|

ترفند های خوشمزه تر شدن جوجه کباب تابه ای

طرز تهیه جوجه کباب تابه ای؛ این جوجِ خوشمزه بدون سیخ و منقل و ریخت و پاش اضافی درست میشه

جوجه کباب روی ذغال خیلی خوشمزه میشه اما شرایطش همیشه فراهم نیست پس باید نحوه درست کردن یه کباب آبدار و ترد توی تابه رو هم یاد بگیرید.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- جوجه کباب جزء غذا های سنتی و محبوب ما ایرانی ها است. این کباب خوشمزه معمولا پای ثابت مهمانی‌ها و دوره همی‌های دسته جمعی است به خصوص وقتی به پیک نیک میریم جزء اجتناب ناپذیر تفریحمان است و خوردن آن در کنار خانواده و دوستان بسیار لذت بخش است. برای جوجه کباب دستور های متنوعی وجود داره طوری که تقریبا هرکس برای طعم دار کردن گوشت روشی متفاوت داره و از مواد مختلفی استفاده میکنه. مواد متداول برای طعم دار کردن جوجه کباب پیاز، زعفران، روغن، انواع ادویه و آبلیمو است. جوجه کباب رو هم میشه روی ذغال درست کرد هم داخل تابه؛ جوجه کباب ذغالی بیشتر برای بیرون از منزل و جوجه کباب تابه‌ای بیشتر در منزل تهیه میشه مسلما نوع ذغالیش خوشمزه‌تر و خوش طعم‌ترِ.

درست کردن جوجه کباب برخلاف تصور خیلیا کار ساده ای نیست و برای داشتن یه جوجه کباب آبدار و مغز پخت باید نکاتی رو رعایت کنید. توی این مطلب بهتون میگیم که اگه سیخ و منقل و کباب پز ندارید چجوری توی تابه یه جوجه کباب خوش عطر و خوشمزه بپزید. مهم ترین نکته در پخت جوجه کباب مرینیت کردن مرغِ. خیلی مهمِ که بدونید برای مرینیت از چه موادی استفاده کنید و مواد رو به چه ترتیب اضافه کنید. بعضیا همه موادِ مرینیت رو یک جا به گوشت اضافه می کنند در حالی که واسه داشتن یه جوجه کباب خوشمزه باید بین اضافه کردن مواد فاصله باشه. در ادامه این مطلب همه این نکات رو بهتون گفتیم پس با ما همراه باشید.

در تهیه جوجه کباب زمانی که برای مرینیت کردن در نظر گرفته میشه هم بسیار مهمِ و مواد باید حداقل ۴ ساعت استراحت کنند تا مزه‌ها حسابی در بافت گوشت نفوذ کنند.

مواد اولیه لازم برای تهیه جوجه کباب تابه ای برای 4 نفر

سینه مرغ 1 کیلو

فلفل قرمز ۱/۴ قاشق چایخوری

فلفل سیاه ۱/۴ قاشق چایخوری

زردچوبه ۱ قاشق چایخوری

پاپریکا ۱ قاشق چایخوری

نمک 1 قاشق چایخوری

زعفرام دم کرده غلیظ 4 قاشق غذاخوری

پیاز بزرگ 1 عدد

فلفل دلمه ای سبز 1 عدد

ماست 3 قاشق غذاخوری

آبلیموی تازه 4 قاشق غذاخوری

روغن مایع 3 قاشق غذاخوری

کره 50 گرم

1234510_107

طرز تهیه جوجه کباب تابه ای

1- برای تهیه جوجه کباب تابه ای حتما باید از سینه مرغ استفاده کنید سینه های مرغ را نسبت به زمانی که جوجه ها را به سیخ می کشید و روی ذغال می پزید نازک تر خرد کنید. از مرغ‌های کوچک‌تر استفاده کنید در واقع هر چه مرغ کوچک‌تر باشه در نهایت کباب شما ترد‌ تر و خوشمزه‌تر میشه. زعفران دم کرده را به جوجه‌هایی که از قبل خرد کردید اضافه کنید و خوب با دست ورز بدید تا زعفران به خرد مرغ بره.

2- پیاز‌ ها رو به صورت نگینی درشت خرد کنید کمی نمک بهش بزنید و با دست چنگ بزنید تا آب پیاز خارج بشه و پیاز‌ ها نرم بشن کمی که پیاز‌ ها نرم شدن اونارو به مخلوط مرغ و زعفران اضافه کنید دوباره با دست خوب چنگ بزنید تا مخلوط بشن. به گزارش شایانیوز اگر اول پیاز رو به مرغ اضافه کنید بعد زعفران را، زعفران به جای اینکه به خرد مرغ بره به خرد پیاز میره.

image_1652974650

3- فلفل دلمه ای رو در اندزه دلخواه خرد کنید و به مواد اضافه کنید مجدد حدود 3 دقیقه مواد رو چنگ بزنید. بعد زردچوبه + پاپریکا رو اضافه کنید و مواد رو با دست خوب زیر و رو کنید تا زردچوبه و پاپریکا به خرد مرغ بِرن. 

مرغ یک بوی ضحمی داره که تنها توسط زردچوبه گرفته میشه در واقع زردچوبه بهترین ادویه برای گرفتن بوی ضحم مرغِ پس ازش غافل نشید. 

4- سپس فلفل سیاه + فلفل قرمز + آبلیموی تازه + ماست رو اضافه کنید روی ظرف سلفون بکشید و ۱ ساعت در یخچال استراحت دهید. ماست باعث ترد شدن جوجه کباب میشه. برای مرینیت کردن جوجه کباب از هر ماستی میتونید استفاده کنید فقط نباید خیلی ترش باشه. مقدار ماست گفته شده در دستور رو تغییر ندید تا طعم غذا تغییر نکنه. 

joojeh-kabab

5- بعد از ۱ ساعت که مواد در یخچال استراحت کردند روغن مایع رو اضافه کنید اگر روغن رو با بقیه مواد اضافه کنید روغن باعث میشه که مزه‌ها کاملا به خرد مرغ نره. بعد از اینکه روغنو اضافه کردید دوباره مواد رو حسابی با دست زیر و رو کنید تا مزه‌ها با هم ترکیب بشن مجدد روی ظرف سلفون بکشید و ۱۲ ساعت در یخچال استراحت دهید.

6- بعد از استراحت، از یخچال خارج کنید جوجه ها رو به سیخ چوبی بکشید میتونید لا به لاش فلفل دلمه ای یا فلفل کبابی قرار دهید. در یک تابه مناسب روغن مایع و کره بریزید سیخ ها را داخل تابه قرار بدید حرارت باید متوسط باشه اگر حرارت کم باشه جوجه‌ها سفت میشن اگر هم زیاد باشه مغز پخت نمیشن و  فقط سطح بیرونی مرغ ها می سوزد.

اگه دوست داشتید میتونید یه سس هم برای روی کباب ها درست کنید. برای درست کردن سس ۵۰ گرم کره را روی شعله ملایم گاز آب کنید و یک یا دو قاشق غذاخوری روغن مایع هم بهش اضافه کنید (اضافه کردن روغن اختیاری است). وقتی کره و روغن به صورت مایع یکدست درآمدند سس آماده است. سس آماده شده را روی جوجه کباب‌های آماده شده در ماهیتابه بریزید تا حسابی نرم و براق شوند. سپس جوجه کباب را در ظرف مورد نظر سرو کنید.

jooje-kabab

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها