|

انیمه خوب چی ببینیم؟

باغ کلمات یه انیمه عشقولی و خفن که باید دید؛ بیخیال عاشقیای پوست شیر ببین اینجا چه خبره

The Garden of Words

انیمه باغ کلمات یه استان درام و رمانتیک بی نظیره که حس و حال خاص و ویژه خودش رو داره و با هیچی نمیشه جایگزینش کرد.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- عشق مسئله ایست که این روز ها نه تنها در فیلم و سریال ها بلکه در انیمیشن ها هم به آن ها پرداخته می شود اما شاید هیچ انیمیشن و هیچ فیلم سینمایی ای نتواند آن طور که باید عمق یک عشق یا حجم گسترده این احساس را نشان دهد مگر یک انیمه خوب و حرفه ای که با جذابیت های بصری اش، جزئیات خارق العاده اش و با بزرگ نمایی های به جایش می تواند این حس عظیم را به نمایش بگذارد. در میان کارگردان های بزرگ و به نامی که تا به حال انیمه های خارق العاده ساخته اند یک نام بسیار درخشان است و آن هم نام ماکوتو شینکای است، مردی که می تواند با آثارش شما را از زمان و مکان جدا کند و به عمق انیمه خود ببرد. یکی از بهترین انیمه هایی که او در ارتباط با عشق ساخته است انیمه باغ کلمات می باشد که در ادامه نگاهی کوتاه به آن می اندازیم.

انیمه باغ کلمات

خلاصه خیلی کوتاه از انیمه باغ کلمات

در یک صبح بارانی در توکیو، تاکائو آکیزوکی، پسر 15 ساله ای که مشتاق طراحی و ساختن کفش است، تصمیم می گیرد تا درس و مدرسه را رها کند و در باغ زیبای توکیو به طراحی کفش بپردازد و در یکی از همین روز های بارانی او برای اولین بار زنی زیبا و در عین حال مرموز به نام یوکاری یوکینو را می بیند. تاکائو به او پیشنهاد می کند تا برای کفش های جدیدی بسازد و این مسئله باب آشنایی آن دو را با هم فراهم می کند و در تمام طول فصل بارانی آن ها به ملاقات هم ادامه میدهند و بدون این که حتا متوجه شده باشند، با در کنار هم بودن موفق می شوند تا نگرانی های نهفته در قلبشان را کاهش دهند؛ با انی حال همه چیز به همین زیبایی باقی نمی ماند و هر یک از آن ها همچنان درگیری های خاص خود را دارد و اگرچه که درگیر یک علاقه افلاطونی شده اند اما در آخرین روز های فصل بارانی رابطه آن ها در معرض آزمایش قرار می گیرد.

انیمه باغ کلماتانیمه باغ کلمات

چرا باید انیمه باغ کلمات را ببینیم؟

اول از همه باید به این نکته اشاره کنیم که کارگردان این انیمه کوتاه و بی نظیر ماکوتو شینکای می باشد مردی که به میازاکی جدید معروف است و کارهای بی نظیری مانند انیمه نام تو را ساخته است پس اگر اهل تماشای انیمه باشید خوب میدانید که او چقدر در کارش وارد است و تا چه اندازه قرار است با داستانی جذاب و رمانتیک رو به رو باشید. شینکای در این انیمه به مفهوم عشق می پردازد و بعد تنهایی بیکران آدمی را با استفاده از بارش توامان باران در پارک  شینجوکو گیوئن به تصویر میکشد. در این انیمه، کفش که استعاره‌ای از زندگی است در دستان پسری نوجوان قرار می‌گیرد که میداند چطور باید آن را بدوزد اما شیوه هدفمند یا تصمیمی جدی برای سرو سامان دادن به این توانمندی خود ندارد. باغ کلمات علی رغم پایان بندی عجیب و غیر منتظره اش که مخاطب را بهت زده می کند و انگار پایانی باز دارد در طول داستان چنان با ریز به ریز جزئیات مخاطب را درگیر داستان می کند که زمان و مکان را فراموش خواهید کرد.

انیمه باغ کلمات

بازخورد های انیمه باغ کلمات

به گزارش شایانیوز، همان طور که انتظار می رفت انیمه باغ کلمات با نقد های عموما مطلوب و خوبی مواجه شد چه از جانب منتقدان و چه از جانب مخاطبین و توانست در سال 2013 به عنوان برترین انیمیشن iTunes نیز شناخته شود و امتیاز های خوبی را هم در سایت های امتیاز دهی به دست بیاورد.

امتیازات انیمه باغ کلمات

امتیاز IMDb : 7.4 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 95 / 100

امتیاز MyAnimeList: 7.9  / 100

امتیاز Filimo: 84 / 100

آیا شما کاربران شایانیوز تا کنون این انیمه بی نظیر را دیده اید؟ نظرات و پیشنهاداتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر به تماشای فیلم و سریال علاقه دارید صفحه سریال و سرگرمی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها