|

سینمایی معمایی خوب چی ببینیم؟

معرفی پنج سینمایی درجه یک که مغزت گیرپاژ میکنه موقع تماشا؛ بهترین انتخاب های معمایی

اگه تو فکر تماشای یه فیلم خوب و درجه یک میگردی که حسابی ببرت تو فکر و با معماهای پیچیده رو به روت کنه ما یه لیست از خفناش رو برات تهیه کردی…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تا به حال شده به تماشای یک فیلم یا سریال بنشینید و وقتی که تمام می شود انگار به یکباره از زیر آب بیرون آمده اید و بهت زده نفستان را از سینه خارج کنید؟! این اتفاق معمولا زمانی رخ میدهد که یک فیلم سینمایی یا حتا یک انیمه یا انیمیشن می توانند داستانی پیچیده و غیر قابل پیش بینی را برای تماشای شما آماده کنند و به همین خاطر با هر سکانسی که اتفاق می افتد به بهت شما هم افزوده می شد و نهایتا اگر پایان بندی خوبی هم داشته باشد با یک ضربه نهایی کار را می سازد و تا مدت ها شما نمی توانید آن اثر را از ذهنتان بیرون کنید. برای مثال به سینمایی باشگاه مست زنی فکر کنید، آیا چنین احساسی را پس از به پایان رسیدن فیلم نداشتید؟ و اما حالا در ادامه ما تصمیم داریم تا پنج نمونه از جذاب ترین فیلم هایی که ذهن شما را حسابی به خود درگیر می کنند، در ژانر های مختلف معرفی کنیم.

1.جاده مالهالند – 2001

جاده مالهالند یک داستان فوق العاده پیچیده و عجیب و غریب در ژانر معمایی و نئو نوآر است اما بگذارید پیش از آن چیزی به شما بگوییم، فضای این فیلم سینمایی فوق العاده سورئالیستی است پس اگر از داستان های سورئال خوشتان نیم آید و مدام به دنبال علت و معلول های بدیهی هستید از فکر تماشای این اثر بیرون بیایید اما اگر نه می خواهید تجربه تماشای این کار خارق العاده را داشته باشید باید به شما بگوییم که داستان کمی تکه تکه پیش می رود در ابتدا زنی با موهای سیاه در تصادف مجروح می شود و پنهانی به خانه یک پیرزن ارد می شود از طرف دیگر هنر پیشه جوانی به نام بتی که به خانه خاله اش آماده با این زن رو به رو می شود و تصمیم میگیرد به او کمک کند تا حافظه خود را که در تصادف از دست داده به دست بیاورد و این تازه آغاز ماجرایی پیچیده و حیرت انگیز است.

امتیاز IMDb : 7.9 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 85 / 100

امتیاز Filimo: 71  / 100

سینمایی معمایی خوب چی ببینیم؟

2.دانی دارکو – 2001

دانی دارکو یک سینمایی علمی تخیلی روانشناختی است که شاید در ابتدا ریتم کند آن کمی حوصله تان را سر ببرد اما باید کمی صبر و بردباری به خرج دهید تا با داستان آن آشنا شوید. دانی دارکو یک سینمایی رمزآلود است برای همین هم علی رغم ریتم کنید که دارد به خصوص در سکانس های ابتدایی آن می تواند مخاطب را مجذوب خود نگه دارد. دانی پسر نوجوانی است که یک شب در عالم خیال و خواب‌گردی هایش با خرگوشی غول آسا مواجه می شود که به او می گوید تنها 28 روز دیگر دنیا به پایان خواهد رسید.

امتیاز IMDb : 8.0 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 87 / 100

امتیاز Filimo: 82  / 100

سینمایی معمایی خوب چی ببینیم؟

3.ماشین کار – 2004

ماشین کار یا ماشین چی یک سینمایی معمایی در ژانر تریلر روانشناختی است که شما را میخکوب صفحه نمایش نگه خواهد داشت و به طرز جالب توجهی با معماهای داستان سرگرم می کند. ماشین کار یا ماشین چی داستان مردی است که به دلیل مشکل بی خوابی دچار لاغری شدید شده و همین امر هم باعث دوری دوستان و همکارانش از او گردیده، یک سال است که نخوابیده و این امر ظاهر او را حسابی ترسناک کرده است اما یک روز در حالی که از آینه سرویس بهداشتی به خودش نگاه می کند یاد داشت عجیبی را می بیند که نوشته تو کی هستی و به مرور اتفاقاتی رخ میدهد که باعث می شود ترور به همه چیز حتا به بیماری بی خوابی خود نیز شک کند.

امتیاز IMDb : 7.7 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 77 / 100

امتیاز Filimo: 87  / 100

سینمایی معمایی خوب چی ببینیم؟

4.مالیخولیا – 2011

مالیخولیا داستان دو خواهر را هر کدام به صورت جداگانه روایت می کند که البته از یک جایی به بعد بهم پیوند می خورند. کارگردان این اثر فون تریه بیشتر از دیگر کار هایش از زندگی شخصی خود برای پی ریزی داستان استفاده کرده است. مالیخولیا در ابتدا با داستان دختری آشنا می شود که در شرف ازدواج است و پس از ازدواج دچار افسردگی هاد می شود و از طرف دیگر همسر خواهر او که یک ستاره شناس است متوجه می شود سیاره ای به نام مالیخولیا در حال نزدیکی به زمین است که یعنی چیزی تا پایان دنیا باقی نمانده است.

امتیاز IMDb : 7.1 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 80 / 100

امتیاز Filimo: -  / 100

سینمایی معمایی خوب چی ببینیم؟

5.چاقوکشی – 2019

سینمایی چاقو کشی یا چاقو های بی غلاف یک سینمایی کمدی اما در عین حال معمایی و جذاب است که انتظارش را نخواهید داشت. داستان از جایی آغاز می شود که یک رمان نویس ثروتمند تصمیم می گیرد تا برای تولد 85 سالگی خود خانواده اش را دور هم جمع کند و صبح فردا این جسد او است که توسط خدمتکارش پیدا می شود. پلیس و کارگاه خصوصی به خانه هارلن ترومبی رمان نویس فوتی می آیند تا واقعیت را فاش کنند اما اوضاع خیلی پیچیده می شود. ریان جانسون به خوبی از پس پیچیدگی‌های داستان برآمده است و تماشاگر را هرلحظه غافلگیر می‌کند. فیلم چاقوکشی مخاطب را لحظه‌ به ‌لحظه با خود پیش می‌برد و با خلق اتفاقات نفس‌گیر و هیجان‌انگیز، بیننده را تا پایان داستان به صندلی میخکوب می‌کند!

امتیاز IMDb : 7.9 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 97 / 100

امتیاز Filimo: 96  / 100

سینمایی معمایی خوب چی ببینیم؟

به نظر شما چه سینمایی های دیگری باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاداتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر به تماشای فیلم و سریال علاقه دارید صفحه سریال و سرگرمی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها