاریم روی حرارت متوسط و همچنان هم زدن رو مرتب ادامه میدیم تا زمانی که تا مایعمون، کرمی، غلیظ و لطیف بشه، توجه کنید که اگر زیاد از حد هم روی حرارت بمونه مایع سفت میشه. بعد از این که مواد به شکل کرمی در اومدند شکلات تلخ ها رو هم بهشون اضافه می کنیم تا طعم شکلاتی تری بگیره.

در این مرحله کره هم دما با محیط و خامه رو به باقی مواد داخل قابلمه اضافه می کنیم و یک مقدار کم هم میزنیم و قابلمه رو از روی حرارت بر میداریم. بعد از این که مواد رو از روی حرارت برداشتیم همچنان هم زدن رو ادامه میدیم تا این که مواد کاملا یک دست و صاف بشند سپس روی ظرف رو پلاستیک میکشیم که هوا نکشه.

در مرحله بعد ظرفی رو که برای دسر در نظر داریم بر میداریم و یک مقداری از مواد رو داخل ظرف میریزیم تا کفش پوشیده بشه سپس یک لایه بیسکوییت پتی بور روی مواد کرم شکلاتی قرار میدیم و بعد دو باره یک لایه کرم شکلاتی و مجددا یک لایه بیسکوییت تا آخر. در نهایت برای تزئین می تونید از میوه، پود شکلاتی، بیسکوییت پودر شده یا هر چیز دیگه ای که دوست دارید استفاده کنید و نهایتا ظرف رو برای چند ساعت داخل یخچال بگذارید تا استراحت کنه و خودش رو بگیره.

امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از طعم و مزه این دسر خوشمزه و دوست داشتنی لذت ببرید و نظرات و پیشنهاداتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: atie_fgh

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی